Instagram-berichten inplannen
Momenteel vindt de International Broadcasting Convention (IBC) in Amsterdam plaats en Facebook grijpt dit evenement aan om nieuwe functies aan te kondigen. Te beginnen met: het inplannen van Instagram-berichten. Het was een veelgevraagde functie onder Instagram-gebruikers en het is nu eindelijk mogelijk. Al gelden er wel wat beperkingen: het is alleen bedoeld voor de professionele instagrammers, die hun pagina hebben omgezet naar een business-account (dat kan overigens gratis). Je moet daarvoor je Instagram-account koppelen aan een Facebook-pagina en kunt vervolgens via de Creator Studio bezig gaan met inplannen. Het lijkt er niet op dat Instagram de inplanfunctie ook in de iOS-app gaat inbouwen, zodat het voor iedereen beschikbaar komt.
We hebben het meteen geprobeerd en het werkt zoals beloofd. Creator Studio omvat een serie tools voor uitgevers om berichten te publiceren en statistieken te bekijken. Het is geschikt voor zowel Facebook als Instagram. Na het inloggen bij Creator Studio en het koppelen van je Instagram-account kun je zien welke berichten je in het verleden hebt geplaatst (ook Stories). Vervolgens kun je nieuwe berichten inplannen.
Er waren al tools van derden waarmee je berichten kon inplannen op Instagram. Maar de meeste vereisen dat je je gebruikersnaam en wachtwoord invoert en maken geen gebruik van de speciale API die Facebook hiervoor had ontwikkeld. Deze nieuwe service werkt uiteraard wel via de Instagram API. Helaas is het niet voor iedereen beschikbaar en ben je aangewezen op de browser.
6 maanden vooruitplannen
Sinds vorige maand zijn er al mensen met de inplanfunctie aan de slag gegaan. Je kunt tot maar liefst 6 maanden vooruit plannen in het dashboard van de Creator Studio. Dit gebruik je ook om je afbeelding bij te snijden, een bijschrift in te voeren en tags toe te voegen. Uiteraard kun je ook de locatie aangeven. Aan het einde van de rit geef je een datum en tijdstip aan waarop de post live moet gaan. Na een aantal posts te hebben ingepland kun je de lijst bekijken en ze eventueel naar een andere datum verplaatsen. Voor merken kan dit een handige functie zijn om alvast wat vooruit te werken.
Ook komen er bij Facebook nieuwe tools voor live video-uitzendingen en Analytics op Facebook. Uitgevers krijgen meer tools met Facebook’s Watch Party. Zo zijn Live Video’s voortaan ook te bekijken voor mensen die Facebook Lite gebruiken. Daarnaast is er meer interactie mogelijk bij liveshows. Na de uitzending kun je het begin en einde eraf knippen en het als een gewone video op Facebook posten. Deze livevideo’s mogen maar liefst 8 uur lang zijn. Je kunt een feestje inplannen via Facebook’s Watch Party en mensen kunnen de video’s opnieuw afspelen, achteraf. Paginabeheerders kunnen nu ook zien hoeveel mensen tenminste 60 seconden van een Party-video hebben bekeken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Weekend kijktips: Silo, Mike Tyson, Zondebokken en meer (16-11)
- EU wil verbod op regiogebonden App Store en meer: alles voor iedereen in Europa gelijk (12-11)
- Apple Music Classical nu eindelijk via CarPlay te beluisteren (12-11)
- Apple werkt samen met luchtvaartmaatschappijen voor nieuwe Zoek mijn-functie (11-11)
Instagram is een populair sociaal netwerk voor het delen van foto's, video's, stories en meer. Ontdek alles over de functies zoals Instagram Stories, gezichtsfilters en live video's. Zo haal je meer uit Instagram en krijg je meer likes.
- Alles over Instagram op de iPhone
- Instagram Stories maken en bekijken
- Instagram Reels
- Alles over Instagram video's
- Betere foto's maken voor Instagram
- Tips voor Instagram: meer foto's, meer likes
- Meerdere foto's tegelijk delen op Instagram
- Instagram op de iPad gebruiken
- Meerdere Instagram-accounts gebruiken
- Instagram beveiligen met tweestapsverificatie
Reacties: 5 reacties