Instagram met mobiele site op de iPad.

Reacties voor: Instagram CEO legt alweer uit waarom er nog steeds geen iPad-app is

Instagram CEO Adam Mosseri heeft nogmaals uitgelegd waarom er nog steeds geen iPad-app van Instagram is. Maar heel overtuigend klinkt het wederom niet.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 16 reacties

  1. Facebook heeft letterlijk MILJARDEN… dus ze hebben voldoende middelen.

  2. Met alle respect… ik zal het ook zeker te makkelijk over nadenken…. maar hoe moeilijk is het nou om een iphone app om te zetten in ipad app?…

    Kan hier een developer op antwoorden? Ik ben benieuwd…

  3. Hahaha hahaha

  4. Ik herinner mij een interview met de echte baas (Zuckerberg) net na de overname van Instagram en die vertelde toen dat Instagram in het hart een mobiele app is en zal blijven.

    Mensen nemen foto’s met hun mobiele telefoon (die japanse toeristen of je hippe oma niet meegerekend). Instagram is een social mediaplatform voor enkel foto’s.

    Ook die uitleg vond ik niet echt deftig, maar de grote baas beslist.

  5. Apple mag hier ook wel eens druk achter zetten… Het ziet er toch niet uit dat uitgerekte beeld.. in Nederland ook zo’n mooi voorbeeld.. Funda.. had een mooie iPad app.. foto kwamen er mooi uit. nu alleen nog maar een iPhone app. Ziet er niet meer uit…

  6. @Imade: het gaat om instagram, niet om facebook

  7. Origineel geplaatst door JustinK
    Met alle respect… ik zal het ook zeker te makkelijk over nadenken…. maar hoe moeilijk is het nou om een iphone app om te zetten in ipad app?…

    Kan hier een developer op antwoorden? Ik ben benieuwd…

    Het is niet een kwestie van kopiëren en plakken helaas.. Op een iPad heb je veel meer ruimte om te vullen.

    Dit betekent dat je flows die door de app heen lopen opnieuw moet vormgeven én het karakter van de app wil behouden.

    Dus qua code en logica kun je een hoop hergebruiken, de app zelf moet opnieuw vormgegeven worden.

  8. Ook bij een groot bedrijf zijn de resources (ontwikkelaars) beperkt en moet je de keuze maken wat het meeste waarde oplevert.

    Dan kan ik me goed voorstellen dat je niet voor een iPad app kiest. Het iPad gebruik neemt al tijden af en wordt met name door kinderen en senioren gebruikt en daarnaast wie maakt nu foto’s met een iPad. Vrij logisch dat ze zich richten op de mobiel.

  9. Zal wel te maken hebben met inkomsten voor reclame. Zuckerberg kickt alleen maar op persoonlijke data om te kunnen verkopen.

  10. Origineel geplaatst door Rutger
    Ook bij een groot bedrijf zijn de resources (ontwikkelaars) beperkt en moet je de keuze maken wat het meeste waarde oplevert.

    Dan kan ik me goed voorstellen dat je niet voor een iPad app kiest. Het iPad gebruik neemt al tijden af en wordt met name door kinderen en senioren gebruikt en daarnaast wie maakt nu foto’s met een iPad. Vrij logisch dat ze zich richten op de mobiel.

    Het gebruik neemt af???
    Waar haal je die info vandaan.
    De verkoop neemt af omdat steeds meer maar in verhouding tot het begin minder iPads worden verkocht. Apple domineert de tablet markt!

  11. Origineel geplaatst door JustinK
    Met alle respect… ik zal het ook zeker te makkelijk over nadenken…. maar hoe moeilijk is het nou om een iphone app om te zetten in ipad app?…
    Kan hier een developer op antwoorden? Ik ben benieuwd…

    Het is een erg licht project. De functionaliteit bestaat natuurlijk al in code, er moet simpelweg gewoon extra UI (user interface) ontwikkeling ondergaan worden. Zoals i.p.v een vergrootte versie van de iPhone app, moet de iPad versie ook bijvoorbeeld de DM’s vertonen in een side-bar naast de flow van foto’s. Er bestaan al iOS-native methodes om dit te doen. Zoals master-detail

    De reden die hier gegeven werd is gewoon niet waar. Met de codebase van de instagram iPhone app kan een enkele developer een functionerende versie voor de iPad kunnen ontwikkelen in slechts een week of twee.

  12. (Red.) Artikel bijgewerkt met nieuwe uitleg van Instagram-baas.

  13. Loosers! Net zoals die van WhatsApp en bedrijven als Vattenfall. Grote mond over ‘customer focus’ en het belang van klanten, en deze klanten vervolgens in de kou laten staan door geen iPad layout aan te bieden in hun apps. Inderdaad zou Apple dit meer moeten afdwingen, net zoals ze afdwingen dat de verschillende iPhone layouts aangeboden worden in 1 app.

  14. Het verdienmodel blijft natuurlijk verkoop van advertenties op basis van je gedrag. Een ipad blijft vaker thuis liggen, een telefoon is makkelijker. Foto’s gaan ook gemakkelijker mbv een telefoon ipv tablet (ook ‘onderweg’). Ik denk dat er simpelweg meer te verdienen is op telefoons. Mogelijk is de android-tablet versie (als die wel bestaat) al een test geweest of het lucratief is, of misschien zo ok te zetten geweest.

    Tel daarbij op dat apple wel claimt iets te geven om je privacy, en ipads dus meer dicht getimmerd is.

    Ik zou er geen traan om laten.

  15. @Jack: Een iPad is niet meer dicht getimmerd dan een iPhone, er draait precies het zelfde Os op met iets anders naampje.
    Er zitten alleen paar extra functies in, maar zeker niet meer beveiliging.

  16. Of ze doen dit om mensen te dwingen de app op hun telefoon te installeren. Stel je bent verslaafd aan Instagram dan zou je de app op je telefoon kunnen verwijderen en op je iPad kunnen zetten. Dat willen ze natuurlijk graag voorkomen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.