Als je van interviews met ontwikkelaars houdt kun je dit weekend terecht op twee plekken: een interview met de makers van Metal Gear Solid Touch, de game die vanaf 19 maart in de App Store te krijgen is en een interview met de iPhone-ontwikkelaar die verantwoordelijk was voor de game Rolando. MGST heeft al vaker aandacht gekregen: deze tap-and-shoot-game is afgeleid van een popuaire consolegame met dezelfde naam. De website G4 sprak met gameproducer Yasuyo Watanabe en regisseur Ikuya Nakamura over de game.
Nakamura vertelt in het interview dat ze voor een simpel maar strategisch bedieningsschema hebben gekozen, dat gebruikmaakt van de sterke punten van de iPhone en iPod touch. Je beweegt met je vinger over het scherm om in een andere richting te kijken en tapt daarna op het scherm om te vuren. Het interview van G4 is online te vinden. Metal Gear Solid Touch vanaf 19 maart te koop voor 7,99 euro.
De Daily Mail heeft een interview met Simon Oliver, bedenker van de iPhone-game Rolando. Het blijkt erg goed met de ontwikkelaar te gaan: de game is nu toe 700.000 keer verkocht en Oliver dreigt miljonair te worden. Als je die verhalen hoort, denk je als gewone klantenlezer (van de Daily Mail) misschien dat het wel heel makkelijk is om rijk te worden met iPhone-software, maar Oliver had natuurlijk wel een voorsprong: hij had een goed idee. De ontwikkelaar leerde zichzelf programmeren voor de iPhone in z’n vrije tijd, richtte zijn bedrijf HandCircus op en wist ng:moco zo gek te krijgen om de game voor de iPhone uit te brengen. Een flinke hoeveelheid promotie deed de rest.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties