Chubby Brain heeft een onderzoek gedaan naar de investering in iPhone applicaties en is uitgekomen op 100 miljoen dollar. Dit verdeeld over 17 start-ups. Om de koste te winnen als developer is niet zo rooskleurig zoals in het voorbeeld beschreven.
Tja, als je nu nog een app weet te verzinnen die toegevoegde waarde heeft en een mooie prijs kun je er iets leuks aan verdienen. Alleen dat wordt steeds moeilijker met de hoeveelheid apps die uitkomen.
Steven
Ik vind deze conclusie erg slecht. Uiteraard zijn er personen binnen het bedrijf die kijken of het deze uitgaven aan een app nuttig is.. Bedrijven doen het vaak ook voor naamsbekendheid, en andere doelen, lange termijn winst.
Hotmans vroeger marl242boro maar gestopt met roken
Origineel geplaatst door Dereck Tja, als je nu nog een app weet te verzinnen die toegevoegde waarde heeft en een mooie prijs kun je er iets leuks aan verdienen. Alleen dat wordt steeds moeilijker met de hoeveelheid apps die
uitkomen.
Ik heb er juist plezier in om tussen al die duizenden apps te zoeken ofwel in de AppStore ofwel via Appminer of Pandora Box…ik blijf er plezier in hebben!
Fletchify
Hoe kan je nou zoveel geld steken in een app? Als je er thuis op de bank op je macbook eentje in elkaar flanst kost het toch alleen maar tijd? En mss wat internet kosten. Maar ik snap zoiezo niet dat sommige dingen zoals dit zoveel geld moeten kosten.
Fletchify
Haal aub dat stukje over een abbonement op een app weg. Straks komt apple nog op dat idee!
@Fletchify: Bestaat al. Een Twitter applicatie die laatst hier beschreven is, Tweet Reply meen ik heeft al dit systeem. Abonnementen gaan we nog wel meer zien. Mij lijkt dit ook niet werken. Teveel vanuit winst, server capaciteit en developer gedacht ipv vanuit gebruiker.
Mr.X.
Leuke gedachte, maar uiteindelijk rammelt de tekst aan alle kanten……. Lees het nog maar een keer over en dan weet je wat ik bedoel.
@Mr.X.: Hoe bedoel je dat? Als ik zou weten wat er zou rammelen dan zou ik het wel verbeteren. Alvast bedankt.
Mr.X.
je voorbeeld na de tabel:
je rekent je voorbeeld uit op 1 bedrijf : 102 miljoen geïnvesteerd in 1 bedrijf. Terwijl uit de tabel blijkt dat die 102miljoen is gestoken in 22 verschillende bedrijven. Daarom is jouw voorbeeld met “elke” maand een app” niet relevant.
Verder ben ik benieuwd waar jij de opbrengsten uit haalt. Dat apple 30% krijgt is een gegeven, maar dat de verhouding ontwikkelaar/investerder 50%50% is kan jij niet weten.
de gemiddelde APP kost waarschijnlijk wel €1,59 zoals jij zegt. Echter de apps waarin miljoenen geïnvesteerd worden zullen wel voor een hogere prijs in de app store verschijnen (anders zou het nooit geld op kunnen brengen). Daardoor is het rekenvoorbeeld met de verkoopaantalen sterkt vertekenend.
@Mr.X.: klopt, maar het is een voorbeeld. De 50/50 verhouding is fictief. Gewoon genomen zodat beide partijen evenredig verdienen. Meestal is het nog minder dus zou het nog langer duren.
Verder de 1,59 is de gemiddelde prijs en daar wordt mee gerekend. Natuurlijk zijn er ook applicaties die meer kosten, maar er zullen er ook bij zijn die minder kosten, vandaar een gemiddelde score.
Had jij een andere methode genomen?
Mr.X.
ja dat had ik zeker… al blijft het lastig te schatten natuurlijk. Dat de gemiddelde app €1,59 kost zal ongetwijfeld kloppen. Maar de apps die goedkoper zijn, zijn vaak simpelere apps die geen miljoenenbudget nodig hebben. Daarom is dat gemiddelde niet het juiste om mee te rekenen in deze context. Je zou de gemiddelde app store prijs van apps moeten weten die een budget boven XXXXX € hebben, maar daar kom je nooit achter natuurlijk!
50/50 rekenen vind ik ook apart, de investeerder investeert geld en krijgt daar vaak een percentage van de aandelen voor terug. Uiteindelijk verdient de investeerder dus terug aan de (mogelijke) winst die uit de omzet van de ondernemen of venture gegenereerd wordt. De appstore verkoopprijs (-30% voor apple) * aantal verkopen, is niet de winst (zo reken jij wel). Hier moeten kosten vanaf. Dan weet je pas wat de winst is en wat het “break even point” qua verkoopaantallen is.
@Mr.X.: De 1,59 is de gemiddelde prijs van alle betaalde applicaties in de app store. de gemiddelde prijs voor een x budget veranderd niets aa het aantal applicaties dat verkocht zouden moeten worden.
Natuurlijk zijn er heel erg veel factoren die van invloed zijn op de verdeling en dergelijke. Maar het enige wat ik heb proberen te doen is een zo gunstig mogelijke invalshoek genomen. Dus elke maand een applicatie en 100.000 verkopen.
Natuurlijk is een uitgebreide berekening niet te doen. Het enige wat ik wilde laten zien is dat zelfs bij een 50/50 verhouding en bij een goede prijs er nog heel veel applilcaties verkocht moeten worden wil dat (direct) een positieve ROI opleveren.
Mijn excuus als het over doet komen dat het de waarheid zou zijn. Het is alleen een eyeopener voor velen dat je niet zomaar big bucks binnenhaalt met een iPhone applicatie en ook niet als investeerder.
Maar als je praat over aandelen, dan heb je gelijk. Dat is wat sneller verdienen. ALs je ze koop tvoor 1 euro de stuk en een jaar later zijn ze 2 euro, dan heb je inderdaad een factor 2 ROI.
Maar goed. Laten we maar eerst eens blijvend goede applicaties maken ;-). Ideeen?
Mr.X.
nou sorry volgens mij lees jij helemaal verkeerd…..
Ik heb het niet over aandelen op AEX of iets dergelijks, maar over aandelen in een bedrijf! zoals het bij elk normaal bedrijf werkt, zeker als er investeerders aan te pas komen. Ik snap echt niet hoe jij daarbij komt naar aanleiding van mijn verhaal?!?!
quote : “de gemiddelde prijs voor een x budget veranderd niets aa het aantal applicaties dat verkocht zouden moeten worden”
Dat heeft juist alles met elkaar te maken!
Investeer maar eens 4 miljoen in een game van €1,59.
Apple pakt hier 30% van. €1,13 over voor ontwikkelaar/investeerder. 4miljoen€ / €1,13 = 3,53miljoen app die verkocht moeten worden voor BEP (eigenlijk nog meer want de kosten moeten er nog af)
Verkoop je diezelfde game voor €7,99 dan is er €5,59 over voor de ontwikkelaar en zou hij “maar” 715.563 games hoeven verkopen.
Oftewel, de verkoopprijs is van alle belang!
Vasthouden aan de €1,59 heeft geen zin! daar zitten 1000en apps bij die op een zolderkamertje met 0,0 budget gemaakt zijn! Dat heeft geenzins te maken met de miljoeneninvesteringen die jij wil bespreken.
sorry dat ik het zeg maar als je dit niet snapt zou ik me in het vervolg niet meer wagen aan dergelijke artikelen
Zoals je het nu brengt klopt het inderdaad. Hoe hoger de prijs van de applicatie hoe minder applicaties er verkocht dienen te worden. Helemaal gelijk. Ik heb volgens mij ook nergens beweert dat dat wel zo was. Dit leek me ook wel duidelijk. Maar de feiten blijven volgens mij gewoon hetzelfde. Miljoeneninvesteringen zijn niet even 123 terug te verdienen.
Ik wilde een inzicht proberen te geven, maar daar ben ik in gebreken gebleven. Een prima leerpunt voor mij. Het is af en toe moeilijk tussen de bedrijven door.
Amerika, het land van de goudzoekers.
Er is goud voor iedereen
(enkele microgrammen, that is…)
Meer Goud is er voor apple,50% + is voor hen
Tja, als je nu nog een app weet te verzinnen die toegevoegde waarde heeft en een mooie prijs kun je er iets leuks aan verdienen. Alleen dat wordt steeds moeilijker met de hoeveelheid apps die uitkomen.
Ik vind deze conclusie erg slecht. Uiteraard zijn er personen binnen het bedrijf die kijken of het deze uitgaven aan een app nuttig is.. Bedrijven doen het vaak ook voor naamsbekendheid, en andere doelen, lange termijn winst.
Ik heb er juist plezier in om tussen al die duizenden apps te zoeken ofwel in de AppStore ofwel via Appminer of Pandora Box…ik blijf er plezier in hebben!
Hoe kan je nou zoveel geld steken in een app? Als je er thuis op de bank op je macbook eentje in elkaar flanst kost het toch alleen maar tijd? En mss wat internet kosten. Maar ik snap zoiezo niet dat sommige dingen zoals dit zoveel geld moeten kosten.
Haal aub dat stukje over een abbonement op een app weg. Straks komt apple nog op dat idee!
@Fletchify: Bestaat al. Een Twitter applicatie die laatst hier beschreven is, Tweet Reply meen ik heeft al dit systeem. Abonnementen gaan we nog wel meer zien. Mij lijkt dit ook niet werken. Teveel vanuit winst, server capaciteit en developer gedacht ipv vanuit gebruiker.
Leuke gedachte, maar uiteindelijk rammelt de tekst aan alle kanten……. Lees het nog maar een keer over en dan weet je wat ik bedoel.
@Mr.X.: Hoe bedoel je dat? Als ik zou weten wat er zou rammelen dan zou ik het wel verbeteren. Alvast bedankt.
je voorbeeld na de tabel:
je rekent je voorbeeld uit op 1 bedrijf : 102 miljoen geïnvesteerd in 1 bedrijf. Terwijl uit de tabel blijkt dat die 102miljoen is gestoken in 22 verschillende bedrijven. Daarom is jouw voorbeeld met “elke” maand een app” niet relevant.
Verder ben ik benieuwd waar jij de opbrengsten uit haalt. Dat apple 30% krijgt is een gegeven, maar dat de verhouding ontwikkelaar/investerder 50%50% is kan jij niet weten.
de gemiddelde APP kost waarschijnlijk wel €1,59 zoals jij zegt. Echter de apps waarin miljoenen geïnvesteerd worden zullen wel voor een hogere prijs in de app store verschijnen (anders zou het nooit geld op kunnen brengen). Daardoor is het rekenvoorbeeld met de verkoopaantalen sterkt vertekenend.
@Mr.X.: klopt, maar het is een voorbeeld. De 50/50 verhouding is fictief. Gewoon genomen zodat beide partijen evenredig verdienen. Meestal is het nog minder dus zou het nog langer duren.
Verder de 1,59 is de gemiddelde prijs en daar wordt mee gerekend. Natuurlijk zijn er ook applicaties die meer kosten, maar er zullen er ook bij zijn die minder kosten, vandaar een gemiddelde score.
Had jij een andere methode genomen?
ja dat had ik zeker… al blijft het lastig te schatten natuurlijk. Dat de gemiddelde app €1,59 kost zal ongetwijfeld kloppen. Maar de apps die goedkoper zijn, zijn vaak simpelere apps die geen miljoenenbudget nodig hebben. Daarom is dat gemiddelde niet het juiste om mee te rekenen in deze context. Je zou de gemiddelde app store prijs van apps moeten weten die een budget boven XXXXX € hebben, maar daar kom je nooit achter natuurlijk!
50/50 rekenen vind ik ook apart, de investeerder investeert geld en krijgt daar vaak een percentage van de aandelen voor terug. Uiteindelijk verdient de investeerder dus terug aan de (mogelijke) winst die uit de omzet van de ondernemen of venture gegenereerd wordt. De appstore verkoopprijs (-30% voor apple) * aantal verkopen, is niet de winst (zo reken jij wel). Hier moeten kosten vanaf. Dan weet je pas wat de winst is en wat het “break even point” qua verkoopaantallen is.
@Mr.X.: De 1,59 is de gemiddelde prijs van alle betaalde applicaties in de app store. de gemiddelde prijs voor een x budget veranderd niets aa het aantal applicaties dat verkocht zouden moeten worden.
Natuurlijk zijn er heel erg veel factoren die van invloed zijn op de verdeling en dergelijke. Maar het enige wat ik heb proberen te doen is een zo gunstig mogelijke invalshoek genomen. Dus elke maand een applicatie en 100.000 verkopen.
Natuurlijk is een uitgebreide berekening niet te doen. Het enige wat ik wilde laten zien is dat zelfs bij een 50/50 verhouding en bij een goede prijs er nog heel veel applilcaties verkocht moeten worden wil dat (direct) een positieve ROI opleveren.
Mijn excuus als het over doet komen dat het de waarheid zou zijn. Het is alleen een eyeopener voor velen dat je niet zomaar big bucks binnenhaalt met een iPhone applicatie en ook niet als investeerder.
Maar als je praat over aandelen, dan heb je gelijk. Dat is wat sneller verdienen. ALs je ze koop tvoor 1 euro de stuk en een jaar later zijn ze 2 euro, dan heb je inderdaad een factor 2 ROI.
Maar goed. Laten we maar eerst eens blijvend goede applicaties maken ;-). Ideeen?
nou sorry volgens mij lees jij helemaal verkeerd…..
Ik heb het niet over aandelen op AEX of iets dergelijks, maar over aandelen in een bedrijf! zoals het bij elk normaal bedrijf werkt, zeker als er investeerders aan te pas komen. Ik snap echt niet hoe jij daarbij komt naar aanleiding van mijn verhaal?!?!
quote : “de gemiddelde prijs voor een x budget veranderd niets aa het aantal applicaties dat verkocht zouden moeten worden”
Dat heeft juist alles met elkaar te maken!
Investeer maar eens 4 miljoen in een game van €1,59.
Apple pakt hier 30% van. €1,13 over voor ontwikkelaar/investeerder. 4miljoen€ / €1,13 = 3,53miljoen app die verkocht moeten worden voor BEP (eigenlijk nog meer want de kosten moeten er nog af)
Verkoop je diezelfde game voor €7,99 dan is er €5,59 over voor de ontwikkelaar en zou hij “maar” 715.563 games hoeven verkopen.
Oftewel, de verkoopprijs is van alle belang!
Vasthouden aan de €1,59 heeft geen zin! daar zitten 1000en apps bij die op een zolderkamertje met 0,0 budget gemaakt zijn! Dat heeft geenzins te maken met de miljoeneninvesteringen die jij wil bespreken.
sorry dat ik het zeg maar als je dit niet snapt zou ik me in het vervolg niet meer wagen aan dergelijke artikelen
@Mr.X.: inderdaad verkeerd gelezen.
Zoals je het nu brengt klopt het inderdaad. Hoe hoger de prijs van de applicatie hoe minder applicaties er verkocht dienen te worden. Helemaal gelijk. Ik heb volgens mij ook nergens beweert dat dat wel zo was. Dit leek me ook wel duidelijk. Maar de feiten blijven volgens mij gewoon hetzelfde. Miljoeneninvesteringen zijn niet even 123 terug te verdienen.
Ik wilde een inzicht proberen te geven, maar daar ben ik in gebreken gebleven. Een prima leerpunt voor mij. Het is af en toe moeilijk tussen de bedrijven door.
Bedankt! Ik hou het in gedachten.
interessante discussie maar conclusie is dat er genoeg investeerders zijn in dit nieuwe platform…
Hou er rekening mee dat ALLE grote telefoonproducten hier mee gaan draaien: Nokia, Palm, RIM, etc.
Dus als bedrijven met de iPhone mee gaan weten ze straks ook hoe ze winst uit de overige spelers kunnen halen…
Sorry hoor, dit vind ik dé grappigste post op deze site.
@boss: @boss: Zou je dat misschien kunnen toelichten? Zodat niet alleen ik, maar iedereen er van kan leren.