Apple heeft voor de HomePod iOS 13.2.1 uitgebracht, nadat de vorige update werd teruggetrokken. Sommige gebruikers merkten dat de slimme speaker vastliep na de installatie. iOS 13.2.1 is alleen bedoeld voor de HomePod, niet voor de diverse iPhones.
Gaat inderdaad wel snel na elkaar.
Hopelijk vanaf 13.2 nu weer wat in rustiger vaarwater (na deze HomePad update dan ;)) en stabielere releases.
Nick
Ik heb de HomePod trouwens gewoon met Nederlandse regio instellingen kunnen updaten. Ik hoefde niet zoals in een eerder artikel stond geschreven mijn regio om te zetten naar VS.
EOTB
Eveneens vannacht geïnstalleerd.
Handoff werkt prima, maar als ik vraag: “who am i” krijg ik van siri de terugkoppeling dat ik spraakherkenning moet activeren in home app.
Maar die staat gewoon aan (tenminste, als het de optie “herken mijn stem” is onder mij account).
Origineel geplaatst door EOTB
Eveneens vannacht geïnstalleerd.
Handoff werkt prima, maar als ik vraag: “who am i” krijg ik van siri de terugkoppeling dat ik spraakherkenning moet activeren in home app.
Maar die staat gewoon aan (tenminste, als het de optie “herken mijn stem” is onder mij account).
Iemand tips?
Stemherkenning werkt alleen als je HomePod op dezelfde taal staat ingesteld als je telefoon. Nederlands wordt nog niet ondersteund helaas.
EOTB
@Bas: Ah thanks! Ik heb iphone wel op VS staan maar wellicht dat alle andere apparaten ook nog eerst op VS moeten? Ga er straks naar kijken👍🏻.
Sander
Yep ik ben de sjaak,…
2 jaar geleden een Homepod meegebracht vanuit Liverpool en helaas gisteren net even willen resetten.
Bij mij blijft hij hangen in de bootloop
Vanmorgen contact gehad met Apple,
Enige oplossing die ze bieden is dat ik hem zelf langs breng ergens in de UK of DE, wat betekend dat ik hem naar Bremen moet brengen(2 uur rijden) en hem daarna ook nog een keer moet ophalen, dus totaal 8u onderweg… opsturen is helaas geen optie..
Stephen
Met de nieuwe update zou de handoff music moeten werken, bij mij doet die niks als ik men iPhone erbij hou, moet ik iets instellen?
EOTB
Het lijkt erop dat alle andere apparaten automatisch op de taal engels (VS) gezet zijn. Maar ondanks dat, krijg ik nog steeds bovenstaande foutmelding.
2 jaar geleden een Homepod meegebracht vanuit Liverpool en helaas gisteren net even willen resetten.
Bij mij blijft hij hangen in de bootloop
Vanmorgen contact gehad met Apple,
Enige oplossing die ze bieden is dat ik hem zelf langs breng ergens in de UK of DE, wat betekend dat ik hem naar Bremen moet brengen(2 uur rijden) en hem daarna ook nog een keer moet ophalen, dus totaal 8u onderweg… opsturen is helaas geen optie..
Klopt enige optie is voor nu naar Duitsland brengen. Ik heb het ook gedaan jammer genoeg.. en moest helemaal naar Duitsland
Christophe
Het lijkt erop dat Apple na iOS 13, Watch os6 en catalina er nu ook met de HomePods niets van bakt.
Mijn Apple Watch series 4 reageert amper nog, iOS 13 zit vol bugs, catalina ondersteunt geen 32bit plug-ins meer, en nu ook 2 HomePods die herleidt worden naar 2 urnes.
En dat voor een miljardenbedrijf die de duurste apparaten verkoopt onder de noemer kwaliteit.
Ben altijd Apple fan geweest en altijd vertrouwen gehad in hun producten.
Daar denk ik nu echt wel anders over.
Lees hier dat een klant naar Duitsland zou moeten rijden omdat Apple het verprutst met hun updates? Alsjeblieft zeg. Dit kan toch niet meer? We kopen toch Apple en niet derderangs cheap Android? Of wel?
EOTB
@Stephen: Nee zou gewoon moeten werken. Wel kan het een paar seconden duren voordat je een melding krijgt (je moet hier dan wel op tikken).
Ik gebruikt mijn HomePod veel met Siri Shortcuts
Maar na de update zegt die nu
For personal request you must enable Siri on your iPhone
Maar dat heb ik al
Wat kan ik doen?
Angelus230
@Christophe: je wist op voorhand dat Catalina geen ondersteuning ging krijgen voor 32 bit software. Dit betekent dus zowel voor plugins als voor applicaties. Ik weet niet welke software je gebruikt maar dan zou ik je aanraden om te updaten / upgraden naar de nieuwste versie of om over te schakelen naar nieuwere plugins. Zelf heb ik geen enkel probleem ondervonden met Catalina. Wat betreft de homepod… Is dit erg triest. Ik begrijp niet hoe dit kan, want ze hebben maar 1 slimme speaker om te updaten. Dat ding is al veel te duur geprijsd voor wat het is en nu wordt het al onbruikbaar na een update. Sommige moeten zelfs naar een buitenlandse Apple Store gaan rijden, dure grap als je het mij vraagt. En dan durven ze tijdens hun presentaties nog ‘it just works’ zeggenw zou dat dan een late 1 april grap zijn geweest? Hopelijk brengt de nieuwe update geen problemen meer mee voor homepod eigenaars.
EOTB
@Klein: probeer alle devices te resetten. Dat deed bij mij de truc
Vraag. Sinds iOS 12 heb ik op meerdere accounts en meerdere apparaten dat de Apple ID te pas en onpas wordt gevraagd. Ook update hij niet meer de apps automatisch.
Apple support heeft geen oplossing. Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Ik vind het maar een chaos met al die updates.
Eens
Ik had geen probleem ondervonden met de 13.2 update.
Vannacht dan ook 13.2.1 geïnstalleerd , was een kleine update van 25mb.
Gaat inderdaad wel snel na elkaar.
Hopelijk vanaf 13.2 nu weer wat in rustiger vaarwater (na deze HomePad update dan ;)) en stabielere releases.
Ik heb de HomePod trouwens gewoon met Nederlandse regio instellingen kunnen updaten. Ik hoefde niet zoals in een eerder artikel stond geschreven mijn regio om te zetten naar VS.
Eveneens vannacht geïnstalleerd.
Handoff werkt prima, maar als ik vraag: “who am i” krijg ik van siri de terugkoppeling dat ik spraakherkenning moet activeren in home app.
Maar die staat gewoon aan (tenminste, als het de optie “herken mijn stem” is onder mij account).
Iemand tips?
Volgens mij moet je dan “persoonlijke verzoeken” inschakelen voor de HomePod in de home app
Absoluut eens. Geldt voor al mijn Apple spul.
Stemherkenning werkt alleen als je HomePod op dezelfde taal staat ingesteld als je telefoon. Nederlands wordt nog niet ondersteund helaas.
@Bas: Ah thanks! Ik heb iphone wel op VS staan maar wellicht dat alle andere apparaten ook nog eerst op VS moeten? Ga er straks naar kijken👍🏻.
Yep ik ben de sjaak,…
2 jaar geleden een Homepod meegebracht vanuit Liverpool en helaas gisteren net even willen resetten.
Bij mij blijft hij hangen in de bootloop
Vanmorgen contact gehad met Apple,
Enige oplossing die ze bieden is dat ik hem zelf langs breng ergens in de UK of DE, wat betekend dat ik hem naar Bremen moet brengen(2 uur rijden) en hem daarna ook nog een keer moet ophalen, dus totaal 8u onderweg… opsturen is helaas geen optie..
Met de nieuwe update zou de handoff music moeten werken, bij mij doet die niks als ik men iPhone erbij hou, moet ik iets instellen?
Het lijkt erop dat alle andere apparaten automatisch op de taal engels (VS) gezet zijn. Maar ondanks dat, krijg ik nog steeds bovenstaande foutmelding.
Klopt enige optie is voor nu naar Duitsland brengen. Ik heb het ook gedaan jammer genoeg.. en moest helemaal naar Duitsland
Het lijkt erop dat Apple na iOS 13, Watch os6 en catalina er nu ook met de HomePods niets van bakt.
Mijn Apple Watch series 4 reageert amper nog, iOS 13 zit vol bugs, catalina ondersteunt geen 32bit plug-ins meer, en nu ook 2 HomePods die herleidt worden naar 2 urnes.
En dat voor een miljardenbedrijf die de duurste apparaten verkoopt onder de noemer kwaliteit.
Ben altijd Apple fan geweest en altijd vertrouwen gehad in hun producten.
Daar denk ik nu echt wel anders over.
Lees hier dat een klant naar Duitsland zou moeten rijden omdat Apple het verprutst met hun updates? Alsjeblieft zeg. Dit kan toch niet meer? We kopen toch Apple en niet derderangs cheap Android? Of wel?
@Stephen: Nee zou gewoon moeten werken. Wel kan het een paar seconden duren voordat je een melding krijgt (je moet hier dan wel op tikken).
@EOTB: Alle devices gereset. Werkt nu 😊
@Matijs: het is net de politiek😏
Ik gebruikt mijn HomePod veel met Siri Shortcuts
Maar na de update zegt die nu
For personal request you must enable Siri on your iPhone
Maar dat heb ik al
Wat kan ik doen?
@Christophe: je wist op voorhand dat Catalina geen ondersteuning ging krijgen voor 32 bit software. Dit betekent dus zowel voor plugins als voor applicaties. Ik weet niet welke software je gebruikt maar dan zou ik je aanraden om te updaten / upgraden naar de nieuwste versie of om over te schakelen naar nieuwere plugins. Zelf heb ik geen enkel probleem ondervonden met Catalina. Wat betreft de homepod… Is dit erg triest. Ik begrijp niet hoe dit kan, want ze hebben maar 1 slimme speaker om te updaten. Dat ding is al veel te duur geprijsd voor wat het is en nu wordt het al onbruikbaar na een update. Sommige moeten zelfs naar een buitenlandse Apple Store gaan rijden, dure grap als je het mij vraagt. En dan durven ze tijdens hun presentaties nog ‘it just works’ zeggenw zou dat dan een late 1 april grap zijn geweest? Hopelijk brengt de nieuwe update geen problemen meer mee voor homepod eigenaars.
@Klein: probeer alle devices te resetten. Dat deed bij mij de truc
Dank je heeft geholpen
Vraag. Sinds iOS 12 heb ik op meerdere accounts en meerdere apparaten dat de Apple ID te pas en onpas wordt gevraagd. Ook update hij niet meer de apps automatisch.
Apple support heeft geen oplossing. Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?