Krijg jij van de Mail-app regelmatig de vraag om het wachtwoord van je Microsoft-account opnieuw in te voeren? Je bent niet de enige, want veel iOS 14-gebruikers klagen over de terugkerende melding voor het invoeren van het Microsoft-wachtwoord.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 107 reacties
Lars
Ik heb hier ook last van. Heel irritant.
Telemark
Ik gebruik de Outlook app maar ook dan heb ik er helaas last van. Dat lost het probleem (tot nu toe) in ieder geval niet op.
Erwin M
Het zelfde euvel bij Spark mail-app
Piet
Ik ook! Ik gebruik mijn Hotmail account bijna niet meer voor mail, maar heb er nog wel contacten in staan. Vooral de pop-up is erg irritant.
Vincent
Dat was ook al in ios13.
Ik heb mijn outlook account eruit gegooid. Dan maar niet
Cees
Bij mij heeft er een complete metamorfose in de standaard mail plaatsgevonden sinds BigSur. Iedere account heeft nu een prullenbak en de hele layout is een zooitje. Hopelijk wordt dit met een update snel gefixt.
Dit heeft niets met iOS te maken, maar wil het wel even delen.
Macvin
Mijn vader heeft hier ook last van. Gebruikt een outlook account voor zijn werk en die logt meerdere keren per dag uit. Hopelijk komt er een fix voor en blijft het niet zo’n speelbal tussen Apple en Microsoft die naar elkaar wijzen.
Dit zeggende denk ik aan Gmail accounts in de mail client van MacOS die tot en met Catalina de mail app te pas en te onpas deed openen. Apple bleef naar Google wijzen, maar nu met Big Sur is het ineens wel opgelost. Heel vreemd, maar ik ben er blij mee.
Angelo
Ik heb dit probleem ook en ook een probleem met de iCloud mail ik blijf steeds 1 ongelezen mail krijgen terwijl er geen mail is super irritant
Peter
bij ons hier…super irritant🧐
Jan
Het probleem doet zich voor bij één van de hotmail accounts die we gebruiken; het andere account heeft er geen last van. Wellicht dat dit iemand op een idee brengt? VPN kan een oorzaak zijn: MS “ziet” een ongebruikelijke locatie, zeker als je random op een VPN server inlogt. Wat tegen deze theorie spreekt: de gebruikelijke check om aan te geven of je werkelijk op de waargenomen locatie inlogt, ontbreekt.
Dylan
Ik had deze melding ook en heb m’n mail ingericht door naar instellingen – mail – accounts – anders – mail – en dan daar je Outlook nogmaals configureren. Het enige dat nu niet werkt is m’n spam mail, maar vind ik beter als deze foutmelding!
Nick
Hier zelfde probleem.
Johannes Tol
En door dit soort berichten ben ik een vervent lezer (en de Podcast) van de iCulture app. Mooi veel duidelijke informatie. Nu lees ik dus iets waar ook ik last van heb.
Bedankt voor de info.
M
Heb hier ook last van
Dennis
Ik dacht al dat het aan mij lag. Zowel iOS 14 als iPadOS 14. Grappig genoeg geen problemen met mijn Exchange-account. Het stomme is dat wanneer ik Outlook gebruik op mijn iPhone of iPad juist mijn Exchange-account buggy is; Outlook blijft mijn e-mail ‘bijwerken’ en verzonden e-mails blijven hangen in ‘Postvak Uit’. Ik blijf maar gewoon het wachtwoord invoeren. Mail.app is toch wel een heel lekkere mail-client binnen het Apple ecosysteem.
Dito
Heb hier nog niks van ondervonden
Maddriver371
Dit probleem deed zich ook al in OSX Catalina voor. Bleef maar vragen om een wachtwoord, daarna in een keer niet meer??
W.
Ik heb hier last van met Airmail, niet de standaard mail-app (maar daar heb ik ook geen Microsoft account geconfigureerd)
Henry
Ben dus gelukkig niet de enige. Maar het zal wel weer goed komen. Kleine update?
Ruud Thelosen
Dit euvel heb ik al veel langer en niet alleen bij IOS ook bij OS voor MacBook en iMac. De app Outlook werkt wel gewoon, zoals al voorgesteld als tijdelijke oplossing.
Dgh
Zelfde euvel
Was trouwens ook regelmatig in IOS 13 … maar veel minder vaak
Jacob Smit
ik heb het ook sinds de storing van (meen ik 2 weken geleden).
Gany
Verwijderen van het outlook account en weer toevoegen heeft tijdelijk geholpen. Probleem kwam na een dag weer terug.
Luc
Jup! Hier ook dit probleem. Gelukkig gebruik ik mijn outlook account nog zelden.
Nancy
Ik heb bij mijn zoon de Outlook ingesteld als Exchange mail en dan blijft hij werken.
Karst
Iedereen even aangeven dat hij/zij er last van heeft…
Eric
Sinds de update meerdere malen per dag krijg ik deze melding. Na het invoeren van het wachtwoord mag ik weer even door… maar plots is daar de melding weer.
Gebruik de standaard mail app van iOS.
Bart W
Ik had hier een tijdje last van, maar nu niet meer. Ipv via de Mail app, een keer je wachtwoord invoeren via de Contacten app (als je die synch’d)
hans
Kreeg ook diverse meldingen per dag voor Outlook mail. Heb mijn toestel gereset naar fabrieksinstellingen (scheelt ook weer 2GB aan ruimte) en na een week 1 keer een melding gehad tot nu toe. Gelukkig is Outlook niet mijn hoofd mail. Als tijdelijke oplossing kan je via de webversie van Outlook ook instellen dat binnenkomende mail direct wordt doorgestuurd naar een ander (eigen) mailadres.
Victor
Ieder mailprogramma heeft hier last van. Het probleem ligt dan ook bij Outlook in de servers of dergelijke.
Vanuit de gebruikers kant is hier niets aan te doen.
Wederom een geval van slecht geprogrammeerde rommel van Microsoft. Bizar hoeveel problemen daarmee zijn.
Remco
Waardeloos dit. Heb meerdere mail accounts en kan iedere dag de wachtwoorden invoeren.
Whatsthepoint
Ik had ook zelfde issue, maar dit was verholpen nadat ik idd mailbox verwijderd had en opnieuw toegevoegd had met de normale stappen.
toestel iPhoneX
iOS 14.2
Frank
Ook hier dit super irritante probleem.
Nog geen fix voor gevonden.
Jan
Ik heb ook dit probleem. Ik heb ipv het wachtwoord invoeren de Authenticator van Microsoft gebruikt. Nu heb ik al 2 dagen geen last meer.
Aston
Same here:
Het begon eerst met een melding
“Serveridentiteit niet gecontroleerd :
De identiteit van imap-mail.Outlook.com kan niet worden geverifieerd”. Iets met de verlenging van certificaten oid.
En daarna begon het geneuzel met constant opnieuw in moeten voeren van wachtwoorden.
Ro
Origineel geplaatst door Victor Ieder mailprogramma heeft hier last van. Het probleem ligt dan ook bij Outlook in de servers of dergelijke.
Vanuit de gebruikers kant is hier niets aan te doen.
Wederom een geval van slecht geprogrammeerde rommel van Microsoft. Bizar hoeveel problemen daarmee zijn.
Bullshit, hier werkt het met outlook app
Danny
Klopt had ik ook
Daarna 1 keer gedaan nu werkt het
Appieh
Ik had het ook. Meerdere keren het wachtwoord opnieuw ingevoerd en ineens was het euvel verholpen. En nu duimen dat het niet terugkomt. De app draait al weer een tijdje probleemloos. Maar raar is het…
VIPS
Ik ook elke dag
Tony
Ik heb er regelematig ook last van, erg irritant!
John
Ook hier aan de orde van de dag…. op iPad en iPhone…. alleen mijn live mail, niet Exchange….
Tantelien
Heb ik ook last van gehad. In Instelingen je account opnieuw invoeren heeft t opgelost.
Omar
Dit ligt volgens mij niet aan Apple dit probleem heb ik ok op mijn pc Windows 10
Ron
Best irritant, ook de Mac (nieuw 2020) heeft dit probleem. ben op alle divisies overgestapt naar Spark. was er een beetje klaar mee.
Marc
Niet enkel in iOS heb ik dat probleem. Ook op men MacBook Pro heb ik dat constant.
Han
Gek word je ervan! Verleden week de outlook en hotmail account opnieuw geinstalleerd op mijn nieuwe iphone, het probleem blijft, helaas.
Wim
Ik heb het zelfde probleem ook. Op mijn IPad Pro en IPhone XR
Lastig probleem.
Waterhoen
Edge installeren op ios device. Inloggen met elke account waarvoor je mail wil ophalen. Hierdoor wordt ios device toegevoegd aan je profiel als veilig apparaat. Daarna mail opnieuw op ios device instellen (in mijn geval mbv authenticator app) en sindsdien geen vragen meer gekregen. Geen idee of dit voor iedereen werkt, maar bij mij was het hiermee opgelost.
Tom Mandeville
Ik heb dit probleem ook al een tijdje. Het account verwijderen en terug toevoegen, heeft in ieder geval niet geholpen.
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost raakt, want ik gebruik mijn hotmail adres tamelijk vaak.
F1WilliamsJeff
Ja idd hier ook last van. Maar een nog groter probleem is sinds iOS 14 dat onwijs veel mail naar de Spam gaat. Hierdoor mis ik echt teveel informatie. Wie weet waar dit probleem ligt?
Willem
Ik had hier ook last van op zowel iPhone als iPad, op beide apparaten heb ík netwerkinstellingen hersteld daarna nog één keer een code moeten invoeren met de Authenticator van Microsoft en heb al een paar dagen geen last gehad. Instellingen-algemeen-stel opnieuw in-netwerkinstellingen. Dit had ik vorige week al ergens gelezen alleen weet ik niet meer waar.
J
Erg irritant, gewoon oplossen en niet elkaar de schuld geven. We betalen genoeg voor Apple!
Appieh
Jaja, had het nog niet geschreven of lag er weer uit bij hotmail. En nu wordt mn huidige wachtwoord niet meer herkend en moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken. Dus… graag een oplossing, Microsoft of Apple.
Mick
Ook hier last van. Vorige jaar trouwens ook een periode.
Leon
Aantal weken terug had ik er ook last van. Sinds een week eigenlijk niet meer gelukkig. Kreeg meerdere keren per dag een pop up dat ik mijn ww opnieuw moest invoeren. Bloed irritant.
Alfons
Hier ook het zelfde. Dacht dat het aan mijn tel. Lag. Goed hier te lezen dit. Thx. Las een tip om Hotmail in Exchange te zetten. Dit nu gedaan. Hopelijk werkt het. Succes all.
Pim
Zeker waar
Marco
Hier ook op alle iOS apparaten sinds een paar weken. Vrijwel elke dag. Op alle apparaten account verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat helpt niet. Zelfde effect bij een Outlook.com account met en zonder MFA. Vorige week was er nog een grote storing waarbij ik de hoop had dat men het toen aan repareren was, maar helaas.
Bij het instellen van Outlook.com mail op een ander mail programma, EM Client op Windows, kreeg ik een foutmelding over een ongeldig certificaat op IMAP. Het domein in het certificaat komt niet overeen met het URL waarop de authenticatie plaatsvindt. Dat certificaat is er pas vanaf begin oktober. Mijn vermoeden is dat er ergens in de SSL keten iets verkeerd gaat, waardoor de mail app de servers niet goed kan benaderen. De server wijst het verzoek van de mail app af, en die triggert op zijn beurt een wachtwoord prompt.
Gelukkig loopt mijn primaire account, gmail via de gmail app, gewoon goed :-).
Aagje
Dit had ik met mijn iMac zeer regelmatig in IOS 13 al, maar nu juist niet meer.
Wel heb ik al enige tijd het idee, misschien sinds iOS 14 pas, dat er problemen zijn met de mail van mijn KPN account, waarbij sommige mail niet goed binnenkomt. Ik krijg wel mail binnen maar ik mis ook diverse mailtjes. Dat weet ik omdat mensen aangeven dat ze mij gaan mailen, waarop ik dan niets binnen krijg. Ook niet op mijn iPhone.
Gisteravond heb ik het hele mailaccount van KPN van mijn iMac verwijderd en bij het opnieuw installeren krijg ik continu de melding dat mijn gebruikersnaam niet geverifieerd kan worden. Ik heb daarna een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar dat is helaas niet de oplossing. Op mijn iPhone heb ik nog wel het betreffende KPN account staan, die met het nieuwe wachtwoord gewoon werkt, maar op de iMac blijft ie de melding geven dat mijn gegevens niet geverifieerd kunnen worden.
Rete irritant!!! Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden.
Rosh
Ja super irritant. Meerdere keren per dag!
Word er GEK van!
Verwijderen en Opnieuw Toevoegen heeft niet Geholpen bij mij 🙁
Gerrit
Hier ook die problemen. Op iPhone en iPad. Hopelijk gauw opgelost.
Roy
OPLOSSING!
Het probleem is simpel te verhelpen door je mail account opnieuw aan te maken als exchange.
Bij mij heeft dit alle problemen verholpen.
Pascal
Dat opnieuw vragen van het wachtwoord krijg ik ook om de paar dagen in beeld.
De foutmelding “E-mail ophalen mislukt. De verbinding met de server is mislukt.” Is voor mij oud nieuws. Die bug zit er bij mij al zeker een jaar in. De mail komt echter wel gewoon binnen.
Theo
Op de iPhone nooit een probleem gehad. Dezelfde melding zie ik wel regelmatig op de macbook. Alle software is up-to-date
Erik
Heb meer een probleem met de mail app dat hij zegt dat ik ongelezen mail heb, maar er helemaal niets te zien is. De inbox geeft gewoon een getalletje enzo.
Zeer irritant dit.
MJ
Inderdaad erg irritant. Heb dit overigens ook op mn macbook met mijn studentenaccount…
Het probleem is simpel te verhelpen door je mail account opnieuw aan te maken als exchange.
Bij mij heeft dit alle problemen verholpen.
Dat lukt niet bij een KPNMAIL account!!!
Dapaool
Hier nog een oplossing.
Vul alle server gegevens handmatig in (imap: Outlook.office365.com smtp: smtp.office365.com) als je 2 staps verificatie gebruikt moet je een app wachtwoord genereren bij Microsoft en die gebruiken.
Tim
Dit probleem heeft de OneDrive-app op macOS voor mijn schoolaccount ook.
Cilvie
Hier ook al 3 wk last van. Erg irritant
Werner
Ook ik had hier na installatie iOS14 met iOS 14.1 blijkt het probleem achterwege te blijven ik heb hier geen reden voor.
Nog een een mail probleem na installatie iOS 14 ik kan niet meer werken met mijn Imap account van mijn provider Scarlet in België kan geen verbinding meer maken met de server , ook niet na herinstallatie van het account .Werk nu via het pop account van scarlet en dat werkt dan wel weer, maar nu moet je alles dubbel checken en verwijderen op iPhone en mac
Dan begint het bellen naar de klantendiensten Scarlet legt de schuld bij Apple legt de schuld bij Scarlet zo blijft je bezig en probleem blijft !!!!!
Sander
Hier totaal geen last van heb er 3 accounts in zitten van office365
Johannes
Ik stuur mijn e-mails gewoon door naar mijn Apple e-mail adres.. dan is het opgelost.
John
Ik gebruik de Microsoft Outlook app op mijn Iphone en Ipad.
Ik heb de standaard Apple email en agenda app verwijderd van beide apparaten en de outlook accounts ervan UITgeschakeld. Alleen de Apple contactpersonen app is nog gekoppeld aan mijn outlook account.
Tevens is ook de Edge browser app als standaard browser ingesteld.
Op deze manier werkt de synchronisatie van Email, Agenda en Edge browser optimaal met mijn Windows 10 PC
Thijs boesjes
Woohoo gelukkig ben ik niet de enige. Komt vast een oplossing
Guido
Dit was inderdaad reeds op iOS 13 en wel enkele dagen vóór de update naar iOS 14. Het ligt volgens mij aan Microsoft zelf, niet aan iOS. Als je eens via een browser inlogt ben je er een tijdje vanaf, dus het schort dààr.
Microsoft, get your act together…
Ronald
@Roy: Klopt Roy, oplossing is inderdaad om in de Instellingen van je iPhone of iPad je account van Outlook weg te gooien, en opnieuw aan te maken als Exchange. Dus bij stap 4 in de tijdelijke oplossing van iCulture moet je Exchange kiezen. Bij de vraag “Wil je via Microsoft inloggen bij je Exchange-account ‘hotmail.com’?” kiezen voor ‘Log in’. En dan alleen nog je Hotmail-wachtwoord opgeven.
Als je MFA gebruikt inderdaad een app-specifiek wachtwoord aanmaken van de site van Microsoft.
Er is trouwens ook een thread op de discussions van Apple die het omzetten van Outlook naar Exchange als oplossing geeft.
Mondo
Ga naar mail op je Mac. Open daar je voorkeuren>selecteer Exchange>Serverinstellingen>Geavanceerde Echange Instellingen>vink Sta onveilige verbindingen toe.
Probleem opgelost.
Edwin ®️
Sinds ik app-speciefiek wachtwoord heb ingesteld (eerst op laptop aangemaakt in “mijn account”, is het opgelost.
Op account partner zonder deze omweg, nog steeds melding.
iMarWo
Heb dit probleem ook. Heel irritant en het lost zich niet op. Aan de Microsoft website heb je niets.
Jan-Mark
De oplossing lijkt het instellen van je Outlook of Hotmail als Exchange mail. Procedure is gelijk.
Dus account verwijderen en opnieuw aanmaken als Exchange adres. Succes
Aanvulling:
Het resetten van je verbindingen werkt niet. Zorgt er alleen maar voor dat je overal waar je regelmatig komt het WiFi ww weer moet opgeven.
Ik heb 1 van 2 Outlook adressen nu omgezet en lijk voor alsnog geen problemen meer te hebben met het account dat ik dus naar Exchange omgezet heb.
Macaanzee
Gelukkig nooit last van. Ik gebruik alleen Apple Mail app, voor m’n Yahoo Mail en de mail van m’n werk. Werkt prima.
Frits
Buitengewoon irritant zowel op iPhone als Ipad en dat al dagen lang. Ook de outlook app geeft problemen.
Dat ze dat nog niet gefixt hebben😠
Marieke
Ik heb dit probleem elke paar dagen, supervervelend!
Al meerdere keren mijn mailaccount opnieuw ingesteld (eerst verwijderd). Dat helpt niks!
Dick de wit
Krijg die melding ook terwijl ik wel gewoon in mijn mail kan
(Red.) Extra mogelijke oplossing aan het artikel toegevoegd (account instellen als Exchange) naar aanleiding van lezerstip.
Marjon
@Victor: Ik gebruik nog een oude iPad 3 en daar heb ik geen probleem.
We hebben ook een iPad Pro en die heeft de nieuwste versie iOS en die heeft dit dus ook.
Heel vervelend.
heho
Hier ook hetzelfde probleem. Het is wel verschillend hoe vaak het voor komt, maar ik hoop dat er snel een oplossing is ….
Harm
Sinds een paar weken heeft de systeembeheerder van mijn werk MFA (multi factor authenticatie) aangezet. Hierdoor moet ik steeds mijn identiteit verifiëren zodra ik verbinding maak met mijn O365 account van mijn werk. Dus ook in de mail app van iOS moet er steeds geverifieerd worden, en wordt dus om mijn wachtwoord gevraagd. Elke 10 dagen moet dat opnieuw gebeuren. Ik heb nu ingesteld dat ik verifieer met de Microsoft Authenticator app.
Hans de Boers
Ik had er steeds (en al hele lange periode en dacht dat het aan mijn verbinding lag). Ik heb uiteindelijk een nieuw wachtwoord aangemaakt en ik heb daarna (even afkloppen. Haha) geen last meer gehad.
Niels
Mijn vriendin had er ook last van. Heeft de Outlook app geïnstalleerd uit pure frustratie. Hopen op een snelle fix!
OmeWillem
Een geruststelling dat ik niet de enige ben.
ItsAllArt
Het probleem lijkt zich voor te doen sinds IOS 14 en MS is daar vergeten te upgraden oid…
Knettergek wordt ik ervan om meerdere keren per dag pasword in tevoeren. Ik had meerdere outlook en hotmail accounts, op meerdere apparaten.
Account deleten of paswoord aanpassen helpt slechts voor een paar daagjes en dan begint het gezeik weer. Ik heb inmiddels al mijn outlook/hotmail accounts gedelete en ben overgestapt naar Gmail.
Senna
Al verschillende opties geprobeerd, helaas blijft het probleem.
Bloedirritant intussen
Irene
En nog steeds niet opgelost……
Leen
Exchange account aanmaken en je hebt er geen last meer van.
Geverifieerd met 4 devices en 2 accounts.
®️utge®️
In het begin had ik het om de paar uur. Later een enkele keer per dag. Dinsdag had ik het nog 1x en sindsdien niet meer. Het doet me nadenken, wellicht dat MS inmiddels bijna alle servers in orde heeft? Fingers crossed!
Alma
Ik heb het ook. Alleen niet met de losse app van Outlook maar wel met live mail in de Apple mail app!
Erik
TE IRRITANT APPLE!!!
Huub
@Nancy: met een hotmail account wordt dan steevast om een domeinnaam gevraagd. Dat moet dus outlook.com zijn
Patrick
Ik herken deze uitdaging. Succes microsoft & apple
iMarWo
Nog steeds het probleem (nu 02-12-2020). Het duurt wel lang voordat het probleem opgelost is. Niet leuk iedere keer account verwijderen en opnieuw toevoegen.
Jan
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb het Outlook account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Resultaat: GEEN
Mijn andere Hotmail account heeft dit probleem niet en werkt gewoon.
Remco
Nog steeds niet opgelost. Iedere ochtend kan ik de boel opnieuw invoeren.
Hoelang moet dit nog duren?
heho
Via Microsoft een oplossing gekregen. Edge browser installeren en inloggen. Toestel zou dan als vertrouwd gezien moeten worden.
Heb het gedaan, en tot nu toe nog niet weer voor gekomen
Gerben
Ook nog steeds last van, is hier inzicht of dit wordt opgelost?
Michel
Ik had het probleem ook. Voor mij was het al voldoende om van Push naar Ophalen te gaan.
INSTELLINGEN > MAIL > ACCOUNTS > NIEUWE GEGEVENS
En dan de betreffende accounts naar ophalen.
Ik heb hier ook last van. Heel irritant.
Ik gebruik de Outlook app maar ook dan heb ik er helaas last van. Dat lost het probleem (tot nu toe) in ieder geval niet op.
Het zelfde euvel bij Spark mail-app
Ik ook! Ik gebruik mijn Hotmail account bijna niet meer voor mail, maar heb er nog wel contacten in staan. Vooral de pop-up is erg irritant.
Dat was ook al in ios13.
Ik heb mijn outlook account eruit gegooid. Dan maar niet
Bij mij heeft er een complete metamorfose in de standaard mail plaatsgevonden sinds BigSur. Iedere account heeft nu een prullenbak en de hele layout is een zooitje. Hopelijk wordt dit met een update snel gefixt.
Dit heeft niets met iOS te maken, maar wil het wel even delen.
Mijn vader heeft hier ook last van. Gebruikt een outlook account voor zijn werk en die logt meerdere keren per dag uit. Hopelijk komt er een fix voor en blijft het niet zo’n speelbal tussen Apple en Microsoft die naar elkaar wijzen.
Dit zeggende denk ik aan Gmail accounts in de mail client van MacOS die tot en met Catalina de mail app te pas en te onpas deed openen. Apple bleef naar Google wijzen, maar nu met Big Sur is het ineens wel opgelost. Heel vreemd, maar ik ben er blij mee.
Ik heb dit probleem ook en ook een probleem met de iCloud mail ik blijf steeds 1 ongelezen mail krijgen terwijl er geen mail is super irritant
bij ons hier…super irritant🧐
Het probleem doet zich voor bij één van de hotmail accounts die we gebruiken; het andere account heeft er geen last van. Wellicht dat dit iemand op een idee brengt? VPN kan een oorzaak zijn: MS “ziet” een ongebruikelijke locatie, zeker als je random op een VPN server inlogt. Wat tegen deze theorie spreekt: de gebruikelijke check om aan te geven of je werkelijk op de waargenomen locatie inlogt, ontbreekt.
Ik had deze melding ook en heb m’n mail ingericht door naar instellingen – mail – accounts – anders – mail – en dan daar je Outlook nogmaals configureren. Het enige dat nu niet werkt is m’n spam mail, maar vind ik beter als deze foutmelding!
Hier zelfde probleem.
En door dit soort berichten ben ik een vervent lezer (en de Podcast) van de iCulture app. Mooi veel duidelijke informatie. Nu lees ik dus iets waar ook ik last van heb.
Bedankt voor de info.
Heb hier ook last van
Ik dacht al dat het aan mij lag. Zowel iOS 14 als iPadOS 14. Grappig genoeg geen problemen met mijn Exchange-account. Het stomme is dat wanneer ik Outlook gebruik op mijn iPhone of iPad juist mijn Exchange-account buggy is; Outlook blijft mijn e-mail ‘bijwerken’ en verzonden e-mails blijven hangen in ‘Postvak Uit’. Ik blijf maar gewoon het wachtwoord invoeren. Mail.app is toch wel een heel lekkere mail-client binnen het Apple ecosysteem.
Heb hier nog niks van ondervonden
Dit probleem deed zich ook al in OSX Catalina voor. Bleef maar vragen om een wachtwoord, daarna in een keer niet meer??
Ik heb hier last van met Airmail, niet de standaard mail-app (maar daar heb ik ook geen Microsoft account geconfigureerd)
Ben dus gelukkig niet de enige. Maar het zal wel weer goed komen. Kleine update?
Dit euvel heb ik al veel langer en niet alleen bij IOS ook bij OS voor MacBook en iMac. De app Outlook werkt wel gewoon, zoals al voorgesteld als tijdelijke oplossing.
Zelfde euvel
Was trouwens ook regelmatig in IOS 13 … maar veel minder vaak
ik heb het ook sinds de storing van (meen ik 2 weken geleden).
Verwijderen van het outlook account en weer toevoegen heeft tijdelijk geholpen. Probleem kwam na een dag weer terug.
Jup! Hier ook dit probleem. Gelukkig gebruik ik mijn outlook account nog zelden.
Ik heb bij mijn zoon de Outlook ingesteld als Exchange mail en dan blijft hij werken.
Iedereen even aangeven dat hij/zij er last van heeft…
Sinds de update meerdere malen per dag krijg ik deze melding. Na het invoeren van het wachtwoord mag ik weer even door… maar plots is daar de melding weer.
Gebruik de standaard mail app van iOS.
Ik had hier een tijdje last van, maar nu niet meer. Ipv via de Mail app, een keer je wachtwoord invoeren via de Contacten app (als je die synch’d)
Kreeg ook diverse meldingen per dag voor Outlook mail. Heb mijn toestel gereset naar fabrieksinstellingen (scheelt ook weer 2GB aan ruimte) en na een week 1 keer een melding gehad tot nu toe. Gelukkig is Outlook niet mijn hoofd mail. Als tijdelijke oplossing kan je via de webversie van Outlook ook instellen dat binnenkomende mail direct wordt doorgestuurd naar een ander (eigen) mailadres.
Ieder mailprogramma heeft hier last van. Het probleem ligt dan ook bij Outlook in de servers of dergelijke.
Vanuit de gebruikers kant is hier niets aan te doen.
Wederom een geval van slecht geprogrammeerde rommel van Microsoft. Bizar hoeveel problemen daarmee zijn.
Waardeloos dit. Heb meerdere mail accounts en kan iedere dag de wachtwoorden invoeren.
Ik had ook zelfde issue, maar dit was verholpen nadat ik idd mailbox verwijderd had en opnieuw toegevoegd had met de normale stappen.
toestel iPhoneX
iOS 14.2
Ook hier dit super irritante probleem.
Nog geen fix voor gevonden.
Ik heb ook dit probleem. Ik heb ipv het wachtwoord invoeren de Authenticator van Microsoft gebruikt. Nu heb ik al 2 dagen geen last meer.
Same here:
Het begon eerst met een melding
“Serveridentiteit niet gecontroleerd :
De identiteit van imap-mail.Outlook.com kan niet worden geverifieerd”. Iets met de verlenging van certificaten oid.
En daarna begon het geneuzel met constant opnieuw in moeten voeren van wachtwoorden.
Bullshit, hier werkt het met outlook app
Klopt had ik ook
Daarna 1 keer gedaan nu werkt het
Ik had het ook. Meerdere keren het wachtwoord opnieuw ingevoerd en ineens was het euvel verholpen. En nu duimen dat het niet terugkomt. De app draait al weer een tijdje probleemloos. Maar raar is het…
Ik ook elke dag
Ik heb er regelematig ook last van, erg irritant!
Ook hier aan de orde van de dag…. op iPad en iPhone…. alleen mijn live mail, niet Exchange….
Heb ik ook last van gehad. In Instelingen je account opnieuw invoeren heeft t opgelost.
Dit ligt volgens mij niet aan Apple dit probleem heb ik ok op mijn pc Windows 10
Best irritant, ook de Mac (nieuw 2020) heeft dit probleem. ben op alle divisies overgestapt naar Spark. was er een beetje klaar mee.
Niet enkel in iOS heb ik dat probleem. Ook op men MacBook Pro heb ik dat constant.
Gek word je ervan! Verleden week de outlook en hotmail account opnieuw geinstalleerd op mijn nieuwe iphone, het probleem blijft, helaas.
Ik heb het zelfde probleem ook. Op mijn IPad Pro en IPhone XR
Lastig probleem.
Edge installeren op ios device. Inloggen met elke account waarvoor je mail wil ophalen. Hierdoor wordt ios device toegevoegd aan je profiel als veilig apparaat. Daarna mail opnieuw op ios device instellen (in mijn geval mbv authenticator app) en sindsdien geen vragen meer gekregen. Geen idee of dit voor iedereen werkt, maar bij mij was het hiermee opgelost.
Ik heb dit probleem ook al een tijdje. Het account verwijderen en terug toevoegen, heeft in ieder geval niet geholpen.
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost raakt, want ik gebruik mijn hotmail adres tamelijk vaak.
Ja idd hier ook last van. Maar een nog groter probleem is sinds iOS 14 dat onwijs veel mail naar de Spam gaat. Hierdoor mis ik echt teveel informatie. Wie weet waar dit probleem ligt?
Ik had hier ook last van op zowel iPhone als iPad, op beide apparaten heb ík netwerkinstellingen hersteld daarna nog één keer een code moeten invoeren met de Authenticator van Microsoft en heb al een paar dagen geen last gehad. Instellingen-algemeen-stel opnieuw in-netwerkinstellingen. Dit had ik vorige week al ergens gelezen alleen weet ik niet meer waar.
Erg irritant, gewoon oplossen en niet elkaar de schuld geven. We betalen genoeg voor Apple!
Jaja, had het nog niet geschreven of lag er weer uit bij hotmail. En nu wordt mn huidige wachtwoord niet meer herkend en moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken. Dus… graag een oplossing, Microsoft of Apple.
Ook hier last van. Vorige jaar trouwens ook een periode.
Aantal weken terug had ik er ook last van. Sinds een week eigenlijk niet meer gelukkig. Kreeg meerdere keren per dag een pop up dat ik mijn ww opnieuw moest invoeren. Bloed irritant.
Hier ook het zelfde. Dacht dat het aan mijn tel. Lag. Goed hier te lezen dit. Thx. Las een tip om Hotmail in Exchange te zetten. Dit nu gedaan. Hopelijk werkt het. Succes all.
Zeker waar
Hier ook op alle iOS apparaten sinds een paar weken. Vrijwel elke dag. Op alle apparaten account verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat helpt niet. Zelfde effect bij een Outlook.com account met en zonder MFA. Vorige week was er nog een grote storing waarbij ik de hoop had dat men het toen aan repareren was, maar helaas.
Bij het instellen van Outlook.com mail op een ander mail programma, EM Client op Windows, kreeg ik een foutmelding over een ongeldig certificaat op IMAP. Het domein in het certificaat komt niet overeen met het URL waarop de authenticatie plaatsvindt. Dat certificaat is er pas vanaf begin oktober. Mijn vermoeden is dat er ergens in de SSL keten iets verkeerd gaat, waardoor de mail app de servers niet goed kan benaderen. De server wijst het verzoek van de mail app af, en die triggert op zijn beurt een wachtwoord prompt.
Gelukkig loopt mijn primaire account, gmail via de gmail app, gewoon goed :-).
Dit had ik met mijn iMac zeer regelmatig in IOS 13 al, maar nu juist niet meer.
Wel heb ik al enige tijd het idee, misschien sinds iOS 14 pas, dat er problemen zijn met de mail van mijn KPN account, waarbij sommige mail niet goed binnenkomt. Ik krijg wel mail binnen maar ik mis ook diverse mailtjes. Dat weet ik omdat mensen aangeven dat ze mij gaan mailen, waarop ik dan niets binnen krijg. Ook niet op mijn iPhone.
Gisteravond heb ik het hele mailaccount van KPN van mijn iMac verwijderd en bij het opnieuw installeren krijg ik continu de melding dat mijn gebruikersnaam niet geverifieerd kan worden. Ik heb daarna een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar dat is helaas niet de oplossing. Op mijn iPhone heb ik nog wel het betreffende KPN account staan, die met het nieuwe wachtwoord gewoon werkt, maar op de iMac blijft ie de melding geven dat mijn gegevens niet geverifieerd kunnen worden.
Rete irritant!!! Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden.
Ja super irritant. Meerdere keren per dag!
Word er GEK van!
Verwijderen en Opnieuw Toevoegen heeft niet Geholpen bij mij 🙁
Hier ook die problemen. Op iPhone en iPad. Hopelijk gauw opgelost.
OPLOSSING!
Het probleem is simpel te verhelpen door je mail account opnieuw aan te maken als exchange.
Bij mij heeft dit alle problemen verholpen.
Dat opnieuw vragen van het wachtwoord krijg ik ook om de paar dagen in beeld.
De foutmelding “E-mail ophalen mislukt. De verbinding met de server is mislukt.” Is voor mij oud nieuws. Die bug zit er bij mij al zeker een jaar in. De mail komt echter wel gewoon binnen.
Op de iPhone nooit een probleem gehad. Dezelfde melding zie ik wel regelmatig op de macbook. Alle software is up-to-date
Heb meer een probleem met de mail app dat hij zegt dat ik ongelezen mail heb, maar er helemaal niets te zien is. De inbox geeft gewoon een getalletje enzo.
Zeer irritant dit.
Inderdaad erg irritant. Heb dit overigens ook op mn macbook met mijn studentenaccount…
Dat lukt niet bij een KPNMAIL account!!!
Hier nog een oplossing.
Vul alle server gegevens handmatig in (imap: Outlook.office365.com smtp: smtp.office365.com) als je 2 staps verificatie gebruikt moet je een app wachtwoord genereren bij Microsoft en die gebruiken.
Dit probleem heeft de OneDrive-app op macOS voor mijn schoolaccount ook.
Hier ook al 3 wk last van. Erg irritant
Ook ik had hier na installatie iOS14 met iOS 14.1 blijkt het probleem achterwege te blijven ik heb hier geen reden voor.
Nog een een mail probleem na installatie iOS 14 ik kan niet meer werken met mijn Imap account van mijn provider Scarlet in België kan geen verbinding meer maken met de server , ook niet na herinstallatie van het account .Werk nu via het pop account van scarlet en dat werkt dan wel weer, maar nu moet je alles dubbel checken en verwijderen op iPhone en mac
Dan begint het bellen naar de klantendiensten Scarlet legt de schuld bij Apple legt de schuld bij Scarlet zo blijft je bezig en probleem blijft !!!!!
Hier totaal geen last van heb er 3 accounts in zitten van office365
Ik stuur mijn e-mails gewoon door naar mijn Apple e-mail adres.. dan is het opgelost.
Ik gebruik de Microsoft Outlook app op mijn Iphone en Ipad.
Ik heb de standaard Apple email en agenda app verwijderd van beide apparaten en de outlook accounts ervan UITgeschakeld. Alleen de Apple contactpersonen app is nog gekoppeld aan mijn outlook account.
Tevens is ook de Edge browser app als standaard browser ingesteld.
Op deze manier werkt de synchronisatie van Email, Agenda en Edge browser optimaal met mijn Windows 10 PC
Woohoo gelukkig ben ik niet de enige. Komt vast een oplossing
Dit was inderdaad reeds op iOS 13 en wel enkele dagen vóór de update naar iOS 14. Het ligt volgens mij aan Microsoft zelf, niet aan iOS. Als je eens via een browser inlogt ben je er een tijdje vanaf, dus het schort dààr.
Microsoft, get your act together…
@Roy: Klopt Roy, oplossing is inderdaad om in de Instellingen van je iPhone of iPad je account van Outlook weg te gooien, en opnieuw aan te maken als Exchange. Dus bij stap 4 in de tijdelijke oplossing van iCulture moet je Exchange kiezen. Bij de vraag “Wil je via Microsoft inloggen bij je Exchange-account ‘hotmail.com’?” kiezen voor ‘Log in’. En dan alleen nog je Hotmail-wachtwoord opgeven.
Als je MFA gebruikt inderdaad een app-specifiek wachtwoord aanmaken van de site van Microsoft.
Er is trouwens ook een thread op de discussions van Apple die het omzetten van Outlook naar Exchange als oplossing geeft.
Ga naar mail op je Mac. Open daar je voorkeuren>selecteer Exchange>Serverinstellingen>Geavanceerde Echange Instellingen>vink Sta onveilige verbindingen toe.
Probleem opgelost.
Sinds ik app-speciefiek wachtwoord heb ingesteld (eerst op laptop aangemaakt in “mijn account”, is het opgelost.
Op account partner zonder deze omweg, nog steeds melding.
Heb dit probleem ook. Heel irritant en het lost zich niet op. Aan de Microsoft website heb je niets.
De oplossing lijkt het instellen van je Outlook of Hotmail als Exchange mail. Procedure is gelijk.
Dus account verwijderen en opnieuw aanmaken als Exchange adres. Succes
Aanvulling:
Het resetten van je verbindingen werkt niet. Zorgt er alleen maar voor dat je overal waar je regelmatig komt het WiFi ww weer moet opgeven.
Ik heb 1 van 2 Outlook adressen nu omgezet en lijk voor alsnog geen problemen meer te hebben met het account dat ik dus naar Exchange omgezet heb.
Gelukkig nooit last van. Ik gebruik alleen Apple Mail app, voor m’n Yahoo Mail en de mail van m’n werk. Werkt prima.
Buitengewoon irritant zowel op iPhone als Ipad en dat al dagen lang. Ook de outlook app geeft problemen.
Dat ze dat nog niet gefixt hebben😠
Ik heb dit probleem elke paar dagen, supervervelend!
Al meerdere keren mijn mailaccount opnieuw ingesteld (eerst verwijderd). Dat helpt niks!
Krijg die melding ook terwijl ik wel gewoon in mijn mail kan
(Red.) Extra mogelijke oplossing aan het artikel toegevoegd (account instellen als Exchange) naar aanleiding van lezerstip.
@Victor: Ik gebruik nog een oude iPad 3 en daar heb ik geen probleem.
We hebben ook een iPad Pro en die heeft de nieuwste versie iOS en die heeft dit dus ook.
Heel vervelend.
Hier ook hetzelfde probleem. Het is wel verschillend hoe vaak het voor komt, maar ik hoop dat er snel een oplossing is ….
Sinds een paar weken heeft de systeembeheerder van mijn werk MFA (multi factor authenticatie) aangezet. Hierdoor moet ik steeds mijn identiteit verifiëren zodra ik verbinding maak met mijn O365 account van mijn werk. Dus ook in de mail app van iOS moet er steeds geverifieerd worden, en wordt dus om mijn wachtwoord gevraagd. Elke 10 dagen moet dat opnieuw gebeuren. Ik heb nu ingesteld dat ik verifieer met de Microsoft Authenticator app.
Ik had er steeds (en al hele lange periode en dacht dat het aan mijn verbinding lag). Ik heb uiteindelijk een nieuw wachtwoord aangemaakt en ik heb daarna (even afkloppen. Haha) geen last meer gehad.
Mijn vriendin had er ook last van. Heeft de Outlook app geïnstalleerd uit pure frustratie. Hopen op een snelle fix!
Een geruststelling dat ik niet de enige ben.
Het probleem lijkt zich voor te doen sinds IOS 14 en MS is daar vergeten te upgraden oid…
Knettergek wordt ik ervan om meerdere keren per dag pasword in tevoeren. Ik had meerdere outlook en hotmail accounts, op meerdere apparaten.
Account deleten of paswoord aanpassen helpt slechts voor een paar daagjes en dan begint het gezeik weer. Ik heb inmiddels al mijn outlook/hotmail accounts gedelete en ben overgestapt naar Gmail.
Al verschillende opties geprobeerd, helaas blijft het probleem.
Bloedirritant intussen
En nog steeds niet opgelost……
Exchange account aanmaken en je hebt er geen last meer van.
Geverifieerd met 4 devices en 2 accounts.
In het begin had ik het om de paar uur. Later een enkele keer per dag. Dinsdag had ik het nog 1x en sindsdien niet meer. Het doet me nadenken, wellicht dat MS inmiddels bijna alle servers in orde heeft? Fingers crossed!
Ik heb het ook. Alleen niet met de losse app van Outlook maar wel met live mail in de Apple mail app!
TE IRRITANT APPLE!!!
@Nancy: met een hotmail account wordt dan steevast om een domeinnaam gevraagd. Dat moet dus outlook.com zijn
Ik herken deze uitdaging. Succes microsoft & apple
Nog steeds het probleem (nu 02-12-2020). Het duurt wel lang voordat het probleem opgelost is. Niet leuk iedere keer account verwijderen en opnieuw toevoegen.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb het Outlook account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Resultaat: GEEN
Mijn andere Hotmail account heeft dit probleem niet en werkt gewoon.
Nog steeds niet opgelost. Iedere ochtend kan ik de boel opnieuw invoeren.
Hoelang moet dit nog duren?
Via Microsoft een oplossing gekregen. Edge browser installeren en inloggen. Toestel zou dan als vertrouwd gezien moeten worden.
Heb het gedaan, en tot nu toe nog niet weer voor gekomen
Ook nog steeds last van, is hier inzicht of dit wordt opgelost?
Ik had het probleem ook. Voor mij was het al voldoende om van Push naar Ophalen te gaan.
INSTELLINGEN > MAIL > ACCOUNTS > NIEUWE GEGEVENS
En dan de betreffende accounts naar ophalen.