Reacties voor: Zo wordt je privacy beter beschermd in iOS 15

Zoals ieder jaar heeft Apple ook nieuwe privacyfuncties ontwikkeld voor iOS 15, iPadOS 15, macOS 12 Monterey en watchOS 8. Zo is het nu makkelijker om je data af te schermen en kun je beter controleren hoe een app met je privacy omgaat.
Lees het complete artikel → Zo wordt je privacy beter beschermd in iOS 15
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 12 reacties

  1. Keerzijde van privacy:

    Hoe minder bedrijven van gebruikers weten en dus minder reclame inkomsten, hoe minder toegankelijk (gratis) internet diensten worden.

    Als deze trend doorzet zal alles gaan tegen betaling. Ook zaken als even googelen, sociale media, een weer site enzovoort.

    Lastig, privacy of gratis gebruik van internet diensten.

    Over 5 jaar zal het internet compleet anders zijn, beperkter en fors duurder. Slim dus van Apple om het verdienmodel van de advertentiemarkt van de concurrentie kapot te maken doormidden van “Privacy”

    Uiteraard kunt u straks via Apple een abonnement afsluiten voor diezelfde internet diensten.

    Einde open en gratis gebruik van internet diensten komt inzicht.

    Voor niks gaat de zon op.

  2. @Marc: Dat klopt maar zover zijn we nog lang niet. Er wordt verschrikkelijk veel geld verdiend aan data.

  3. @Marc: Mensen moeten wel een keuze hebben. Ik wil niet door Facebook/Google en andere op elke website gevolgd worden. Ook al ben ik geen “gebruiker”. Ik betaal liever voor het gebruik van internet zonder dat ik me zorgen hoef te maken over alles wat bedrijven aan mij willen verdienen.
    Dit is ook een onderdeel van Apple producten die ik dus maar al te graag koop.

    Laat mij maar betalen voor diensten zonder reclame en tracking 🙃

  4. Origineel geplaatst door Marc
    Over 5 jaar zal het internet compleet anders zijn, beperkter en fors duurder.

    Normaal gesproken is Gesara er dan al lang en hebben we Starlink internet…

  5. @Marc: Hé een reclameman… nou ik zal je vertellen…. ik betaal graag iets extra’s om niet achtervolgd en bestookt te worden met dingen waar ik toevallig naar gezocht heb

  6. @Marc: Onzin. Gepersonaliseerde reclame is niet nodig. Je kan makkelijk reclame weergegeven op basis van de content vd website. Bijv. Reclame van Electronica accessoires zetten op iCulture ipv haarborstels voor paarden. Ik zeg maar wat.

  7. @Marc: Prima toch!
    Betaal liever voor dingen die ik nuttig vind en dat ik de rest ,wat me niet interesseert, dan links kan laten liggen…Nu betalen degenen die wel geld uitgeven indirect voor de “gierige” die alles voor niks willen hebben

  8. @Marc: +1 voor privacy! Helemaal niet lastig. Laat mij maar betalen.

  9. Ik had Private Relay geactiveerd en werkt goed. Downside daarvan was, dat mijn router instellingen (Diversion/Pi-hole) omzeild werden en ik dus weer pagina’s vol had staan met advertenties. Ze kunnen je dan volgens zeggen niet volgen, maar je websites staan weer vol met advertenties.

  10. Er zijn nu ook al websites die je willen dwingen om: of alle voorwaarden, inclusief volgen accepteren (gratis toegang), of een abonnement nemen en dan geen gepersonaliseerde reclame. Puur en keuze uit 2 kwaden, daar je niet zelf de cookie instelling kunt aanpassen. Dit soort sites bezoek ik dan ook niet meer, ook al achten zij zichzelf blijkbaar als onmisbaar. Ik hoef zeker niet alles gratis, per slot moet een ander ook leven maar een paar honderd euro per maand aan allerlei verplichtte abonnementen vind ik gen goed ontwikkeling.

  11. @Marc: Misschien heb je wel een punt, vraag is inderdaad wat er straks overblijft zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Trend om steeds meer te betalen is al even ingezet.
    Tweakers is ook een leuke, of cookies of een abonnement zonder tracking.

  12. De wereld is niet gratis… dus of betalen, of een verdienmodel waardoor dat niet hoeft. Lastig dilemma, maar gratis bestaat niet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.