Apple trekt iOS 9.3.2 voor iPad Pro terug na klachten
De afgelopen dagen zijn er veel klachten over iOS 9.3.2 geweest van bezitters van de 9,7-inch iPad Pro. De iPad liep vast op deze update en vertoonde een foutmelding ‘Error 56‘. Een oplossing is er nog niet, maar Apple heeft nu wel de update teruggetrokken voor de iPad Pro. Heb je een 9,7-inch exemplaar en heb je de update nog niet geïnstalleerd, dan zul je ‘m niet langer zien. De verwachting is dat Apple een gerepareerde variant van iOS 9.3.2 voor deze gebruikers gaat uitbrengen.

iOS 9.3.2 teruggetrokken
Mensen met een 9,7-inch iPad Pro zullen zien dat iOS 9.3.1 nu wordt genoemd als de meest recente update die ze kunnen downloaden. Apple heeft al aangegeven dat ze het probleem gaan onderzoeken, maar heeft nog geen opheldering gegeven over de oorzaak. Volgens Apple’s eigen database met foutcodes moet het gaan om een hardware-fout.
Al vrij snel na het verschijnen van iOS 9.3.2 verschenen de eerste klachten. Het probleem treft alleen de kleinere iPad Pro in een beperkt aantal gevallen. Apple raadt zelf aan om de iPad op iTunes aan te sluiten en tweemaal te proberen om een herstelactie te doen. Mocht dat geen effect hebben, dan zit er niets anders op dan contact met Apple Support opnemen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
iPad Pro
De iPad Pro is Apple's professionele tablet. Het is de grootste en meest uitgebreide iPad, bedoeld voor zakelijk en creatief gebruik. De iPad Pro is er in twee formaten: 11- en 12,9-/13-inch. Lees alles over de verschillende generaties iPad Pro, geschikte accessoires, prijzen en meer. De nieuwste generatie is de iPad Pro 2024.

Jemig, gebeurt naar mijn gevoel steeds vaker dat een update niet in orde is… Iig vaker dan “vroeger”. Wat gaat er dan mis met de bèta’s???
Mijn iPad pro 9.7 32GB heeft gelukkig nergens last van. Deze heb is ge-update naar 9.3.2.
Ze kunnen beter ook de update voor de iPhone terugtrekken.
Nu alweer een mail die niet verwijdert kan worden en ook niet zichtbaar is. Blijft een 1 staan in reclame en prullenbak.
Zo irritant
Toch meer dan een gebruiker die er last van had, zoals hier een paar dagen geleden in de comments werd gesuggereerd. Blij dat ik even gewacht heb met updaten.
Ik geef regelmatig iPad cursussen waarbij ik ook de hardware erbij lever zo ook de afgelopen weken.
Ik kreeg van een aantal cursisten de melding dat hun iPad Pro 9.7 inch niet meer opstart na het Updaten van de week, die van mij gelukkig wel. Helaas kwam de melding om de Update niet te doen te laat voor hun.
Nu maar hopen dat Apple snel met een goed oplossing komt.
Jammer dat dit soort dingen gebeuren.
Ik weet niet of er meer mensen last van hebben, maar mijn iPhone 6s is ook merkzaam langzamer bij candy crush. Merkbare hikjes in de framerates.
Ipad Pro 9.7 inch zojuist opgehaald en richting Apple gegaan na te zijn vastgelopen. Ik lees op diverse sites dat ie compleet word omgeruild. Ik ben benieuwd.
Ik heb mijn ipad pro dinsdag ontvangen en blij dat ik hier op tijd las dat er problemen zijn met de update. Bedankt!
Baal hier enorm van, nu al vier dagen zonder iPad Pro 9.7. Ook de nu aangeboden restore naar 9.3.1 werkt niet. Download stopt halverwege met wederom foutmeldingen. Blamage vind ik. Nu maar afspraak in Den Haag gemaakt bij de Apple Store. Wil een nieuwe! En als geste voor de ergernis meteen maar een 12.9. Daar geen probleem kennelijk.
Inderdaad. Er is helaas altijd een aantal mensen dat van toeten noch blazen weet, maar toch interessant wil doen en andere mensen niet wil helpen. Staan nu weer mooi voor Jan met de korte achternaam. Zoals ook in mijn vorige commentaar aangegeven zul je maar tegen dergelijke issues als in dit artikel genoemd issue stuiten. Dan ga je op zoek naar de, in het begin nog schaarse informatie en dan loop je tegen dit soort commentaar aan. Zou fijn zijn als iCulture deze trolgastjes zou blokkeren. Gaat hier immers duidelijk om stelselmatig onjuiste gegevens die voor waar verkocht worden.
Hoezo terug getrokken? Ik zie de update nog steeds! Ben in het bezit van een iPad Pro 9.7 128 GB
Geen ITIL Cursus gehad, denk ik
Daarom update ik altijd pas weken na de uitkomst van elke update. Al vanaf het begin nog nooit last gehad van welke update ooit, want toen was het al door Apple opgelost. Zo simpel…
Erg slecht van Apple. Gebeurd inderdaad steeds meer. Knoeiwerk van de werknemers, slecht getest. Te snel uitgebracht.
Zou onder Steve Jobs minder tot niet gebeuren.
Ze missen de harde hand en de scherpte..
Het vervelende is altijd, dat de eerste die melding doen van dit soort problemen voor gek worden versleten …
Daarom pas updaten na een week. Je kan er bij Apple niet meer vanuit gaan dat de update in een keer foutloos is.
Nog steeds krijg ik de vraag op mijn IPad pro of ik wil upgraden naar 9.3.2. De melding is niet te verwijderen!
@Sytse: Dat komt vermoedelijk omdat de update al gedownload is. In dit artikel lees je hoe je deze kunt verwijderen.