iPhones en Android-toestellen… het zijn allemaal smartphones, maar de mensen die ze kopen blijken heel verschillend gedrag te vertonen. Uit een onderzoek van RichRelevance op basis van 3,4 miljoen (!) winkelsessies blijkt dat iOS-gebruikers veel vaker online winkelen. Ze kopen meer en ze geven meer geld uit. In april 2011 bleek iOS goed voor 88 procent van alle mobiele aankopen. In december 2011 was dat gegroeid naar 92 procent. Een gemiddelde iOS-gebruiker geeft bovendien 19 procent meer uit dan een Android-gebruiker. Omgerekend naar geldbedragen geeft iemand die met een iPhone of iPad winkelt deze maand 123 dollar uit.
De Android-gebruiker gaat gemiddeld maar 101 dollar besteden. Opvallend is verder, dat aankopen vanaf de desktop gemiddeld 87 dollar waard zijn. In tegenstelling tot wat je intuïtief misschien zou denken, gaan we voor de grotere aankopen niet automatisch naar de desktop. Tijdens het weekend blijkt veel te worden geshopt: de online aankopen via mobiele apparaten stijgen in het weekend met 25 procent in vergelijking met werkdagen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties