iPad-bestelling via Borderlinx, Shipito en MyUS kan spaak lopen

Het bestellen van een iPad via doorstuurdiensten zoals Shipito, Borderlinx en MyUS kan spaak lopen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

ipad doosApple is de afgelopen dagen begonnen met het verwerken van de iPad-bestellingen: ze hebben geld van creditcards geïncasseerd en lijken zich voor te bereiden op het verzenden van de iPads naar eindklanten. Helaas is daarbij ook minder goed nieuws te melden. Henk van Ess liet al weten, dat zijn bestellingen bij MyUS zijn geweigerd en ook Borderlinx heeft klanten laten weten, dat bestellingen van de iPad zijn geannuleerd. Ook bij Shipito.com melden kopers dat de bestelling is geannuleerd. Van de andere kant zijn er ook weer mensen waarvan de bestelling nog niet is afgekeurd.


We hebben de koopgids iPad daarom aangepast, omdat kopen via Borderlinx, MyUS of Shipito geen garantie meer voor succes is. Een alternatieve route is kopen via Amazon.com, laten leveren op een Amerikaans adres en alsnog naar Nederland laten sturen.

Bij Borderlinx kreeg een koper het volgende mailtje:

Dear xxx,
We have to inform you that your iPad pre-order of 2010-03-17 has been cancelled by Apple and that consequently we will refund your payment of USD xxx.xx in the coming few days.
With our Concierge Service team, we have done everything we could to fulfill the massive demand we got in response to our offer. Unfortunately, Apple has deployed sophisticated means to detect any order that would be delivered to consumers outside the US and cancel them all. Even orders that were confirmed by mail were rejected after 4 days.
Whilst we disapprove such policies and regret not to be able to ship this great product in advance of its launch in your country, we have no choice but to refund you.
Should you have any questions regarding this cancellation, please contact our Customer Service at csrep@borderlinx.com.
We want to thank you for your continued trust in our services.
The Borderlinx Team.

Informatie

Laatst bijgewerkt
27 maart 2010 om 14:56
Categorie
Providers

Reacties: 26 reacties

  1. Geldt dit ook voor de bestellingen via Personal Shoppers?

  2. Ja, zowel mijn order via MyUS en Borderlinx zijn beide gecancelled door bovengenoemde partijen… Heb em nu maar via een powerseller op ebay besteld..

  3. Ik hoop dat het echt alleen borderlinx, shipto en myus deze problemen hebben. Ik heb het via een andere site gedaan, ik hoop dat dit wel gewoon goed gaat..

  4. Ik zag ook dat op de US Apple store de pre-orders nu vanaf 12 april geshipped worden; lijkt erop dat Apple door de eerste voorraad heen is.

    Mijn bestelling bij de US Apple store staat nog op “Ships: Delivers on 4/3”.

    Wel balen voor al diegenen die bij voorgaande bedrijven een iPad hadden gehoopt te bemachtigen. Ik heb gelukkig familie in de VS, die hem naar mij doorsturen.

  5. blij dat ik naar amerika zelf ga 🙂

    maar ik hoorde ook iets over ellen die nederlandse vrouw…daar zal het wel lukken toch?

  6. Ik ga ook naar NYC, dan neem ik er gewoon zelf eentje mee.

  7. Mijn order stond tot donderdag nog keurig online maar werd toen pas gecanceld. Nederlandse cc was dus niet het probleem maar myus helaas wel (athans het lag niet aan mij us maar aan Apple uiteraard)

  8. hmm, nou mijn bestelling staat nog steeds… crossing my fingers.

  9. En bestellingen met een MyUS ‘creditcard’, op een eigen gevonden Amerikaans adres. Worden die wel geaccepteerd?

  10. I am surprised that you are saying Shipito orders got cancelled. We didn’t get any orders canceled which were done through our Assisted purchase service.

    The difference is that we didn’t go crazy with ordering too many iPads. We limited the orders for our existing customer. We can still probably order few more, but not many.

  11. Wat zie ik hier? Apple op m’n creditcard afschrift; nederlandse mastercard, naar MyUS suite, en is dus gewoon door de “check” heen gekomen.

    Beetje jammer dat ik er ook een via de personal shopper heb gekocht, dus kans is extreem aanwezig dat ik er dalijk met twee zit..

  12. Die van mij niet door de check. Snel omgezet naar een adres van enn vriend in nyc. Telefonisch gedaan. Werd direct geaccepteerd met nl cc.

  13. Amazon.com? Leveren die wel gewoon buiten de VS dan?

  14. Voeg hier USUnloccked maar aan toe!

  15. Mijn MyUS bestelling is ook gecancelled. 🙁

  16. Mijn orderstatus is veranderd in Shipped op apple.com!

  17. En welke freight forwarder heb je gebruikt? Of gaat ie naar een ander adres in de VS? (dat rijmt)

  18. Staat nog steeds op “Prepare for shipment” bij mij. Oh well, beter dan cancelled.

    Nog geen bericht van MyUS ( personal shopping service ), dus voor zover ik weet daar (nog) niet gecancelled.

    Gebeuren wel vreemde dingen met mijn creditcard op dit moment; eerst staat Apple er op (jee) en nu staat er een autorisatie open van 500 euro. Terugstorting van MyUS? Stay tuned..

  19. @jurryt:

    Hij gaat naar een vriendin van me 😉 daarom gaat alles goed

  20. Zojuist shipping notification gehad van Apple. Besteld met nederlandse creditcard (ABN mastercard) naar een MyUS suite.

  21. @PeterD:

    Lucky you 😉 je bent denk 1 van de weinigen die dat gelukt is.

  22. Ik vermoed dat de truuk is dat ik bij Billing Details in plaats van mijn NL adres ( die gekoppeld is aan mijn creditcard ) mijn MyUS suite heb opgegeven.
    Betaling werd geblokkeerd, maar na bellen met de ABN ( “tja, verkeerde adres ingevuld, maar is wel een goeie betaling hoor, laat maar doorgaan!” ) toch doorgezet.

    Bij shipping adres goed opletten dat je “Suite” weglaat.

  23. Bij mij inmiddels prepared for shipment terwijl een eerdere order gecanceled was vanwege freight forwarder address. Nu gebruik ik borderlinx maar heb deze naam niet in het shipment address opgegeven, alleen het ‘suite’ nummer en het adres natuurlijk.

    In billing adres staat het adres van mijn usunlocked debit card. Betaald ook via deze card (Discovery). Blijkbaar geaccepteerd anders zou het pakketje niet klaarstaan toch? Wel vreemd dat de card nog niet is afgeboekt.

  24. Iemand ervaringen met die van Thomas (viaddress.com)?

  25. Via deze weg wil ik jullie waarschuwen voor Borderlinx. Dit bedrijf brengt vooraf duty (invoerrechten) en tax (btw) in rekening maar ze geven dit niet door aan DHL/Douane zodat je bij aflevering nogmaals moet betalen als je tenminste je pakketje wil krijgen.

    Daarna ben je weken bezig met het sturen van emails en opvragen van documenten bij DHL om je geld terug te krijgen.

    Mijn probleem speelt nu al drie weken en het heeft alle schijn dat ze het zaakje aan het rekken zijn. Hier ging het niet om een iPad maar om enkele ereaders waarvoor ik ten onrechte ruim 300 USD aan duty en tax betaald heb, wat ze vooralsnog in eigen zak houden.

    Je bent gewaarschuwd. Ik heb ook USUnlocked gebruikt en daar speelde dit drama niet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.