IDG Connect heeft onderzoek gedaan naar de mediaconsumptie van iPad-gebruikers. De uitslag zal niet iedereen verbazen: 72% van de ondervraagde professionals koopt minder kranten, 70% koopt minder boeken en 49% koopt minder DVD’s sinds ze de iPad hebben aangeschaft. Vooral in Azië is de verkoop van kranten ingezakt onder de iPad-gebruikers: maar liefst 90% heeft geen behoefte meer aan een papieren krant, nu de iPad ook te gebruiken is om kranten en nieuws te lezen. In het Midden-Oosten is de daling ook fors: 80% van de iPad-bezitters koopt minder kranten.
Kranten en tijdschriften hebben daardoor een dubbele tegenslag: ze worden grotendeels betaald uit advertenties en raken dankzij internet-nieuwsmedia adverteerders kwijt. Tegelijk hebben ze ook nog te maken met klanten die weglopen, omdat de iPad ook nieuws kan leveren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties