iPad-bezitters kopen minder gedrukte media

Mensen die een iPad aanschaffen kopen minder kranten, blijkt uit een onderzoek van IDG Connect. Vooral in Azië en het Midden-Oosten neemt de aankoop van kranten terug, als mensen een iPad aanschaffen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

drukwerkIDG Connect heeft onderzoek gedaan naar de mediaconsumptie van iPad-gebruikers. De uitslag zal niet iedereen verbazen: 72% van de ondervraagde professionals koopt minder kranten, 70% koopt minder boeken en 49% koopt minder DVD’s sinds ze de iPad hebben aangeschaft. Vooral in Azië is de verkoop van kranten ingezakt onder de iPad-gebruikers: maar liefst 90% heeft geen behoefte meer aan een papieren krant, nu de iPad ook te gebruiken is om kranten en nieuws te lezen. In het Midden-Oosten is de daling ook fors: 80% van de iPad-bezitters koopt minder kranten.


Kranten en tijdschriften hebben daardoor een dubbele tegenslag: ze worden grotendeels betaald uit advertenties en raken dankzij internet-nieuwsmedia adverteerders kwijt. Tegelijk hebben ze ook nog te maken met klanten die weglopen, omdat de iPad ook nieuws kan leveren.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 juli 2014 om 1:27
Categorie
iDevices

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.