iPad brengt 20 procent van de tijd in bed door
NPD Group heeft een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van de iPad. In de ‘iPad Owner Study’ keek het onderzoeksbureau naar diverse aspecten en ontdekte dat de iPad 20% van de tijd in bed doorbrengt. Ook ontdekten ze dat early adopters van de iPad veel tevredener met het apparaat zijn, dan mensen die de iPad pas later hebben gekocht.
Bij de vroege kopers is 80% zeer tevreden, terwijl dat bij mensen die pas later hebben gekocht maar 65% is. De early adopters gebruiken hun iPad meer dan 18 uur per week. Voor eenderde van hen groeit het gebruik per week. NPD’s hoofd industry analysis Stephen Baker merkt in een blogposting op dat early adopters apparaten zoals de iPad kopen omdat ze het willen hebben, niet omdat ze het apparaat nodig hebben.
Misschien heeft de gekte onder Apple-fans er toch iets mee te maken. Bij de early adopters bezat 50% een Mac, terwijl dat bij latere kopers maar 45% was. Er is regelmatig gezegd dat de iPad invloed heeft op de verkoop van pc’s, maar volgens NPD valt dat wel mee. Slechts 13 procent van de iPad-kopers koos voor een iPad in plaats van een pc. De invloed op de aankoop van e-readers is veel groter: 24% heeft de aankoop van een e-reader aan de kant gezet en kocht in plaats daarvan een iPad. Uit een recent onderzoek van Nielsen bleek trouwens dat 63 procent van de iPad-gebruikers jonger dan 35 zijn.
NPD verkoopt de resultaten van het onderzoek online voor een niet nader gespecificeerd bedrag.
De afbeelding bij dit artikel is van het eerder besproken iCon Bed. Dit is een speciaal bed met twee houders voor je iPad en ingebouwde speakers.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties