Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 69 reacties
iDennis
Toch vreemd, dat Apple zelf niets wil verkopen. Of zouden de APR’s geklaagd hebben bij Apple? We zullen het wellicht nooit weten.
robert
zou kunnen omdat men via de winkel er meer zooi bij kan verkopen. hoesje, dock en meer van die ongein word je in een winkel sneller aangesmeerd dan in een online store.
Online kan gemakkelijk via fnac.be
Zondag besteld, morgen wordt hij geleverd…
wifi 16gb = 501.5 euri
thijs
wie weet of ze er ergens nog uit voorraad leverbaar zijn ( met 3g) eind volgende maand pas, hoor ik overal.
florens
Ik hoop dat de accessoires wel komen
ee
Een iPad verkoopt zich verreweg het best nadat mensen het ding zien, in handen hebben gehad, hebben aangeraakt etc. Een winkel is hiervoor de beste locatie. Wellicht dat Apple daarom de eerste periode voorrang geeft aan de APR. Het ding komt t.z.t. wel in hun eigen webwinkeltje, als de voorraden normaal zijn.
Prutsky
Daar gaat mijn surfspot korting. 🙁
huplahoi
@thijs
Bij fnac.be (en neen ik heb niets met de fnac), waren ze allemaal nog leverbaar…
Wouter-522
Ik denk doordat ze door de voorraad heen zijn,
mij de mac winkel bij mij in Deventer komen ze pas volgende week weer binnen. (was te laat :()
Dus denk dat ze pas online verkocht worden als de
winkels niet meer zoveel bestellingen hebben.
Tom Janssen
Ik denk dat ze zo proberen de verkoop een beetje te verminderen, aangezien ze het niet bij kunnen houden met de productie… Als dit probleem mopgelost is, zal hij ook wel online te verkrijgen zijn…
Ik weet dat de resellers vaak klagen over kleine marges en slechte bevoorrading vanuit Apple, wellicht is het een gebaar van Apple om ze meer winst te bezorgen en dat ze zo gemotiveerd blijven?
Wouter-522
@huplahoi:
Bij Fnac kan je ze bestellen jah, maar er staat een levertijd van 2-4 weken bij. Dus daar schiet je niet echt wat mee op. En zijn ze dus denk ik niet op voorraad.
Fred
Origineel geplaatst door thijs wie weet of ze er ergens nog uit voorraad leverbaar zijn ( met 3g) eind volgende maand pas, hoor ik overal.
Ik heb gistermiddag één gekocht bij de iCentre in Zaandam. Daar hadden ze alle drie modellen met 3g nog op voorraad.
Ik heb zelf de versie met 3g en 32GB gekocht.
huplahoi
@wouter
gelijk heb je…
net even gekeken en allemaal zo 2-4 weken!
Ben ik even blij dat ik onmiddellijk besteld heb!
Marc
In Tilburg waren ze bij een ‘authorised Apple reseller’ (http://www.the-innovators.nl), die alleen Apple producten verkopen, ook niet te koop.
Ze leken er behoorlijk gefrustreerd over en wisten mij ook niet uit te leggen waarom zij de iPad niet geleverd krijgen.
Raar dat het niet wordt verkocht. Heb er gister 1 gehaald in Amerika komt hopelijk morgen:D en daar waren ze nog wel allemaal te krijgen maar ze gingen wel als broodjes over de toonbank.
Dus misschien willen ze in Amerika eerst alles geregeld hebben?
Bedankt voor de verkeerde berichtgeving,gelijk mijn accesoires besteld 🙂 ! Haha bedankt voor de tips hierboven guys…
bibi2205
Update: Dat zul je altijd zien: net nadat we dit artikel hadden gepubliceerd heeft Apple de iPad toch in de Nederlandse Apple Store gezet. Conclusie: Apple weet het zelf ook niet altijd?
Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat het Support Team het niet weet of niet mag zeggen voor de update gebeurd is….
Mathijs
Apple hè, die mogen het zelfs niet als het 2 minuten voor het online wordt gezet vertellen.
Gert-Jan
Het is logisch voor Apple dat ze de iPad nu pas in hun online store zetten. Omdat de site nu grootendeels aangepast moest worden is het waarschijnlijk voor hun handiger om nu ook meteen de iPad er bij op te zetten.
Dmitry Dolgikh
Wat een moment om dit artikel te plaatsen zeg. iPadclub kon toch zien dat de online apple store offline was.
Wacht dan tenminste even tot die weer online is, voordat dit stukje wordt geplaatst.
Hoor en wederhoor … ook zoiets
Vince
Ook wel leuk, het linkje onder de iPads in de Apple Store: Koop nu en betaal pas in de zomer van 2010… 🙂
rob
kijk eens in de apple store en wat zie je?
Tsjaap
Ha! Net de Camera Connection Kit besteld! 2 a 3 weken levertijd, maar goed. Wacht er nu al sinds april op, dus die weekjes kunnen er nog wel bij.
Melvin
Lekker betrouwbaar die Fred… Nee hoor, geintje. Goed dat jullie het zo snel rectificeren!
Mariska
Wanneer wordt jullie cam kit verzonden, op welke dag?
Follow-up: ik vroeg waarom het zo was, en om 10u08 antwoordt men Het spijt ons maar dat weten wij ook niet waarom het niet komt op de online store in Nederland. Apple USA maak deze beslissing.
Om 16u15 komt daar nog bij (na navraag): Het is inderdaad juist [dat de iPad nu op de online store staat] nu maar deze informatie kwam nadat ik u de email had gestuurd.
Jammer dat ze zo slecht geïnformeerd zijn 😉
De Dons
@Dmitry Dolgikh: Wat een vervelend mannetje ben jij zeg. Begin zelf een site ipv. anderen af te kraken.
Sinasapple
@de dons
Wie zich brandt moet op de blaren zitten. Dit was gewoon een blunder van ipadclub, ook nog eens een die makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Walter
Fijn van die rectificatie, en heel begrijpelijk allemaal, maar de titel en de inhoud spreken elkaar nu tegen met dat ‘…wel…’, en voor iemand die het nieuw leest is het erg verwarrend…
M.
Chill… wat een gedoe om een productje dat wel of niet online in een webwinkel staat.. mijn hemel, het is toch snel aangepast bij ontvangst van nieuwe info?
Ifnot
Hee Gonny,
Top dat je het tussen de bedrijven door hebt aangepast. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal altijd als het je niet uitkomt.
Walter
@Gonnie Ja, natuurlijk, het is ook allemaal geen ramp natuurlijk, en die dingen gebeuren; dacht het gewoon even te melden 🙂 Succes ermee daar 🙂 :-)!
Hm, beetje jammer, camera connection kit is gratis levering, maar als je dan een trackpad erbij doet moet je alsnog leveringskosten betalen over de bestelling..
@Rik: Dat is (helaas) een wijdverbreid misverstand: de Europese richtlijn zegt inderdaad twee jaar, maar in de Nederlandse wet (die in ons geval leidend is, tenzij je uit België komt) is dat niet bepaald en wordt slechts gezegd:
In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel ‘het wettelijk recht op een deugdelijk product’ genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Daarnaast is bepaald dat een garantietermijn niet onbillijk mag zijn. 1 jaar garantie wordt door de wetgever (en zeker voor consumentenelectronica) niet als onredelijk gezien.
ik raad je aan de hoofdstukken over garantie op ConsuWijzer nader te bestuderen. Zie ook: Extra garantie bijkopen?.
Veel winkels bieden de mogelijkheid om garantie bij te kopen, met de belofte dat als je dat doet, je tot soms 3 jaar lang kosteloze reparatie of vervanging van je product krijgt. Maar wat is het nut van die belofte als de inhoud precies is waar je wettelijk gezien recht op hebt? Niet veel, zou ik zeggen.
Een belangrijk voordeel van garanties is dat ze de bewijslast omkeren. De winkelier moet aantonen dat een schade buiten de garantie valt, anders wordt deze geacht onderdeel van de garantie te zijn. Je koopt de discussie over conformiteit in feite af. Met garantiebewijs gaan ze meteen aan de slag, maar kom je met het wetboek in de hand dan ben je een paar uur bezig en dan nog kun je nul op het rekest krijgen. “Dat staat dan misschien in de wet maar het is niet ons beleid meneer” heet het dan. En wat doe je dan?
Rik
@Jean-Paul Horn: Je geeft het antwoord zelf al Jean-Paul, je kunt gewoon je recht halen als het product stuk gaat na een jaar. Dit omdat je zeker mag verwachten dat het product dat je gekocht hebt langer meegaat dan een jaar. Ook een Apple 🙂
Mijn ervaring is tweeledig. Alsnog geen garantie bij bijgekochte jaren (toko failliet). Wel garantie na 3 drie jaar toen ik wees op de EU richtlijn. Die kent IEDERE verkoper en als je zeurt zullen ze deze ter voorkoming RADAR gezeur inwilligen.
NOOIT kopen dus die extra onzin garanties!! En de EU-richtlijn = Nederland (waarbij Nederland ruimhartiger is omdat de levensduur telt en niet de 2 jaar en die levensduur altijd langer is dan een jaar!!).
PlaceR
@ Rik
RADAR gezeur?
Iedere zelfrespecterende verkoper weet dat dat onzin is. Radar gaat pas dingen serieus nemen als er een paar honderd klachten zijn.
Leuk dat je met Radar loopt te roepen en schreeuwen maar het werkt in een winkel eerder tegen je als in je voordeel.
En extra garanties nooit bijkopen?
ligt eraan wat ze bieden… Puur GARANTIE extra… niet echt nuttig (aan de andere kant voor 20 euro een hoop gedoe minder, ik zou het doen).
Krijg je echter voor die paar euro extra garantie ook opeens val/stoot/vochtschade erbij? dan word het helemaal stom om het niet te doen.
Tevens zit er nog een MAAR aan die garantie…
Als Apple 1 jaar garantie geeft en hij gaat naar 2 jaar stuk krijg je niet ALLES vergoed volgens de wet.
Er word gekeken naar de economische levensduur (laten we zeggen 3 jaar) en krijg je een deel vergoed.
24maanden is 2/3 van 3 jaar…. 1/3de krijg je vergoed van de reparatie.. Die andere 2/3 mag je zelf schokken.
Je komt op mij (ben verkoper) een beetje over als een klant die de klok kent maar niet weet waar de klepel hangt. Je weet welke rechten er ongeveer zijn maar je verzint de rest erbij in je eigen voordeel.
Ricardo van Bezouwen
Ik heb er gister avond een ipad 3g besteld in de apple store en kreeg vandaag een mailtje dat die is verzonden en dat die morgen word bezorgt 🙂
Bart van Nunen
Had net een medewerker van de Apple store aan de lijn hij zei ook dat mijn bestelling van gister (ipad 32 GB wi-fi) morge geleverd zou worden.
Rik
@PlaceR: Ah je bent zo’n Diksonz verkoper die mij altijd extra garantie probeert te slijten 🙂 Nee meneer u moet het zeker doen. Het is echt handig meneer. Het is echt nodig, Echt waar. Moet u zeker doen anders bent u behoorlijk stom. (waargebeurd).
Voor 99 euro (Apple Care) een jaar extra garantie ZONDER extra’s, dus ja PURE garantie bijkopen is gewoonweg DOM! Daarnaast gaat het ook nog eens om het principe, die extra garantie geeft nog geen garantie op vergoedingen, gezeur heb je altijd. Het principe zit em er ook in dat je mag verwachten dat een apparaat na een jaar gratis wordt gerepareerd als ie het niet meer doet.
En wat je ook beweert hier, als consument heb ik daar in NL recht op. Die klepel weet ik wel te hangen en werkt bij iedere winkel!!!
Gelukkig hebben steeds meer consumenten dit door en ben JIJ als winkelier verantwoordelijk (in eerste instantie!). Ik hoop dat ik eens een keer met jou als verkoper de discussie mag aangaan over een stuk apparaat 🙂
O en bijna vergeten zoek maar eens op Dell pc’s en veroordelingen door de rechter van de door hun gahanteerde (garantie)voorwaarden…
Beste mensen, het is wat ongelukkig dat net op de dag dat we hierover rapporteren (notabene op basis van informatie van Apple zelf!) dat de iPad opeens toch in de Apple Store staat. Excuses daarvoor, we gingen er vanuit dat de informatie die Apple aan klanten verstrekt klopt.
We hebben eerder vanmiddag al een update in het artikel geplaatst. Dat er daarna nog 20 mensen zijn die achteraf nog gaan roepen: “Hij staat er wel in, hij staat er wel in!” voegt niet zoveel toe. Ja, de iPad staat wel in de Apple Store, we hebben een fout gemaakt door Apple’s reactie te geloven. Ik zal de titel van het artikel nog even veranderen om nog meer me too-reacties te voorkomen.
Dmitry Dolgikh: Bedankt voor het advies. Helaas werken dingen niet zo in de praktijk. Wij zijn ook maar mensen. We zitten vandaag de hele middag buitenshuis een filmpje te draaien en konden daardoor niet rustig aan de computer gekluisterd gaan zitten om te wachten tot de Store weer online was.
Hoor en wederhoor is een activiteit die je toepast als er twee conflicterende partijen bij betrokken zijn. Bij wie hadden we in dit geval moeten informeren, bij Microsoft? Niet bij Apple zelf, lijkt me. Offline Apple Stores hebben meestal niets te maken met alleen Nederlandse producten. En zo zijn er nog wel meer praktische dingen die voor een buitenstaander heel makkelijk lijken. Ja, het was een fout, net zoals iedereen die wel eens maakt. Alleen kijken er bij een website duizenden mensen mee, terwijl je je fouten in een gewone baan makkelijk kunt wegmoffelen.
Walter: Ja, het spijt me allemaal verschrikkelijk, maar er was niets aan te doen. Ik was vanmiddag niet in de gelegenheid om even het hele artikel te gaan herschrijven. We waren buiten de deur om met een groep mensen (onze vrienden van One More Thing) een video te maken voor iPhoneclub. Tijd om dan even uitgebreid met Apple te gaan zitten bellen om alles te verifiëren was er ook niet.
Dat zou ik doen, als ik lekker de hele dag achter m’n computer zou zitten, maar vandaag was het even roeien met de riemen die er waren.
Ifnot: Dankjewel, gelukkig zijn er ook nog mensen met wat begrip voor de situatie.
We hebben zonet wel besloten dat we op dit moment maar beter een freelancer kunnen inhuren, op momenten dat we een paar uur niet online kunnen zijn (of gewoon ook een middagje vrije tijd willen genieten). We hebben helaas niet de luxe van een enorm redactieteam dat 24 uur per dag in touw is.
Toch vreemd, dat Apple zelf niets wil verkopen. Of zouden de APR’s geklaagd hebben bij Apple? We zullen het wellicht nooit weten.
zou kunnen omdat men via de winkel er meer zooi bij kan verkopen. hoesje, dock en meer van die ongein word je in een winkel sneller aangesmeerd dan in een online store.
Vreemd.
What about accessoires ????
zoals een camera connection kit ?
Raar.
En de accessoires ook niet dan??
Online kan gemakkelijk via fnac.be
Zondag besteld, morgen wordt hij geleverd…
wifi 16gb = 501.5 euri
wie weet of ze er ergens nog uit voorraad leverbaar zijn ( met 3g) eind volgende maand pas, hoor ik overal.
Ik hoop dat de accessoires wel komen
Een iPad verkoopt zich verreweg het best nadat mensen het ding zien, in handen hebben gehad, hebben aangeraakt etc. Een winkel is hiervoor de beste locatie. Wellicht dat Apple daarom de eerste periode voorrang geeft aan de APR. Het ding komt t.z.t. wel in hun eigen webwinkeltje, als de voorraden normaal zijn.
Daar gaat mijn surfspot korting. 🙁
@thijs
Bij fnac.be (en neen ik heb niets met de fnac), waren ze allemaal nog leverbaar…
Ik denk doordat ze door de voorraad heen zijn,
mij de mac winkel bij mij in Deventer komen ze pas volgende week weer binnen. (was te laat :()
Dus denk dat ze pas online verkocht worden als de
winkels niet meer zoveel bestellingen hebben.
Ik denk dat ze zo proberen de verkoop een beetje te verminderen, aangezien ze het niet bij kunnen houden met de productie… Als dit probleem mopgelost is, zal hij ook wel online te verkrijgen zijn…
Ik weet dat de resellers vaak klagen over kleine marges en slechte bevoorrading vanuit Apple, wellicht is het een gebaar van Apple om ze meer winst te bezorgen en dat ze zo gemotiveerd blijven?
@huplahoi:
Bij Fnac kan je ze bestellen jah, maar er staat een levertijd van 2-4 weken bij. Dus daar schiet je niet echt wat mee op. En zijn ze dus denk ik niet op voorraad.
Ik heb gistermiddag één gekocht bij de iCentre in Zaandam. Daar hadden ze alle drie modellen met 3g nog op voorraad.
Ik heb zelf de versie met 3g en 32GB gekocht.
@wouter
gelijk heb je…
net even gekeken en allemaal zo 2-4 weken!
Ben ik even blij dat ik onmiddellijk besteld heb!
In Tilburg waren ze bij een ‘authorised Apple reseller’ (http://www.the-innovators.nl), die alleen Apple producten verkopen, ook niet te koop.
Ze leken er behoorlijk gefrustreerd over en wisten mij ook niet uit te leggen waarom zij de iPad niet geleverd krijgen.
Ook raar
http://store.apple.com/be-nl/browse/home/shop_ipad/family/ipad?mco=OTY2ODA0NQ
iPad in BE store.. 🙂
Hij is wel verkrijgbaar via de online store nu!!
Toch wel dus ;),
De iPad is nu online verkrijgbaar hoor!
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/family/ipad?mco=MTg1ODA3ODE
Raar dat het niet wordt verkocht. Heb er gister 1 gehaald in Amerika komt hopelijk morgen:D en daar waren ze nog wel allemaal te krijgen maar ze gingen wel als broodjes over de toonbank.
Dus misschien willen ze in Amerika eerst alles geregeld hebben?
EPIC FAIL:
http://store.apple.com/be-nl/browse/home/shop_ipad/family/ipad?mco=OTY2ODA0NQ
ik zag hem net ook in de NL apple store staan! Ook de cases enzo!
edit: nu store weer offline?
Ja hij staat er nu toch echt in, net als de Magic Trackpad en de nieuwe iMac.
Ben ik gek of jullie 🙂 🙂 :-)? Volgens mij is de iPad gewoon online te bestellen bij Apple….
De iPad staat nu gewoon in de Nederlandse apple store levertijd 7-10 werkdagen
@Walter:
Ja idd ik zie het ook net, wordt over 1 week pas geleverd maar is wel te bestellen ja
Maar je kan het wel gewoon kopen in de normale Apple winkels of niet??
Store update:
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipad/family/ipad
Ipad gewoon tekoop in de store in nederland hoor
@tony: Ja, sinds vanmiddag.
Bedankt voor de verkeerde berichtgeving,gelijk mijn accesoires besteld 🙂 ! Haha bedankt voor de tips hierboven guys…
Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat het Support Team het niet weet of niet mag zeggen voor de update gebeurd is….
Apple hè, die mogen het zelfs niet als het 2 minuten voor het online wordt gezet vertellen.
Het is logisch voor Apple dat ze de iPad nu pas in hun online store zetten. Omdat de site nu grootendeels aangepast moest worden is het waarschijnlijk voor hun handiger om nu ook meteen de iPad er bij op te zetten.
Wat een moment om dit artikel te plaatsen zeg. iPadclub kon toch zien dat de online apple store offline was.
Wacht dan tenminste even tot die weer online is, voordat dit stukje wordt geplaatst.
Hoor en wederhoor … ook zoiets
Ook wel leuk, het linkje onder de iPads in de Apple Store: Koop nu en betaal pas in de zomer van 2010… 🙂
kijk eens in de apple store en wat zie je?
Ha! Net de Camera Connection Kit besteld! 2 a 3 weken levertijd, maar goed. Wacht er nu al sinds april op, dus die weekjes kunnen er nog wel bij.
Lekker betrouwbaar die Fred… Nee hoor, geintje. Goed dat jullie het zo snel rectificeren!
Wanneer wordt jullie cam kit verzonden, op welke dag?
Apple Media Helpline 030 65 93 900
media.nl@apple.com
Follow-up: ik vroeg waarom het zo was, en om 10u08 antwoordt men
Het spijt ons maar dat weten wij ook niet waarom het niet komt op de online store in Nederland. Apple USA maak deze beslissing.
Om 16u15 komt daar nog bij (na navraag):
Het is inderdaad juist [dat de iPad nu op de online store staat] nu maar deze informatie kwam nadat ik u de email had gestuurd.
Jammer dat ze zo slecht geïnformeerd zijn 😉
@Dmitry Dolgikh: Wat een vervelend mannetje ben jij zeg. Begin zelf een site ipv. anderen af te kraken.
@de dons
Wie zich brandt moet op de blaren zitten. Dit was gewoon een blunder van ipadclub, ook nog eens een die makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Fijn van die rectificatie, en heel begrijpelijk allemaal, maar de titel en de inhoud spreken elkaar nu tegen met dat ‘…wel…’, en voor iemand die het nieuw leest is het erg verwarrend…
Chill… wat een gedoe om een productje dat wel of niet online in een webwinkel staat.. mijn hemel, het is toch snel aangepast bij ontvangst van nieuwe info?
Hee Gonny,
Top dat je het tussen de bedrijven door hebt aangepast. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal altijd als het je niet uitkomt.
@Gonnie Ja, natuurlijk, het is ook allemaal geen ramp natuurlijk, en die dingen gebeuren; dacht het gewoon even te melden 🙂 Succes ermee daar 🙂 :-)!
(Red.) Aangepast.
Wat mij opvalt is dat je 1 cent korting krijgt op de 64gb wifi en 32 wifi+3G. Dat is mooi meegenomen!
hey, wie het kleine niet eert 😉
ik zie net dat het alleen op de store.apple.com/nl-edu/ site is
De garantie voorwaarden bij de aanschaf zijn NIET legaal. Ik koop zeker niet het care protection plan, in de EU heb je sowieso 2 jaar garantie.
Dit proberen winkels ook altijd bij aanschaf van witgoed ed. Weggegooid geld!
(Van de site van Apple: Elke iPad heeft gratis telefonische ondersteuning gedurende 90 dagen na aankoop en een beperkte garantie van een jaar.)
Hm, beetje jammer, camera connection kit is gratis levering, maar als je dan een trackpad erbij doet moet je alsnog leveringskosten betalen over de bestelling..
@Rik: Dat is (helaas) een wijdverbreid misverstand: de Europese richtlijn zegt inderdaad twee jaar, maar in de Nederlandse wet (die in ons geval leidend is, tenzij je uit België komt) is dat niet bepaald en wordt slechts gezegd:
Daarnaast is bepaald dat een garantietermijn niet onbillijk mag zijn. 1 jaar garantie wordt door de wetgever (en zeker voor consumentenelectronica) niet als onredelijk gezien.
ik raad je aan de hoofdstukken over garantie op ConsuWijzer nader te bestuderen. Zie ook: Extra garantie bijkopen?.
En als aanvulling daarop: Het nut van garantie bijkopen
@Jean-Paul Horn: Je geeft het antwoord zelf al Jean-Paul, je kunt gewoon je recht halen als het product stuk gaat na een jaar. Dit omdat je zeker mag verwachten dat het product dat je gekocht hebt langer meegaat dan een jaar. Ook een Apple 🙂
Mijn ervaring is tweeledig. Alsnog geen garantie bij bijgekochte jaren (toko failliet). Wel garantie na 3 drie jaar toen ik wees op de EU richtlijn. Die kent IEDERE verkoper en als je zeurt zullen ze deze ter voorkoming RADAR gezeur inwilligen.
NOOIT kopen dus die extra onzin garanties!! En de EU-richtlijn = Nederland (waarbij Nederland ruimhartiger is omdat de levensduur telt en niet de 2 jaar en die levensduur altijd langer is dan een jaar!!).
@ Rik
RADAR gezeur?
Iedere zelfrespecterende verkoper weet dat dat onzin is. Radar gaat pas dingen serieus nemen als er een paar honderd klachten zijn.
Leuk dat je met Radar loopt te roepen en schreeuwen maar het werkt in een winkel eerder tegen je als in je voordeel.
En extra garanties nooit bijkopen?
ligt eraan wat ze bieden… Puur GARANTIE extra… niet echt nuttig (aan de andere kant voor 20 euro een hoop gedoe minder, ik zou het doen).
Krijg je echter voor die paar euro extra garantie ook opeens val/stoot/vochtschade erbij? dan word het helemaal stom om het niet te doen.
Tevens zit er nog een MAAR aan die garantie…
Als Apple 1 jaar garantie geeft en hij gaat naar 2 jaar stuk krijg je niet ALLES vergoed volgens de wet.
Er word gekeken naar de economische levensduur (laten we zeggen 3 jaar) en krijg je een deel vergoed.
24maanden is 2/3 van 3 jaar…. 1/3de krijg je vergoed van de reparatie.. Die andere 2/3 mag je zelf schokken.
Je komt op mij (ben verkoper) een beetje over als een klant die de klok kent maar niet weet waar de klepel hangt. Je weet welke rechten er ongeveer zijn maar je verzint de rest erbij in je eigen voordeel.
Ik heb er gister avond een ipad 3g besteld in de apple store en kreeg vandaag een mailtje dat die is verzonden en dat die morgen word bezorgt 🙂
Had net een medewerker van de Apple store aan de lijn hij zei ook dat mijn bestelling van gister (ipad 32 GB wi-fi) morge geleverd zou worden.
@PlaceR: Ah je bent zo’n Diksonz verkoper die mij altijd extra garantie probeert te slijten 🙂 Nee meneer u moet het zeker doen. Het is echt handig meneer. Het is echt nodig, Echt waar. Moet u zeker doen anders bent u behoorlijk stom. (waargebeurd).
Voor 99 euro (Apple Care) een jaar extra garantie ZONDER extra’s, dus ja PURE garantie bijkopen is gewoonweg DOM! Daarnaast gaat het ook nog eens om het principe, die extra garantie geeft nog geen garantie op vergoedingen, gezeur heb je altijd. Het principe zit em er ook in dat je mag verwachten dat een apparaat na een jaar gratis wordt gerepareerd als ie het niet meer doet.
En wat je ook beweert hier, als consument heb ik daar in NL recht op. Die klepel weet ik wel te hangen en werkt bij iedere winkel!!!
Gelukkig hebben steeds meer consumenten dit door en ben JIJ als winkelier verantwoordelijk (in eerste instantie!). Ik hoop dat ik eens een keer met jou als verkoper de discussie mag aangaan over een stuk apparaat 🙂
O en bijna vergeten zoek maar eens op Dell pc’s en veroordelingen door de rechter van de door hun gahanteerde (garantie)voorwaarden…
vandaag 3g bestelt .. morgen binnen!
Ik zelf heb de ipad eerst uitgeprobeerd bij me baas, zelf heb ik er nu een online besteld, een weekje en hij is binnen!
@mark: Hoe kan dat ? Op de site staat toch 7-10 werkdagen ?
Beste mensen, het is wat ongelukkig dat net op de dag dat we hierover rapporteren (notabene op basis van informatie van Apple zelf!) dat de iPad opeens toch in de Apple Store staat. Excuses daarvoor, we gingen er vanuit dat de informatie die Apple aan klanten verstrekt klopt.
We hebben eerder vanmiddag al een update in het artikel geplaatst. Dat er daarna nog 20 mensen zijn die achteraf nog gaan roepen: “Hij staat er wel in, hij staat er wel in!” voegt niet zoveel toe. Ja, de iPad staat wel in de Apple Store, we hebben een fout gemaakt door Apple’s reactie te geloven. Ik zal de titel van het artikel nog even veranderen om nog meer me too-reacties te voorkomen.
Dmitry Dolgikh: Bedankt voor het advies. Helaas werken dingen niet zo in de praktijk. Wij zijn ook maar mensen. We zitten vandaag de hele middag buitenshuis een filmpje te draaien en konden daardoor niet rustig aan de computer gekluisterd gaan zitten om te wachten tot de Store weer online was.
Hoor en wederhoor is een activiteit die je toepast als er twee conflicterende partijen bij betrokken zijn. Bij wie hadden we in dit geval moeten informeren, bij Microsoft? Niet bij Apple zelf, lijkt me. Offline Apple Stores hebben meestal niets te maken met alleen Nederlandse producten. En zo zijn er nog wel meer praktische dingen die voor een buitenstaander heel makkelijk lijken. Ja, het was een fout, net zoals iedereen die wel eens maakt. Alleen kijken er bij een website duizenden mensen mee, terwijl je je fouten in een gewone baan makkelijk kunt wegmoffelen.
Walter: Ja, het spijt me allemaal verschrikkelijk, maar er was niets aan te doen. Ik was vanmiddag niet in de gelegenheid om even het hele artikel te gaan herschrijven. We waren buiten de deur om met een groep mensen (onze vrienden van One More Thing) een video te maken voor iPhoneclub. Tijd om dan even uitgebreid met Apple te gaan zitten bellen om alles te verifiëren was er ook niet.
Dat zou ik doen, als ik lekker de hele dag achter m’n computer zou zitten, maar vandaag was het even roeien met de riemen die er waren.
Ifnot: Dankjewel, gelukkig zijn er ook nog mensen met wat begrip voor de situatie.
We hebben zonet wel besloten dat we op dit moment maar beter een freelancer kunnen inhuren, op momenten dat we een paar uur niet online kunnen zijn (of gewoon ook een middagje vrije tijd willen genieten). We hebben helaas niet de luxe van een enorm redactieteam dat 24 uur per dag in touw is.