Ontwikkelaars bereiden zich voor op de lancering van de iPad. Dat blijkt uit cijfers van Flurry Analytics, die bijhoudt hoeveel nieuwe applicaties worden ontwikkeld voor de App Store. In december 2009 werden 600 nieuwe applicaties gestart, terwijl er in januari opeens 1.600 nieuwe ontwikkelprojecten van start gingen. Het viel Flurry op dat Android langzamerhand steeds dichter naar de iPhone toe kroop, zoals in onderstaande grafiek is te zien. In januari was er echter een ommekeer: het aantal Android-projecten daalde terwijl de belangstelling voor iPhone-ontwikkelprojecten toenam.
Hoe weet Flurry nu precies dat ontwikkelaars met nieuwe projecten beginnen? Dat is nogal simpel: de ontwikkelaars voegen een trackingcode aan hun nieuwe projecten toe, om advertenties te kunnen tonen. Flurry gebruikt die trackingcode ook om allerlei statistieken te verzamelen. Zo kwamen ze er via hun tracking achter, dat er al 50 iPads in gebruik waren in de omgeving van Cupertino. Volgens Flurry is het de grootste piek in de geschiedenis en ze zien maar één verklaring: ontwikkelaars bereiden zich voor op de iPad.
Historically, Flurry has measured surges in new application starts within its system in anticipation of new device launches, including for the Motorola Droid and iPhone 3GS. As such, we hypothesize that excitement generated by Apple’s iPad event in January is driving this growth. For developers who get a jump on customizing their applications for the iPad, there may be an opportunity to stand out early on, and earn more downloads.
Via: Fortune
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties