De iPad mini haalt zijn grote broer sneller in dan eerst werd verwacht. Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het Amerikaanse marktbureau NPD DisplaySearch. In december verwachtte NPD dat er in 2013 40 miljoen iPad mini’s en 60 miljoen iPads verkocht zouden worden, maar de iPad mini is nu al populairder. Het bureau heeft zijn verwachtingen daarom bijgesteld: er wordt nu gesteld dat er 55 miljoen iPad minis en 33 miljoen iPads in 2013 over de toonbank gaan.
In januari 2013 werden er 1,3 miljoen grote iPads verscheept, een aantal dat voor de iPad mini op 5 miljoen lag. De iPad mini deed het hierdoor beter in januari dan in december, terwijl bij de grote iPad het tegenovergestelde het geval was. De iPad mini en zijn kleine concurrenten wisten in totaal 14 miljoen keer verscheept te worden.
Apple zei in het verleden zich niet druk te maken over het kannibaliseren van hun eigen verkoopcijfers. Ze lijken zich dan ook gewoon meer te richten op het populairdere product: zo werd eerder dit jaar de productie van iPad-schermen bij Sharp stopgezet, zodat de fabrikant zich met de iPad mini kan bezighouden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties