De iPad heeft niet alleen de aandacht van de geïnteresseerde koper getrokken. Ook de spammers hebben het apparaat twee dagen na de lancering ontdekt: de hoeveelheid Apple-spam is in het korte bestaan van de iPad al met dertig procent toegenomen. Dat meldt SPAMfighter, een aanbieder van antispam-oplossingen.
Als je binnenkort een mailtje over Apple of de iPad in je mailbox vindt, kun je daarom maar beter op je hoede zijn. SPAMfighter verwacht dat het niet bij een toename van dertig procent blijft, maar dat de hoeveelheid Apple-gerelateerde spam exponentieel toeneemt.
Internetcriminelen spelen in op de blinde passie die veel consumenten hebben voor Apple-producten. De introductie van de gehypte iPad is voor spammers het ultieme moment om hier misbruik van te maken. Daarom moeten consumenten niet klikken op links in e-mails waarvan ze de afzender niet kennen, hoe aantrekkelijk het aanbod ook klinkt.
Ook het antispamfilter up-to-date houden is aan te raden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties