Eén op de vier Amerikaanse iPad-kopers is nog nooit eerder in bezit geweest van een Apple-product. Dit blijkt uit data van de NPD Group, één van Amerika’s grootste marktonderzoekbureau’s. Vroeger was de iPod het eerste apparaat die mensen met de producten van Apple in contact bracht, tegenwoordig is het de iPad. Maar liefst 33 procent van de Amerikaanse huishoudens bezit op dit moment een Apple-product. Dit percentage groeit gestaag dankzij de iPad.
Volgens de NPD Group is er geen Apple-product dat zo kort na de verschijning zo snel verkoopt. Het is daarom ook niet gek dat een kwart van de kopers nog niet eerder een Apple-product in huis had. Het is echter wel opmerkelijk dat een nieuwe productsoort zo snel goed wordt verkocht. De eerste iPad werd namelijk pas in 2010 op de markt gebracht.
67 procent van de huishoudens die al een Apple-product bezit, heeft in ieder geval een iPod. 82 procent van deze iPod-bezitters zegt op zijn beurt dat de iPod hun allereerste Apple-apparaat was. Inmiddels zou de populariteit van iPod echter zijn gedaald – een daling die wordt gecompenseerd door de verkoopgroei van de iPad. Ook de iPhone zorgt voor veel nieuwe Apple-klanten.
NPD Group richt zich alleen op de Verenigde Staten. De cijfers van het onderzoek zijn echter interessant, gezien Amerika een grote afzetmarkt voor Apple is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties