De gesubsidieerde iPhone 3G schijnt problemen op te leveren in de Britse Apple Store. Als het toestel op 11 juli wordt gelanceerd zijn de Apple Stores waarschijnlijk niet in staat om een kredietcheck uit te voeren en bovendien is het personeel niet gewend om mobiele telefoonabonnementen te verkopen. Een woordvoerster van O2 zegt dat ze nauw samenwerken om toch abonnementen in de winkel te kunnen aanbieden.
Bij de eerste generatie iPhone was het zo, dat klanten in de winkel afrekenden voor het toestel, waarna ze thuis één van de O2-abonnementen konden uitkiezen. O2 liep daarbij geld mis omdat heel wat mensen ervoor kozen om het toestel te unlocken. Vandaar dat Apple nu heeft gekozen voor het traditionele subsidiemodel, waarbij klanten verplicht zijn om al in de winkel een abonnement te kiezen. In de Apple Store zal de iPhone wel met prepaid-kaart te koop zijn, net als in de O2 Store en bij Carphone Warehouse. Hoeveel zo’n prepaid toestel zal kosten is niet bekend, maar volgens de geruchten zal het vanaf £350 zijn.
Via: Mobile
Dankjewel, Truckdiver
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
App Store
Lees alles over de Apple App Store, de online winkel waar je apps voor iPhone, iPad, Apple Watch, Apple TV en Mac downloadt. Naast de normale softwarewinkel is er ook een Mac App Store en een speciale App Store voor de Apple Watch. Sinds maart 2024 kun je op de iPhone ook apps buiten de officiële App Store downloaden, via onder andere alternatieve appwinkels. Dit wordt ook wel sideloading genoemd.

- Alles over de App Store
- Alles over App Store-abonnementen
- Vastgelopen downloads oplossen
- Eerdere aankopen in de iOS App Store bekijken
- Verbinding met App Store mislukt
- App Store op de Apple Watch
- Mac App Store
- Eerdere aankopen in de Mac App Store bekijken
- Mac-software installeren buiten de App Store om
- App Store-scam herkennen
- Sideloading: buiten de App Store om downloaden
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet raar dat Apple kiest voor het klassieke verkoop model, wat me wel ontzettend stoort, is dat de iPhone op géén enkele manier legaal, simlockvrij en met garantie te verkrijgen is.
Waarom niet gewoon het toestel ook los voor 500 á 600 euro verkopen? Ik voel me zo beperkt in mijn keuze en vrijheid, en dat is niet het gevoel wat ik normaal associeer met Apple.
Om een iPhone 3G te krijgen MOET ik een T-Mobile abonnement afsluiten of mij wéér op het grijze schemergebied gaan begeven om een iPhone in handen te krijgen.
Dat zint mij totaal niet, en als ik niet zo’n ziekelijke gadgetfreak was die de 3G MOET hebben, zou ik het hele zootje boycotten, puur uit principe.
Niet dat Steve daar wakker van ligt, maar het is naar mijn gevoel een ommezwaai in dat waar Apple voor zou moeten staan.
Ik had het niet beter kunnen schrijven…
Je slaat de spijker keihard op z’n kop….
Inderdaad. Je hebt helemaal gelijk AlexTemora. Ik zit ook nog te twijfelen wat ik nou moet doen.
Helemaal mee eens. En om heel eerlijk te zijn begrijp ik de strategie hier niet helemaal achter.
Absoluut mee eens! begrijp het business model er achter ook gewoon niet. prima als T-mobile of welke provide dan ook een bedrag aan Apple betaald, de iPhone goedkoper aan de consument aan biedt en dat bedrag aan Apple weer terug verdient met een abonnement. Maar waarom Apple die telefoon dan niet ook direct aan mij wilt verkopen waarbij ik dan zelf dat bedrag betaal (of zelfs iets meer)? Mij volstrekt onduidelijk.