iPhoneinCanada.ca heeft een memo gepubliceerd waaruit zou blijken hoe het activeren van de iPhone in Rogers Stores in Canada gaat plaatsvinden. Er wordt gesproken over een speciale versie van iTunes (versienummer 7.6.3b4), die je als beta kunt downloaden van de website van Apple. De memo beschrijft hoe je deze iTunes-versie kunt downloaden en welke stappen je moet ondernemen om de activatie via USB voor te bereiden.
De tekst wekt de indruk dat er nog een vervolgmemo komt, waarin de activatie nader wordt uitgelegd. De nu uitgelekte memo (waarvan we niet zeker weten of het authentiek is) bevat de volgende tekst:
To ensure customers can leave with a fully functional iPhone, it must be first be “unbricked”. This process involves using the tether (a USB cable: see below) to connect/sync the iPhone to a unique ‘Activation Only’ version of iTunes via a computer. More information about the unbricking process will be provided in training (found on Fast Track and Sales Central) and you will be informed when the job aid is available.
Helaas levert de downloadlink naar de speciale iTunes-versie de foutmelding op dat het maximale aantal downloads is bereikt. De memo zegt ook dat iTunes 7.7 op 11 juli zal worden gelanceerd, op dezelfde datum dat de iPhone 3G-verkoop van start gaat. Ook daarin is een functie aanwezig om de iPhone te activeren.
Verder beschrijft de memo welke promoties niet in de winkel zijn toegestaan: geen gewijzigde openingstijden, geen countdowns, posters, flyers, t-shirts waarop naar Apple of de iPhone wordt verwezen, etc.
De memo is hier online te vinden: Rogers iPhone 3G In-Store Activation Process Explained
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties