iPhone 5-rij gebruikt voor commerciële doeleinden

In de Verenigde Staten staan verschillende mensen in de rij voor de iPhone 5. Veel mensen zijn hier echter om zakelijke redenen.
Bastiaan Vroegop -

iPhone 5 wachtrij New YorkIn New York staat er sinds donderdag 13 september al een rij voor de Apple Store, in afwachting van de iPhone 5. De meeste mensen in de rij zijn daar echter niet alleen omdat ze zo snel mogelijk een iPhone 5 willen bemachtigen. Volgens Fortune zitten veel van de vroege vogels om zakelijke reden te wachten op de iPhone 5. Ze krijgen op deze manier extra media-aandacht of worden gesponsord door een ander bedrijf.


De eerste twee mensen in de rij voor de Amerikaanse Apple Store zijn daar om hun startup Vibe te promoten. Vibe is een app waarmee je evenementen om je heen kunt ontdekken en hier aan mee kunt doen. De ondernemers proberen van de wachtrij zo’n Vibe-locatie te maken, zodat men de app kan uitproberen.

Nummer drie en vier worden op hun beurt betaald door Gazelle, een Amerikaans bedrijf dat handelt in tweedehands iPhones. Andere wachtenden in de rij proberen hun muziek te promoten aan de hand van de hype rond de hype van een iPhone-verkoop. Een enkeling wilde zijn plek in de rij verkopen, maar lijkt van dit idee te hebben afgezien toen Gazelle aanbood om de eerste vijf in de rij te steunen.

De Amerikanen zijn niet de enigen die nu al voor de iPhone 5 in de rij zitten. Afgelopen weekend bleek nog dat twee Britten in Londen ook al sinds donderdag op de iPhone 5 wachten. Ook zij proberen met het rijzitten iets voor elkaar te krijgen. De twee willen geld inzamelen voor winkels waar kwetsbare vrouwen in kunnen werken.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 september 2012 om 14:26
Categorie
iDevices

Reacties: 14 reacties

  1. Mensen zijn gek.

  2. al vanaf 13 september :O de iphone 5 komt pas 21 september zijn ze niet goed ofzo

  3. Met mijn fulltime job lukt het niet in de rij te gaan zitten.

  4. Gewoon reserveren bij je provider en na je werk langs gaan, Of gewoon bestellen online dat die thuis bezorgd word op de dag van levering 😛

  5. wat maakt het in godsnaam uit wanneer je hem krijgt, als je hem maar krijgt.

  6. @frank: En zelfs dat maakt niet uit.

  7. not important ! verschillen zullen in de praktijk heel klein zijn t.o de 4S

  8. Er staat toch dat ze er niet zitten om zo snel mogelijk een iPhone in handen te krijgen? Hier halen ze juist veel meer uit.

  9. Die mensen zijn echt gek.. Vakantie dagen sparen om te kamperen voor een winkel..

    @Toon: Oneens!

  10. Ja maar Amerikanen hebben dan ook al snel 12 vakantiedagen per jaar……….

    Ik ga weer wat doen.

  11. Gewoon bij mijn winkel reserveren (Phone House) , en je hebt hem zsm in handen.. En we bellen je nog netjes op ook!

  12. Origineel geplaatst door Rick
    Gewoon bij mijn winkel reserveren (Phone House) , en je hebt hem zsm in handen.. En we bellen je nog netjes op ook!

    Ik moet dit gewoon even kwijt. Zelf heb ik namelijk slechte ervaringen met de Phone House (zeer slecht). En voor de duidelijkheid, ze waren bijna mijn mobiel kwijt en je werd ook nooit opgebeld als iets klaar stond of reparatie klaar was. Maar dit kan ook per filiaal verschillen natuurlijk 😉

    On topic: Ik zou ‘m gewoon ff online bestellen, dan heb je hem gegarandeerd op tijd (of een dagje vroeger :-))

  13. Hoe gaan ze naar wc?

  14. @Rick: haha kan me herinneren dat een vriend van me dat had gedaan met de 4S, na 3 maanden had ie m nog niet dus toen maar naar vodafone..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.