Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 27 reacties
Le0
En dit jongens en meisjes, is nou marketing 2.0. Precies wat ik een maand of 2 geleden ook al zei. Die 5c is in de markt gezet om de s beter te verkopen.
Jeroen
Ja kijk dit is nou slim. Ik was altijd al van mening dat dit de bedoeling was van Apple. Hebben ze hun doel toch nog goed bereikt…
Le0
Dit leren ze je overigens op de marketingschool klas 1 ook. Zet iets op de markt voor bedrag 500. Zet tegelijkertijd een tegenhanger in met mindere features voor 400 en consumenten kopen die van 500. Maak je er dan ook nog 499 van, dan werkt dat op je psychologische, emotionele hersenkwab, want je denkt 499, das 400 en niet 500 en als fabricant lach je je ballen uit je broek. Dit leer je overigens ook in klas 1.
Barend
Iedereen zij toch al dat de 5C veel te duur was
Tom van Zummeren
Ik snap het toch niet goed. Kan iemand mij dit uitleggen?
Wat is nou precies het verschil tussen de iPhone 5 voor €600 verkopen of de iPhone 5C voor €600 verkopen? Beide situaties zouden er toch volgens deze redenering voor hebben gezorgd dat de iPhone 5S méér zou verkopen?
Zou de iPhone 5 te aantrekkelijk zijn geweest? iPhone 5C is minder aantrekkelijk dus gaan de verkopen naar de 5S? Is dat de conclusie? Dat is het enige wat ik kan bedenken.
wimsan
Origineel geplaatst door Tom van Zummeren Ik snap het toch niet goed. Kan iemand mij dit uitleggen?Wat is nou precies het verschil tussen de iPhone 5 voor €600 verkopen of de iPhone 5C voor €600 verkopen? Beide situaties zouden er toch volgens deze redenering voor hebben gezorgd dat de iPhone 5S méér zou verkopen?Zou de iPhone 5 te aantrekkelijk zijn geweest? iPhone 5C is minder aantrekkelijk dus gaan de verkopen naar de 5S? Is dat de conclusie? Dat is het enige wat ik kan bedenken.
De 5 lijkt teveel op de 5s waardoor de consument toch voor de goedkoopste gaat.
Gert
Origineel geplaatst door Le0 En dit jongens en meisjes, is nou marketing 2.0. Precies wat ik een maand of 2 geleden ook al zei. Die 5c is in de markt gezet om de s beter te verkopen.
Dat het in de praktijk zo gaat (is ook maar een aanname, zoals het onderzoeksbureau zelf ook in de quote aangeeft), wil nog niet zeggen dat het zo bedoeld is (aanname op aanname).
Uit de bestellingen van Apple bij fabrikanten afgelopen half jaar blijkt eerder dat Apple het totaal anders had verwacht.
theimperator
@Le0: helemaal mee eens – adverteren met de 5c en met een spotbedrag erbij heb je een 5s
Le0
Origineel geplaatst door Gert Dat het in de praktijk zo gaat (is ook maar een aanname, zoals het onderzoeksbureau zelf ook in de quote aangeeft), wil nog niet zeggen dat het zo bedoeld is (aanname op aanname).
Uit de bestellingen van Apple bij fabrikanten afgelopen half jaar blijkt eerder dat Apple het totaal anders had verwacht.
Voorbeeldje: de PS3 met 30 gig schijf. 300. Met 300 hig schijf en 2e controller en 6 maanden online 399. Mag jij raden welke ik ga kopen.
Tadaaa.
Red
Alsof die 5c echt nodig was geweest. Mensen kopen die 5s sowieso
erp
@Red: Toch is er een doelgroep voor: mijn vrouw had blindelings de roze 5c gekocht, maar ik heb op het laatst de bestelling aangepast naar een gouden 5s met een roze leren Apple cover. Beter toestel voor die paar centen extra, mijn vrouw maakte het verschil echter niet zoveel uit. Weet zeker dat de 5c goedkoper is te produceren dan de 5, dus de 5c’s die Apple verkoopt maken ze dan ook meer winst op dan op een 5. Mes snijdt aan twee kanten.
Sezgin
Tja, daarvoor was er geen onderzoek voor nodig.
Waarom zou je de iPhone 5 weghalen en daar in plaats van een iPhone 5C verkopen?
Slaat toch nergens op.
Ik heb een iPhone 4 en de 4S, 5(C, S) heb ik allemaal overgeslagen omdat ze het bedrag, voordat gene wat zij bieden, niet waard waren.
Het is maar toevallig dat ik marketing heb gestudeerd.
Yannick
Dit klopt wel denk ik! Hierbij kijk ik dan maar naar mezelf. Was van plan een iPhone 5C te kopen aangezien er geruchten waren dat de iPhone 5C oh-zo goedkoop zou zijn. Dit was dan toch niet het geval en heb dan maar de 5S gekocht, al had ik dit niet gedaan moest er geen iPhone 5C geweest zijn.
Misschien is dit dan wel ook de reden waarom er meer reclame voor de iPhone 5C gemaakt wordt? 😀
Joost
Bij mij heeft het een andere reden waarom ik een 5s zou kopen in plaats van een 5c, namelijk de kleur. Ik hoef geen vel gekleurde telefoon.
Geloof hier wel wag van, ja. Ik heb in mijn directe omgeving nog steeds niémand gezien met een 5C. IPhone 5S zie ik wel regelmatig.
iPad
Klopt helemaal
Jan J
Wat een onzin. Verkoop van 5s wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de 5 niet te koop is, niet omdat er een 5c is. Ben trouwens benieuwd hoe de cijfers waren geweest als de 5c er niet was. Een deel van die kopers had wellicht toch de 5s gekocht. En had Apple ontwikkeling en marketingkosten gescheeld.
bolhut
Mijn vrouw en dochter hebben de 5c gekocht bij de 50% kortingactie van the Phonehouse prima toestellen!
Bubbly
Het is slim voor en van Apple en ook voor de klant is het positief, want je hebt een alternatief design om uit te kiezen.
Het enige nare is dat als je de 5s koopt, je een oud design koopt. Het is niet nieuw. Kopers van de 6 lopen echter direct met iets nieuws rond (Apple wijzigt nu de kleuren ietwat en in dit geval de thuisknop, maar verder verandert haast niets aan het design met de 5s).
Maar goed, er zijn ook zat mensen die een goedkoop prut plasticje kopen van Samsung dat al een jaar oud is en lijkt op de 16 voorgangers. Nieuw design lijkt voor veel mensen ook niet zóveel uit te maken.
Donstil
Origineel geplaatst door Le0 Voorbeeldje: de PS3 met 30 gig schijf. 300. Met 300 hig schijf en 2e controller en 6 maanden online 399. Mag jij raden welke ik ga kopen.Tadaaa.
De Playstation 4?
WvB22
Ik geloof er niks van dat dit zo ook echt bedoeld was. Het idee was meer gericht om de iPhone 5, wat een redelijk duur toestel is om te maken, opnieuw in de markt te zetten maar met een betere marge. Zie daar de relatief goedkope en makkelijk te produceren behuizing. Speels effect met de kleurtjes en je hebt een relatief goedkope telefoon om te produceren met (bijna) dezelfde hardware als de iPhone 5. Je zet geen nieuw product in de markt om te laten floppen. Maar áls het zo is dat mensen toch liever de upgrade maken naar de iPhone 5S dan is dat op zich mooi meegenomen. In ieder geval voor je omzet. De vraag is op welke telefoon uiteindelijk meer marge zit. Het zou mij niet verbazen dat op de iPhone 5C meer marge zit dan op de 5S. In dat geval is het maar de vraag of Apple heel blij is met deze ontwikkeling. Omzet is belangrijk maar de winst ook natuurlijk. Mijn persoonlijke gevoel zegt dat de winst onder de streep met beide telefoons ongeveer gelijk is maar dat is echt natte vinger werk. Vast wel ergens te vinden in een analistenrapport die denkt te wat alle kosten voor een iPhone zijn.
En daarom koop ik een Iphone 5 op marktplaats ik trap niet is die marketing truc van Apple.
Bubbly
@Julian:
Als je niet een van de twee nieuwe iPhone wilde kopen, ben je niet de doelgroep van de nieuwe iPhones. Heeft weinig te maken met wel of niet ergens intrappen…
Jaap
@Le0: dus eigenlijk is de iPhone 5c gewoonweg slecht? dat vind ik ook en er had sowieso een iphone 5 moeten zijn inplaats van een iphone 4s en dan niet zo’n domme 8 gb versie want dat is ook niet aantrekkelijk dus alles duid erop dat apple wil dat de consument een iphone 5s koopt
Jaap
@Julian: Heel slim maar het zou natuurlijk voor sommige mensen ook fijn zijn om een nieuwe iPhone te kunnen kopen eentje die sowieso goed is voor een vaste prijs
En dit jongens en meisjes, is nou marketing 2.0. Precies wat ik een maand of 2 geleden ook al zei. Die 5c is in de markt gezet om de s beter te verkopen.
Ja kijk dit is nou slim. Ik was altijd al van mening dat dit de bedoeling was van Apple. Hebben ze hun doel toch nog goed bereikt…
Dit leren ze je overigens op de marketingschool klas 1 ook. Zet iets op de markt voor bedrag 500. Zet tegelijkertijd een tegenhanger in met mindere features voor 400 en consumenten kopen die van 500. Maak je er dan ook nog 499 van, dan werkt dat op je psychologische, emotionele hersenkwab, want je denkt 499, das 400 en niet 500 en als fabricant lach je je ballen uit je broek. Dit leer je overigens ook in klas 1.
Iedereen zij toch al dat de 5C veel te duur was
Ik snap het toch niet goed. Kan iemand mij dit uitleggen?
Wat is nou precies het verschil tussen de iPhone 5 voor €600 verkopen of de iPhone 5C voor €600 verkopen? Beide situaties zouden er toch volgens deze redenering voor hebben gezorgd dat de iPhone 5S méér zou verkopen?
Zou de iPhone 5 te aantrekkelijk zijn geweest? iPhone 5C is minder aantrekkelijk dus gaan de verkopen naar de 5S? Is dat de conclusie? Dat is het enige wat ik kan bedenken.
De 5 lijkt teveel op de 5s waardoor de consument toch voor de goedkoopste gaat.
Dat het in de praktijk zo gaat (is ook maar een aanname, zoals het onderzoeksbureau zelf ook in de quote aangeeft), wil nog niet zeggen dat het zo bedoeld is (aanname op aanname).
Uit de bestellingen van Apple bij fabrikanten afgelopen half jaar blijkt eerder dat Apple het totaal anders had verwacht.
@Le0: helemaal mee eens – adverteren met de 5c en met een spotbedrag erbij heb je een 5s
Voorbeeldje: de PS3 met 30 gig schijf. 300. Met 300 hig schijf en 2e controller en 6 maanden online 399. Mag jij raden welke ik ga kopen.
Tadaaa.
Alsof die 5c echt nodig was geweest. Mensen kopen die 5s sowieso
@Red: Toch is er een doelgroep voor: mijn vrouw had blindelings de roze 5c gekocht, maar ik heb op het laatst de bestelling aangepast naar een gouden 5s met een roze leren Apple cover. Beter toestel voor die paar centen extra, mijn vrouw maakte het verschil echter niet zoveel uit. Weet zeker dat de 5c goedkoper is te produceren dan de 5, dus de 5c’s die Apple verkoopt maken ze dan ook meer winst op dan op een 5. Mes snijdt aan twee kanten.
Tja, daarvoor was er geen onderzoek voor nodig.
Waarom zou je de iPhone 5 weghalen en daar in plaats van een iPhone 5C verkopen?
Slaat toch nergens op.
Ik heb een iPhone 4 en de 4S, 5(C, S) heb ik allemaal overgeslagen omdat ze het bedrag, voordat gene wat zij bieden, niet waard waren.
Het is maar toevallig dat ik marketing heb gestudeerd.
Dit klopt wel denk ik! Hierbij kijk ik dan maar naar mezelf. Was van plan een iPhone 5C te kopen aangezien er geruchten waren dat de iPhone 5C oh-zo goedkoop zou zijn. Dit was dan toch niet het geval en heb dan maar de 5S gekocht, al had ik dit niet gedaan moest er geen iPhone 5C geweest zijn.
Misschien is dit dan wel ook de reden waarom er meer reclame voor de iPhone 5C gemaakt wordt? 😀
Bij mij heeft het een andere reden waarom ik een 5s zou kopen in plaats van een 5c, namelijk de kleur. Ik hoef geen vel gekleurde telefoon.
@Le0: online is sowieso gratis voor ps3 😉
Geloof hier wel wag van, ja. Ik heb in mijn directe omgeving nog steeds niémand gezien met een 5C. IPhone 5S zie ik wel regelmatig.
Klopt helemaal
Wat een onzin. Verkoop van 5s wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de 5 niet te koop is, niet omdat er een 5c is. Ben trouwens benieuwd hoe de cijfers waren geweest als de 5c er niet was. Een deel van die kopers had wellicht toch de 5s gekocht. En had Apple ontwikkeling en marketingkosten gescheeld.
Mijn vrouw en dochter hebben de 5c gekocht bij de 50% kortingactie van the Phonehouse prima toestellen!
Het is slim voor en van Apple en ook voor de klant is het positief, want je hebt een alternatief design om uit te kiezen.
Het enige nare is dat als je de 5s koopt, je een oud design koopt. Het is niet nieuw. Kopers van de 6 lopen echter direct met iets nieuws rond (Apple wijzigt nu de kleuren ietwat en in dit geval de thuisknop, maar verder verandert haast niets aan het design met de 5s).
Maar goed, er zijn ook zat mensen die een goedkoop prut plasticje kopen van Samsung dat al een jaar oud is en lijkt op de 16 voorgangers. Nieuw design lijkt voor veel mensen ook niet zóveel uit te maken.
De Playstation 4?
Ik geloof er niks van dat dit zo ook echt bedoeld was. Het idee was meer gericht om de iPhone 5, wat een redelijk duur toestel is om te maken, opnieuw in de markt te zetten maar met een betere marge. Zie daar de relatief goedkope en makkelijk te produceren behuizing. Speels effect met de kleurtjes en je hebt een relatief goedkope telefoon om te produceren met (bijna) dezelfde hardware als de iPhone 5. Je zet geen nieuw product in de markt om te laten floppen. Maar áls het zo is dat mensen toch liever de upgrade maken naar de iPhone 5S dan is dat op zich mooi meegenomen. In ieder geval voor je omzet. De vraag is op welke telefoon uiteindelijk meer marge zit. Het zou mij niet verbazen dat op de iPhone 5C meer marge zit dan op de 5S. In dat geval is het maar de vraag of Apple heel blij is met deze ontwikkeling. Omzet is belangrijk maar de winst ook natuurlijk. Mijn persoonlijke gevoel zegt dat de winst onder de streep met beide telefoons ongeveer gelijk is maar dat is echt natte vinger werk. Vast wel ergens te vinden in een analistenrapport die denkt te wat alle kosten voor een iPhone zijn.
Ja i know. Het is ook een voorbeeld. En bij die ps krijg je toebehoren. Bij de iPhone features voor het bedrag meer dan de mindere.
(Red.) Verwijderd: persoonlijke aanval.
En daarom koop ik een Iphone 5 op marktplaats ik trap niet is die marketing truc van Apple.
@Julian:
Als je niet een van de twee nieuwe iPhone wilde kopen, ben je niet de doelgroep van de nieuwe iPhones. Heeft weinig te maken met wel of niet ergens intrappen…
@Le0: dus eigenlijk is de iPhone 5c gewoonweg slecht? dat vind ik ook en er had sowieso een iphone 5 moeten zijn inplaats van een iphone 4s en dan niet zo’n domme 8 gb versie want dat is ook niet aantrekkelijk dus alles duid erop dat apple wil dat de consument een iphone 5s koopt
@Julian: Heel slim maar het zou natuurlijk voor sommige mensen ook fijn zijn om een nieuwe iPhone te kunnen kopen eentje die sowieso goed is voor een vaste prijs