Reacties voor: Gebruikers iPhone 6 (Plus) klagen over dood en flikkerend scherm
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
en de 6S Plus heeft nergens last van? *doet een schietgebedje*
Ja goede vraag: zijn er reeds 6S plussen met het probleem ? Normaal buigt de telefoon sowieso veel minder want hij is stukken harder.
Is het bekend welke productie datum dit betreft?
Ja ik heb hier dus ook last van. Het begon ongeveer een week geleden. Ik dacht eerst dat het aan m’n ios 10 beta lag maar dus niet!
Ik heb zelf een iPhone 6s maar heb er helemaal geen last van iemand wel??
Mijn iPhone 6 vertoont al enkele weken rechtsboven een wit puntje net onder Bluetooth tekentje. Hopelijk wordt het niet erger.
Heb ik ook gehad toen het toestel een maand oud was 6 plus) nog een filmpje van gemaakt voor Apple.. Kreeg toen meteen een nieuwe, met het nieuwe toestel geen problemen ..
@Applegeak: Een iPhone 6 is natuurlijk ook geen 6s
Sinds twee weken reageert het scherm van mijn 6 plus niet of nauwelijks meer op aanrakingen. Het scherm is dan als het ware ‘dood’. Niets helpt dan, zelfs niet de ‘sleep and wake’ button. Alleen een harde reset helpt soms.
Dat flikkerende scherm had ik toevallig vanochtend na een reboot, wat ik altijd doe nadat er een app geupdate is. Het hield enkele minuten aan en daarna stopte het. Ik heb een iPhone 6s en gebruik de laatste beta van iOS10. Ik heb dit probleempje gemeld bij Apple via de feedback assistant app. Ik zal een update geven als ik een reactie van Apple heb ontvangen.
iPhone 6s nu bijna een jaar. Nog geen probleem gehad.😍
Het gaat toch ook niet over de 6S?
Ik herken dit probleem op mijn iPhone 6. Rechtsboven heb ik vaker dat het touchscreen niet reageert. Apple zei dat het niet binnen de garantie viel en ik heb hem tot 2x extern laten repareren (nieuw scherm). De 2e keer viel onder de garantie van het externe bedrijf. Helaas heb ik nu weer het probleem. Apple zegt dat ik hem bij hun had moeten laten repareren, maar dat het niet onder garantie zou vallen. Tja, wat moet en kun je hier mee. Hopelijk komt er een terugroepactie en wordt het opgelost. Je betaalt toch genoeg geld voor een iPhone. Als er een terugroepactie zou komen, dan heb ik kans dat mijn iPhone niet gerepareerd wordt omdat ik hem al eens extern heb laten repareren. Afwachten dus…
Hier een anderhalf jaar oude refurb iPhone 6 met iOS 10 beta erop. Nergens last van..nog…
Twee jaar oude iPhone 6. Nergens last van.
Doet het flikkeren van het scherm het bij de vorige generatie 6 plus ook? Nig geen last van gehad overigens.
Wel een haperende camera
geeft gekleurde strepen met filmen en foto’s maken. Camera is door Apple al vervangen maar probleem doet zich weer voor.
Toestel is net een jaar oud. Ik geloof zelf niet dat de camera stuk is maar andere hardware.
Hier een 6+ gebruiker die al bijna 2 jaar nergens last van heeft.
Dit artikel wekt bij mij een hoop vragen op.
Hoe vaak is vaak en wat zijn dan de voorwaarden om voor een vervanging onder garantie bij Apple in aanmerking te komen?
En kan iedere iPhone 6 (plus) dit probleem krijgen, of is het nog voorbehouden aan bepaalde serienummers?
Ik heb een 6 plus, maar tot nu toe heb ik nergens last van. Toestel is 1 jaar en 11 maanden oud en ik hoop eigenlijk dat ie het nog een jaar uithoudt.
iPhone 6+ van 14 maanden: nergens last van. 🙂
Aha ben ik dus niet enige met iPhone 6S Plus die hier soms last van heeft.
Ik merkte laatste paar maanden soms idd dat opeens het aanraken van het scherm niet meer reageerde.
Alleen als ik de uit-knop even indruk om scherm uit te zetten en daarna weer aan dan werkt alles gewoon weer.
Heb het (nog) niet vaak maar wel vervelend probleem!
Hoop dat het niet erger gaat worden.
In okt nieuwe telefoon kiezen maar niks aan de hand met m’n 6 (18 maanden)
Na 1 jaar en 6 maanden traden de problemen inderdaad steeds vaker op. iPhone 6 plus. Naar de Apple store in Adam gegaan en direct een nieuw exemplaar gekregen. Had geen AppleCare afgesloten. Volgens Apple medewerker kwam het door het iets verbuigen van het toestel. Bendgate vroeg ik maar daar ging hij niet op in. Stond binnen 10 minuten weer buiten met een “nieuwe” telefoon.
Ik heb die probleem nu al vaker gehad ik heb 3 nieuwe iPhones gehad 6+ en bij de derde kreeg ik het weer en die was 2 keer gerepareerd en hij is nu voor de derde keer terug gestuurd , blij dat ik nu lees dat ik niet de enige bent heb nu voor de zoveelste keer een leven toestel
Heb twee maanden terug een refurb 6 plus gehad bij de apelstore omdat mijn batterij niet goed was maar nu net op vakantie heb ik het probleem dood scherm baal hier erg van kan zelf geen foto of filmpje maken en over twee weken ben
Ik pas terug
Ja, zelfde ervaring. Apple houd zich vast aan zijn standaard garantievoorwaarden. Toestel is 1,5 jaar oud. Reparatie kost ruim 360 euro. Bieden geen andere oplossing. Onverrichte zaken de winkel uitgelopen. Erg jammer.
Appel erkent het probleem en adviseert een nieuw toestel aan te schaffen en adviseert net zo lang aan het toestel te rommelen dat er bij inruilen in de Apple store (den haag) niet direct te merken is dat dit probleem zich voordoet zodat ik een volle inruilwaarde kan ontvangen. Heel bijzonder….
Mijn iPhone 6, die ik in december 2014 heb gekocht, heeft (nog) nergens last van. 😊
Ik heb een 6 en heb dit inderdaad ook na dat ik m ongeveer 1,5 jaar had , ik ben er wel achter dat als ik tussen de telefoon speaker en het scherm druk met duim en wijsvinger (de telefoon ertussen) dat het dan ” meestal” weer normaal doet. Is wel erg irritant hoor , voor het eerst sinds mn iPhone3 problemen met mn iPhone.
@Henk: Apple mag geen refurbs geven. Je hoort een nieuwe te krijgen. Is pas nog in de rechtbank uitgesproken. Ik zou het artikel opzoeken en daarmee naar Apple toe gaan.
Ik dacht dat het software matig was want het komt weleens voor dat het scherm raar doet. Maar blijkbaar iets hardwarematig. Mijn 2 jaar oude iPhone 6 heeft er eigenlijk niet heel erg last van maar leeft ook al die jaren in een Lifeproof behuizing. Kan dus niet denderend veel buigen.
@Jimmy: Ik heb er ook last van, scherm reageert nergens op af en toe.
Moet de thuis knop drukken en dan gaat het weer
ik heb met mijn 6s Plus ook steeds vaker last dat het scherm niet reageert en vast zit. Net ook weer, duurt dan echt wel een seconde of 10 voordat je verder kan..
Is niet hetzelfde probleem als het onderwerp maar toch ook scherm troubles..
Ik heb dit ook! Kan ik terug? En zo ja waar? Ik wil wel een nieuwe iPhone die dit probleem niet heeft!
Dit ga ik ook doen! Ik mot een nieuwe!!!
Ik dacht dat dit probleem dat ik ook heb lag aan mijn door Apple vervangen scherm. Maar daar ga ik nu anders over denken!
Heb mijn 6+ nu meer dan 15 maanden , en heb nergens last van .
Af en toe wat trage reacties en vorige week iets van een paarse balk bovenin voor een paar seconden…niet heel ernstig maar ook bij mij gebeurt het dus.
De Apple Store, ken je dat?
😴
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.
Zelf ook gehad.
Apple gebeld, een nieuwe gekregen.. na 2 dagen had deze weer precies dat probleem!
Apple weer gebeld, weer een nieuwe gekregen.. en deze werkt gelukkig normaal *klopt het af*.
Erg vervelend steeds, maar wel fijn dat Apple het probeert op te lossen! :-).
Laten we wel wezen, dit is niets om verbaasd over te zijn. Ik ben nog steeds een fervent Apple-liefhebber, maar de bouwkwaliteit van de iPhone 6 is zeer betreurenswaardig. Er gaan om de haverklap dingen kapot.
Probleem lijkt zich met name voor te doen bij de iPhone 6 en nog wat meer bij de 6 Plus. Zou te maken hebben met de chips die het beeldscherm aansturen. Doordat de iPhone zo dun is en daardoor redelijk makkelijk buigt (dus eigenlijk wel direct gerelateerd aan ‘bendgate’) raken soldeerpuntjes van de chip los van het moederbord. Daardoor werkt het aanraakscherm niet meer naar behoren. De iPhone 6 heeft er iets minder last van omdat deze iets minder gevoelig is voor het doorbuigen. De 6S en 6S Plus zijn nog iets minder gevoelig omdat ze de behuizing veel steviger hebben gemaakt en minder snel buigt.
Toch denk ik dat het op zich wel meevalt met de aantallen. Als het werkelijk zo ernstig was dat alle toestellen vroeg of laat hier last van krijgen (zoals gesuggereerd wordt in het artikel van iFixit) dan zouden we inmiddels miljoenen kapotte iPhones moeten hebben. Nu hebben we het over honderden tot duizenden. Nog veel maar het probleem zou nog veel weidverbreider moeten zijn als het echt zo vaal voorkwam. Een goed hoesje voorkomt waarschijnlijk al veel ellende.
@Ronald: De best presterende iPhones die ik heb gehad zijn refurbs. Onderdeel voor onderdeel doorgemeten, moeten allemaal top presteren, geweldig. Liever een refurb dan een nieuwe.
iPhone 6 sinds december 2015, al vaak een grijze of paarsige rand gehad, ook dat het soms lang duurt voordat het scherm reageert. Vorige weekvoorspelling het eerst ook een dood scherm gehad. Gebeurde terwijl ik aan het bellen was. Mijn man dacht ik het het gesprek zou verbreken en ging andere dingen doen. Dat lukte door het dode scherm niet, hoorde hem praten, fietsen enz. Toestel helemaal uit zetten voor reset ging ook niet. Na 12 minuten beltijd verknoeid te hebben pakte hij zijn telefoon weer en had door dat ik nog aan de lijn hing. Op het moment dat hij begon te praten kwam het scherm ook weer tot leven en kon ik de verbinding verbreken. Bizarre ervaring.
Moet je persé naar Amsterdam? Ik woon in Groningen.
Ik heb 2 iPhones 6 gehad die door buigen rare dingen gingen vertonen, scherm wat niet meer werkte, Siri dat niet meer reageerde. De 3e nieuwe heb ik verkocht en heb een iPhone SE aangeschaft. Ik wacht denk ik weer op de 8….
6+ en nergens last van. Al bijna twee jaar
Had dit probleem een paar maanden geleden ook met mijn 6 Plus die altijd in een hoesje heeft gezeten.
Bij de Apple store stond ik (zonder Apple Care, maar had hem wel ook daar gekocht) in 10 minuten met een gloednieuwe 6 Plus buiten.
Ik vraag mij af bij welke telefoons dit nou zou gebeuren. De mensen die zeggen dat ze hier opeens last van hebben, wanneer hebben die de iPhone gekocht? Direct toen hij uit kwam of pas maanden later, ergens in december of januari? (Dus eerste lichting september/oktober of echt later)
Soms zijn de eerste telefoons niet best en zijn die bij een tweede lichting beter omdat ze het probleem dan al kennen. Vandaar dat ik me nu afvraag of iemand hem gelijk heeft gekocht of pas later 😉
Overigens, niet vervelend bedoeld of zo, maar is het niet vaak zo dat als er melding is van iets dat mensen opeens denken dat ze het dan ook hebben en er niets blijkt te zijn? Dat is ook altijd zo met batterij gebruik bij nieuwe software versie 😀☺️
@Marc: Die van mij is gekocht direct op de eerste releasedag in de Apple Store Den Haag. En daar begaf het scherm het dus, met inderdaad zo’n rand boven in het scherm, een paar maanden terug.
Apple medewerker herkende het meteen. Bekend probleem zij hij. Hoefde dus niets uit te leggen, medewerker kwam voor ik het wist met een nieuwe telefoon.
Super opgelost dus. Hoop alleen dat mijn vervangende 6 Plus het nog wel even uithoudt tot ik weer een nieuwe telefoon koop en mijn huidige heb kunnen inruilen.
Fijn te horen dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat Apple dit recht zal moeten zetten. Onlangs heeft de reparatiedienst CSN uit den Bosch een klant van ons 370 euro laten betalen voor een omruiling van een toestel met dit probleem. Het betrof een zakelijke klant die vanwege de zakelijke aankoop slechts 1 jaar garantie zou hebben. Helaas accepteerde de klant de prijsopgave, maar nu ziet het plaatje er naar mijn beleving heel anders uit en zal deze klant zijn geld terug moeten kunnen krijgen omdat een productie/fabrikagefout het probleem veroorzaakt. Straks gelijk aan de slag met dit verhaal en CSN aan de jas trekken. Zij hadden als officieel Apple reparateur zeker op de hoogte moeten zijn van dit probleem vind ik! CSN (com serve nederland) had naar mijn mening dus niet de klant mogen opzadelen met een kostenpost waar deze totaal geen schuld aan heeft.
Als je een 6*S* plus hebt dan ben je wel de enige. Het artikel gaat over de 6 en de 6 plus en niet de S versie. Jouw issue lijkt iets anders te zijn. Je zou even terug kunnen gaan naar de Apple Store om ernaar te laten kijken. Helemaal als je AppleCare hebt. Dan zou ik niet eens twijfelen.
Ik heb Apple gebeld op 08000200570 en de dame zegt het probleem niet te kennen… mogelijk softwarematig en ik moest de iPhone opnieuw installeren en backup niet terugzetten om te controleren of het iets softwarematigs is… hmm… wie moet ik nu geloven? Overigens is het flikkerende scherm bij mij eenmalig en kortstondig geweest dus ik twijfel of het de hardware is.
@Xander: Kijk, dat is handig om te weten. Het zou dus kunnen dat het komt door de eerste lichting. Men zegt ook vaak dat je eigenlijk moet wachten op de volgende zending, dan zouden ze eventuele problemen hebben kunnen verhelpen. Weet niet of het waar is natuurlijk.
En heb net gekeken wat mijn iPhone 6Plus 64GB nog waard is. Volgens Apple maar 270,- euro. Dat is een domper zeg… Voorgaande jaren was mijn iPhone na 2 jaar toch wel wat meer waard. Beetje triest eigenlijk wel 🙁 Dus dan maar niet omruilen en proberen zo te verkopen.
@Marc:
Ik heb vorige maand mijn 6 plus 128 gb nog verkocht voor €500, toestel was 1,5 oud.
Zou hem gewoon verkopen via marktplaats.
En winkels geven sowieso minder terug voor een telefoon dan particulier.
Ik heb een 6 en heb geen grijze, gekleurde of zwarte balken, maar af en toe wel last van een niet reagerend scherm. Het lijkt dan net of de telefoon “bevriest”. Na wat klikken op de aan/uit knop of homebutton is het meestal opgelost.
Is dit hetzelfde probleem??
Link naar de uitspraak van de Rechtbank.
Bendgate 2.0?
Dit is het filpmje dat ik destijds naar Apple gemaild heb. Ik kreeg meteen een nieuw toestel zonder verdere vragen. Dit lijkt mij het probleem waarover wordt gesproken.
Augustus 2016, toestel was maand oud.
@Richard: Gaat idd om de S versie maar wel precies hetzelfde probleem als omschreven (dood scherm).
Heb geen AppleCare maar kijk het nog even aan omdat ik er op dit moment nog weinig last van heb.
Afgelopen 2 maanden iets van 3 of 4 keer voorgekomen.
Als het erger wordt ga ik uiteraard wel even bij mijn provider aankloppen omdat ik hem via hun besteld heb ivm abo verlenging.
Ik heb een iphone 6 en totaal nergens last van na 24 mnd
Goed in de gaten houden of Apple met een mededeling komt. Het lijkt me wel wat overdreven dat ‘bijna elke iPhone 6/6+ hier last van zou hebben. Mijn 6+ uit oktober 2014 doet het gelukkig nog prima.
Mijn zoon heeft wel last van een loszittend scherm bij zijn iPhone 6, maar toen hij naar Apple Amsterdam ging zeiden ze doodleuk “dat komt omdat je iPhone een beetje verbogen is”. Alsof dat normaal is… Ze weigerden er iets aan te doen.
werkelijk schandalig, wist al dat dit probleem er was maar dat het zo veel toestellen waren…1 op de 4 iPhone 6 plus toestellen krijgen/hebben hier mee te maken. Elke nieuwe iPhone heeft nog flinke ontwerpfouten gehad….hou mijn hart vast in het geval van de iphone 7…welke gates zal dit type hebben (hoop zoiezo niet gorilla glass 5, want dan mag je em in een zijden doekje wikkelen wil je er geen krassen op maken).. we zullen het meemaken
Mijn iphone 6 plus begon deze kuren te vertonen na 1 jaar en 10 maanden gebruik. Ik heb via de 2 jaar garantie deze teruggestuurd naar T-mobile. Na Google-en al snel zelf achter gekomen dat het een inwendig probleem was. Heb inmiddels een nieuw toestel gekregen van T-mobile omdat toestel “niet” te repareren was!!
Ik heb dit probleem ook bij mijn iPhone 6. Enige tijd geleden is er een kleine barst gekomen links onder aan mijn iPhone zonder dat ik hem heb laten vallen. De gsm bleek daar niet onder te lijden; ik kon hem gewoon verder gebruiken zonder enige last.
Het is ook vrij duidelijk dat de barst niet in de digitizer of dergelijke zit.
Een maand geleden begon hij plots heel raar te doen, ik kon de touchscreen niet gebruiken. Uitzetten voor een paar uur heeft dat opgelost, voor een week… ondertussen al veel reboots gedaan, maar het probleem lijkt erger te worden.
Wat moet ik doen?
Ik heb ook zoiets soortgelijks bij mn iphone 6s . Als ik de telefoon reset (home + aan/uit) dan flikkerd mn scherm grijs met strepen of verschillende gekke kleuren. Net alsof mijn scherm kapot is. Voor de rest geen problemen.
Hier ook een eerste generatie iPhone 6+. 1 jaar en 10 maanden oud. Ook in eens scherm problemen. Het leek soms wel dat het een virus was die op de iPhone zat. Bij open van apps, in eens andere apps open. Telefoon ingeleverd bij KPN, in keurige staat. Die hebben hem opgestuurd naar hun reparatie bedrijf Teleplan. Krijg ik vrolijk een bericht dat hij “krom” is. En dat het niet onder garantie valt. Terwijl hij netjes ingeleverd is. Kosten €360, voor het vervangen van het toestel, want hij is niet meer te repareren. Hele kwestie loopt nog met KPN, aangezien op mijn papieren staat dat hij netjes en correct is ingeleverd. Dus het gevecht ligt nu tussen KPN en Teleplan. En KPN wil/durft geen beslissing te maken. Nu gelukkig wel een leentoestel kunnen krijgen. En we wachten de uitslag af. Maar dit nieuws is nu wel ideaal als stok achter de deur, eventueel via rechtsbijstand.
Denk je dat echt? Refurbs krijgen een nieuw moederbordje of scherm of batterij, en dat is alles, niks uitgemeten alle stukken worden netjes in zijn geheel vervangen, niks minder kans op defecten, maar ook niet méér. Dit is een fabeltje dat die extra uitgemeten worden… dan zou Apple ze beter gewoon weggooien.
@Rutger: Ik heb mijn plus ook helemaal opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niks!!! Ben heel benieuwd met wat Apple gaat komen…
Update
Vandaag naar appelstore Amsterdam geweldig geholpen
Door medewerker
De iPhone 6 plus is in genomen en met 10 minuten weer buiten met een nieuwe 6 plus almet al de derde 6 plus binnen twee jaar
Exact dezelfde ervaring als @Henk. Binnen 10 minuten weer buiten met een nieuwe iPone 6 Plus. Blij mee!
Moest je bonnen laten zien ofzo?
Dit heb ik ook! Waar heb je dit naartoe gemaild?
Heb afgelopen zaterdag voor de tweede keer een nieuwe Iphone 6s (plus) gekregen in 6 maanden tijd.
Problemen zoals beschreven met twee toestellen ondervonden.
Ik ervaar dit probleem sinds een paar weken op mijn 6 plus. Scherm reageert niet meer en soms zie ik een flikkerende grijze rand. Gelukkig heb ik nog garantie.