Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 66 reacties
John
Ik heb inderdaad een adapter die loeiheet wordt, vanavond eens kijken of dat dus inderdaad een oud model is 🙂
Laurens
@John: ik heb de nieuwe met de oude in vergelijking gezet: de nieuwe is veel kouder!
xander
Ik heb zo’n nieuwe, deze wordt echter ook gloeiend heet!
Is deze ook te vervangen?
Alexander
Heel toevallig viel het mij van de week ook op dat de platte versie erg warm was. Vaak gebruik ik de iPad adapter, dus vandaar dat ik het niet vaak opmerk,.
Thuis eens kijken naar het versie nummer.
Mathijs
Heb ook een A1300 maar heb ‘m bij mijn iPhone 5S gekregen…
erik
Pfff, gebruik een lader van Belkin, geen probleem voor mij en die is beter en langer van draad.
Johan
@erik: Tof voor je dat je een lader hebt van Belkin.
Super dat je hem beter vindt, maar langer van draad?
Dat is een kwestie van welke kabel je in de lader/adapter stopt. Heeft niks met de lader/adapter zelf te maken.
El_meastro
Ik heb hier ervaring mee. Bij mijn Iphone 5S werd een losse adapter (model 1300) geleverd. Bij de eerste keer opladen klonk er een knal uit de lader en kon ik deze bijna niet vasthouden ivm hitte. Stonk enorm. Heb mijn iphone gekocht via Belsimpel.nl. Ze hebben me een nieuwe lader toegestuurd (model 1400) en hier heb ik inderdaad geen problemen mee. Hij wordt nog steeds warm, maar dit is niet te vergelijken met de vorige lader.
xbored
Komen ze lekker snel mee! Heb er al een paar versleten ondertussen…
marc
Het zijn ook lang niet alle adapters die dit probleem hebben.
De adapters van iPhone 4 en 4S die ik hier heb zijn nummer HW010 en hebben dat probleem niet.
De adapter van de iPhone 5s die ik hier heb is een A1300
die is nu ongeveer een jaar oud.
Het lijkt dus om een beperkte serie te gaan.
Netjes van apple dat ze dat omruilen.
EsterNoordeman
Ik heb een A 1400 en die wordt ook bloedheet… Mag ik deze ook omruilen?
ro
Probleem is dat iedereen in Nijmegen niets wil omruilen en dat ze van niets weten.
Dixons en Xando claimen officieel Apple resellers te zijn maar nada
evad1st
Pffff binnen 1 dag een adapter defect kun je niet vervangen krijgen, en na jaren wel? Klotebedrijf dat Apple, wel jammer dat ik die lader(s) al weggegooid heb …
Oo, oké. Mijn iPhone 5 werd nog geleverd met deze adapter, maar ik heb nergens last van. En het rare is nog wel dat mijn moeder haar iPhone wel geleverd werd met de nieuwe adapter… Weird, or what..?
karlXIVJohan
Twee”1400″ in gebruik: beide worden af en toe flink warm!
Mike
@ro: Gebruik de link in het artikel. Zich “erkend” noemen en daadwerkelijk zo zijn verschilt nog wel eens.
John appelfront
Ik heb een A1300 liggen en wordt inderdaad gloeiend heet!
Als je in Belgie woont… En er geen officiële Apple store is. Hoe ruil je die?
“Als onderdeel van het vervangingsproces moeten we het serienummer van uw iPhone verifiëren. Neem dus uw iPhone mee.”
Wat is dat voor onzin dan? Deze adapters zijn ook gewoon los verkocht, waarom zou ik daarvoor mijn iPhone moeten laten zien? Als ik er straks 5 wil omruilen, heb ik dan 5 iPhones nodig o.i.d.
roko
Mijn 3GS had een bloklader en die werd nauwelijks warm. Erg jammer dat ze er Uberhaupt zo laat mee komen. Ze voelen zichzelf zeker verplicht iets te doen voor er een schadeclaim binnenkomt.
Goeie actie als je in Amsterdam woont. Daar buiten moeten ze je adapter opsturen en krijg je waarschijnlijk na een week een nieuwe. Hoe kan ik dan m’n phone opladen???? Kreeg echt geen nieuwe bij Amac store. Grmbl dan lever ik m maar niet in en declareer wel als hij verbrand is.
apple4s1997
Die van mij word ook wel heet en dat is een a1400. Maar das alleen als ik hem lang in het stopcontact laat
Laurens
@ro: In het artikel staat: Lever de betrokken adapter(s) in bij een Apple Store of een deelnemende erkende Apple-serviceprovider.
Jij wilt ruilen bij een reseller. Dat is toch iets anders dan een Apple-serviceprovider.
Lezen is lastig ja, je mening direct klaar hebben is eenvoudiger……
xigos
Vervangingsprogramma is GEEN omruil programma. Als je op de apple site kijkt dan lees je daar dat je dan tijdelijk je telefoon via usb op de computer moet laden. Dus je krijgt geen direct vervanger in de winkel!!!!! Lezen mensen!!
Al hoewel dit ook verkeerd in het artikel staat!!
@xigos: Er staat toch duidelijk op een van de laatste regels van Apple’s webpagina in kleine lettertjes dat het om ‘ruilen’ gaat 😉
Bep
@xander: Opladers worden altijd warm, niet opgelet tijdens de natuurkundelessen?
Vermogen = spanning x stroomsterkte
P = U x I = 230 x 2,1 = 483 W
Dat is een hoog vermogen voor zo’n kleine lader die de warmte moet afstaan aan de omgeving.
Jack
@ro: je kan ze bij Xando inleveren hoor, Ben daar laatst geweest en ben vriendelijk geholpen! ( Ging om terugroepactie voor iPhone 5, die Xando gewoon kon doen) de Dixons is gewoon liever lui dan moe met dat soort dingen.
En voor de iPhone lader is dat dan (want daar gaat het in dit artikel over):
P = U * I = 230 V * 0,15 A = 34,5 W
marc
@evad1st: Wel raar dat je die weggegooid hebt, er zit namelijk gewoon garantie op. Je kan het apple niet kwalijk nemen dat jij niet terug gaat voor garantie maar het gewoon weggooit.
Trouwens wat doe je ermee dat ze zo snel kapot gaan , van alle apple iphones die we hier gehad hebben en ipad is er nog nooit een kapot gegaan, ook niet de a1300 die ik bij de iPhone 5 kreeg.
yermolai
Het is 1 ampere bij 5 volt, dus zou het 5w moeten zijn.
Alleen het omlaag brengen en gelijkrichten van de spanning levert warmte op.
lieven
Hij wordt idd geruild, alleen neemt dat ruilen een tijdje in beslag omdat hij opgestuurd moet worden. Hij wordt niet onmiddellijk in de winkel geruild.
Ik heb ook een 1300, maar bij de iphone 5 gekregen
xigos
@Maurice Hooijmans: Dit is een stukje tekst van de apple site onder kopje support en dan vervangingsprogramma usb adapter:
Vaststellen welke adapter u hebt
Bekijk het label tussen de polen van uw adapter en vergelijk dat met de roodgemarkeerde afbeeldingen hieronder. Met het modelnummer en de kleur van de letters ‘CE’ kunt u de betrokken adapters herkennen.
Model A1300 en de letters ‘CE’ in ononderbroken grijs duiden op de betrokken adapters. Gebruik de betrokken adapter niet meer en ruil deze voor een nieuwe. U kunt totdat u een vervangende adapter ontvangt uw iPhone opladen door die met een USB-kabel aan te sluiten op uw computer.
Lees de laatste regel. als je hem inlevert dan krijg je dus niet meteen een vervangende maar een aantal dagen later kan je hem ophalen.
Origineel geplaatst door ro Probleem is dat iedereen in Nijmegen niets wil omruilen en dat ze van niets weten.
Dixons en Xando claimen officieel Apple resellers te zijn maar nada
Doetinchem idem dito .. En Apple maar naar resellers verwijzen ..
Origineel geplaatst door marc Wel raar dat je die weggegooid hebt, er zit namelijk gewoon garantie op. Je kan het apple niet kwalijk nemen dat jij niet terug gaat voor garantie maar het gewoon weggooit.
Trouwens wat doe je ermee dat ze zo snel kapot gaan , van alle apple iphones die we hier gehad hebben en ipad is er nog nooit een kapot gegaan, ook niet de a1300 die ik bij de iPhone 5 kreeg.
weet je wat ik geprobeerd heb? Diverse malen Apple gebeld en die blijven maar doorverwijzen naar resellers en telecomproviders, ik ben in Doetinchem bij 7!! Zaken geweest, o.a dixons, vodafone (ook mijn provider) tmobile icenter phone house etc. (Waren allemaal genoemd door Apple .. En dan bel je Apple: “kun u zo zo naar een van onze resellers …’ Het helpt niets, blijkt het dus gewoon weer een k bedrijf met dito service, en mogelijk dat ze bij de Apple store het wel omgeruild zou hebben (betwijfel ik, want daar zijn ze ook niet service gericht (gebaseerd op 1 ervaring)) maar ik woon ruim 150 km vanaf Amsterdam 🙁
Adrian
Was vandaag in Njimegen ! Xando nul, KPN niets wachten tot 18 juni. Voor direct ruilen werd ik verwezen naar??? u raad het al Amsterdam.!
homie
Ik heb nog een oud a1205 model die ik in 2006 gekocht heb voor mn ipod 5e generatie 🙂 werkt perfect, nooit heet
Sander
@Bep: Voor wisselspanning is die formule iets minder simpel. Plus de waarden die op de adapter staan zijn die waarvoor hij gecertificeerd is, niet wat hij daadwerkelijk gebruikt. Dat zal lager liggen. Apple meldt op zijn website dat de efficiëntie van de 5W iPhone lader 75% is. Het verlies aan warmte is dus maximaal (0.25/0.75) * 5W = 1,7 W.
Jeroen
Chat gehad met Apple
Ze vroegen mij naar T-Mobile te gaan omdat die dicht bij ons zit.
Gevraagd om omruiling per post.
Dit is gedaan. Ik geef via creditcard 20 euro borg en ze komen met een koerier hem omwisselen.
Tmobile weet op dit moment nog van niets. Dus toen naar Apple chat gegaan.
Jeroen
@Jeroen: USB draad blijft wel je eigendom. Helaas dus als die van jou een breuk heeft.
marc
@evad1st: Ik heb maar 1 x iets gehad met een apple product, en dat is toen door iCentre perfect opgelost, kreeg gewoon een nieuw exemplaar. De verkopende partij is verantwoordelijk om de garantie na te komen. Echter iCentre deed het zonder dat zij de verkoper waren. Dat vond ik toen top service. De winkels die geen goede garantie geven zijn verkeerd bezig, dat soort winkels beter links laten liggen. Apple verwijst naar de verkopende partij, zoals de nederlandse wet voorschrijft dat de verkoper verantwoordelijk is voor goed afhandelen van garantie. Echter na een afspraak met de apple service balie krijg je ook gewoon een nieuwe.
Tip, ik blijf altijd rustig en vriendelijk en mensen helpen dan graag, maar als iemand snel met een grote mond service eist en misschien zelfs enigzins grof is dan krijg je niet veel gedaan en dat vind ik dan nog terecht ook.
Revoliño
Een vriendin van me zegt een A1357 te hebben. Is dit model ook een probleemgeval of gaat het echt specifiek om de A1300?
Ivizi in Maastricht nam ‘m gewoon in, deden helemaal nergens moeilijk over. Raar, die verhalen die ik hier lees. Het klopt wel dat de resellers geen memo gehad hebben, zo vertelde Ivizi mij vandaag. Maar het nieuwsbericht en het bericht op de Apple-website is voldoende voor ze.
Tije
Had een A1300 bij mijn iPhone en die was doorgebrand. Heb toen om 19.30u gebeld, volgende dag om 9u had ik de nieuwe. Kon de oude direct meegeven aan UPS. 1 nachtje zonder oplader zo erg?! Nee.
Handig Apple Care gratis nummer: 0800 0201 581
Roan
@evad1st: Gister ingeleverd bij de Amac in Doetichem, krijg (naar verwachting) volgende week vrijdag een nieuwe. Reden dat het zo lang duurt; zij moeten de adapter opsturen naar Apple zelf. Omdat zij vanuit Apple (Amac in ieder geval) geen voorraad krijgen voor het omruilprogramma moeten zij deze opsturen (anders geven zij eigen voorraad weg).
Origineel geplaatst door Sander @Bep: Voor wisselspanning is die formule iets minder simpel. Plus de waarden die op de adapter staan zijn die waarvoor hij gecertificeerd is, niet wat hij daadwerkelijk gebruikt. Dat zal lager liggen. Apple meldt op zijn website dat de efficiëntie van de 5W iPhone lader 75% is. Het verlies aan warmte is dus maximaal (0.25/0.75) * 5W = 1,7 W.
Toch één iemand die het correct inziet… De laders worden altijd warm, dat is normaal. Iedereen panikeert zo vlug. Het oververhitte component ga je zeker en vast niét aan de buitenkant voelen, het gaat gewoon opeens een plopje geven en wat reuk, en het is gedaan ermee… Geen onveilige situatie als met namaak adapters waar de veiligheidscomponenten ontbreken. Andere adapters dan de 1300 noch kabels vallen onder deze regel. En het is heel correct van Apple dat ze dit doen… Menig ander merk zou doen alsof hun neus bloedt!
Nee, gloeiend heet bij jou? Meet het eens met een thermometer? Metalen behuizingen mogen tot 55graden worden, en plastiek zelfs tot 70 graden bij kamertemperatuur. Dat voelt warm aan, maar je kan je er niet aan verbranden hoor! Gloeiend heet kan dus niet. Moest de lader hoger dan de toegelaten 70 graden worden, zou het plastic reeds bruin kleuren en blazen vertonen… Dus, overdrijf niet…
peter
Net in Amsterdam ICentre CS geweest, heel vriendelijk, maar wel met een kluitje in het riet gestuurd. Geen adapters in voorraad, logistiek probleem, wat een flauwekul. Afspraak maken, heel moeilijk allemaal, de grens overgaan naar China kost minder moeite. Registeren en later ophalen, onmogelijk! Hoe moeilijk kan je een simpel probleem maken. Gewoon een berg in de winkel hebben, gegevens invullen en klaar. Dit kost mij opnieuw geld omdat ik niet in Amsterdam woon en het de dichtstbijzijnde winkel is. Zeer slechte service en opvolging, arrogantie ten top. Jammer voor de beleving van het merk.
Ruud
Vandaag 2 adapters ingeleverd bij Amac store Breda.
Store was nog niet lang open en er stond al een rij met wachtende mensen.
Voor iedere adapter veel formulieren en apart opsturen naar Apple.
Petje af voor de jongens van Amac store Breda.
Wij hebben daar een zeer goede service gekregen!
sutzke
hoezo moet je het serienummer van je iPhone inleveren???
als je al in het bezit bent van zo’n adapter Model A1300, heb je toch het recht op inruilen, ongeacht óf je een iphone/ipad hebt of welk serienummer dan ook.
hoezo zou je iphone/ipad mee naar de winkel moeten nemen???
als je het bijv. opschrift inlevert zou dat toch op zich ook al voldoende moeten zijn.
wat zit er achter, dat apple van het het inruilen van zo’n stekkertje zo’n gecompliceerd gedoe ervan maakt?
heeft apple – naar weet van iemand hier op iphoneclub – een uitleg hierover gegeven?
schmrtzzz
Ik heb vijf opladers, gekregen bij evenzoveel iPhones (voor het hele gezin, hoor). Gaan ze er nou echt vanuit dat ik een hele administratie bijhoud welke oplader ik bij welke iPhone heb gekregen? Inderdaad een idiote drempel. Maar volgens mij zijn er twee escapes. Op de site staat: ‘Als onderdeel van het vervangingsproces moeten we het serienummer van uw iPhone verifiëren.’ Er staat dus ‘van uw iPhone’ en niet: ‘van de iPhone waarbij u deze adapter hebt gekregen’. Dus ik neem gewoon mijn huidige iPhone mee. Zoek het lekker uit. Escape twee, ook van de Apple-site: ‘De adapter is ook verkocht als los accessoire.’ Dus allemaal gewoon zeggen dat je hem los hebt verkocht. En dat je helemaal geen iPhone hebt maar de oplader zo kek vond 🙂
iLoeski
Krijg bij Apple Store te horen dat er een afspraak gemaakt moet worden voor het omruilen van de stekkertjes. Werd gewoon weggestuurd?! Bij ander blauw shirt beneden nogmaals gevraagd en naar manager doorverwezen. Toen kon ik me opeens wel boven melden voor de wachtlijst om ‘direct’ geholpen te worden.
Al met al binnen 15 minuten weer buiten met nieuwe stekkertjes.
Origineel geplaatst door sutzke hoezo moet je het serienummer van je iPhone inleveren???
als je al in het bezit bent van zo’n adapter Model A1300, heb je toch het recht op inruilen, ongeacht óf je een iphone/ipad hebt of welk serienummer dan ook.hoezo zou je iphone/ipad mee naar de winkel moeten nemen???
als je het bijv. opschrift inlevert zou dat toch op zich ook al voldoende moeten zijn. wat zit er achter, dat apple van het het inruilen van zo’n stekkertje zo’n gecompliceerd gedoe ervan maakt?heeft apple – naar weet van iemand hier op iphoneclub – een uitleg hierover gegeven?
“het serienummer is geregistreed bij je aankoop van je iphone incl. adapter, en dient als een aankoopbon vervangend bewijs dat het is gekocht bij een geautoriseerde apple dealer. als de adapter los is gekocht, neem je het aankoopbon mee.” zo iig werd het mij vandaag bij apple uit gelegd.
al vond ik het eerder dan ook maar ingewikkeld gedoe om eerst een afspraak bij apples technische dienst te moeten maken, ik had die dan wel gisteren toch nog even via de website van apple in laten plannen. bij de applestore in amsterdam.
met het ‘voordeel’ dat ik dan vandaag langs alle anderen mensen die daar nog zoal met hun adapter zonder afspraak in de rij stonden, meteen prima verder werd geholpen en binnen nog geen 5minuten weer op straat stond mét een nieuwe adapter.
vanaf 18juni, werd me op mijn navraag nog gezegt, zijn de adapters dan niet allen in de apple-stores maar ook bij verschillende resellers zonder veel gedoe gelijk tegen een nieuwe dan in te ruilen.
ik hoop het voor iedereen! good luck!
leonie
Ik heb de iPhone waar ik mijn oplader bij kreeg niet meer. Verkocht. En nu?
Milli
Ik heb er meerdere los gekocht. Zo’n Amerikaanse aansluiting werkt niet lekker in EU. Maar ze zijn wel allemaal van de 1300 serie. dus allemaal omruilen..
Jack
Ben gister bij Xando en Dixons geweest in Nijmegen, Xando hielp me redelijk goed! maar doordat ze geen voorraad gekregen hebben kunnen/mogen ze ze dus niet omruilen (wat redelijk logisch is) Dixons wilde niet eens moeite doen om te kijken…… De verkoper van xando wees mij erop dat het vanaf vandaag kan bij de Vodafone en Tmobile!!!
Willem
Gisteren bij vodaphoon, Tmobile en KPN langs geweest on de adapter om teruilen maar die wilde NIET mee werken het was een Apple probleem en ik moet maar contact met Apple op nemen of naar een App Store gaan.
zeer slechte comminicatie!
Kees
Vandaag bij winkel KPN, Vodafone en T-Mobile in Vlaardingen wezen vragen, geen van de drie had de adapters gekregen. Zijn alleen bij de grote winkels om te ruilen, bv. KPN winkel Alexandrium Rotterdam. Misschien wel handig dit te vermelden!
pyteranne
Ik vind het erg logisch dat iCentre alle gegevens van je vraagt.. Ze kunnen niet direct omruilen, maar dan moeten ze toch een bewijs hebben dat jij je stekker er hebt ingeleverd.. Zo kunnen ze ze toch ook weer uitleveren. Anders kan iedereen wel naar de winkel rennen voor nieuwe adapters.
Het Serienummer vind ik ook wat onnozel.. Dat is toch helemaal niet van belang bij een dergelijke omruilactie?
Robin
Ik ben bij iCentre Dordrecht geweest en netjes geholpen. Gelukkig ook de drie keren (1e oude iPhone niet mee, 2e keer wel serienl iPhone 3GS mee, 3e keer ophalen kabel/nieuwe 2e kabel vervangen die bij 4S zat) niet hoeven wachten.
Wel omslachtig dat alles in drievoud getekend moet worden en serienummer nodig is. Maar alles kosteloos en ben een paar dagen lader kwijt geweest. Net terug uit winkel en opgehaald. Ik kreeg ook nog een 5 euro kortingspas mee van iCentre zelf om in de winkel te gebruiken (voor het ongemak).
Edwin
Afgelopen zaterdag bij iCenter in Arnhem geweest. Ik kon de adapter wel achterlaten en hopen dat er binnenkort een nieuwe kwam. Ze hadden namelijk niets op voorraad en kon dus niet omruilen.
Ze wisten ook niet wanneer de voorraad weer binnen zou komen.
Roan
Afgelopen donderdag mn nieuwe lader ontvangen…toch 13 dagen zonder lader gezet. Achja, ik ga er niet dood aan 🙂
Ronald
Deze berekening gaat niet op. De adapter levert 2,1A bij 5Volt. Lees: 2,1×5=10,5Watt. En dan alleen in een maximaal geval. Het laadprocess vraagt niet 2,1A.
Stel dat de adapter een efficiëntie heeft van 95%, dan praat je over een maximaal vermogen van ongeveer 11Watt.
Ik heb inderdaad een adapter die loeiheet wordt, vanavond eens kijken of dat dus inderdaad een oud model is 🙂
@John: ik heb de nieuwe met de oude in vergelijking gezet: de nieuwe is veel kouder!
Ik heb zo’n nieuwe, deze wordt echter ook gloeiend heet!
Is deze ook te vervangen?
Heel toevallig viel het mij van de week ook op dat de platte versie erg warm was. Vaak gebruik ik de iPad adapter, dus vandaar dat ik het niet vaak opmerk,.
Thuis eens kijken naar het versie nummer.
Heb ook een A1300 maar heb ‘m bij mijn iPhone 5S gekregen…
Pfff, gebruik een lader van Belkin, geen probleem voor mij en die is beter en langer van draad.
@erik: Tof voor je dat je een lader hebt van Belkin.
Super dat je hem beter vindt, maar langer van draad?
Dat is een kwestie van welke kabel je in de lader/adapter stopt. Heeft niks met de lader/adapter zelf te maken.
Ik heb hier ervaring mee. Bij mijn Iphone 5S werd een losse adapter (model 1300) geleverd. Bij de eerste keer opladen klonk er een knal uit de lader en kon ik deze bijna niet vasthouden ivm hitte. Stonk enorm. Heb mijn iphone gekocht via Belsimpel.nl. Ze hebben me een nieuwe lader toegestuurd (model 1400) en hier heb ik inderdaad geen problemen mee. Hij wordt nog steeds warm, maar dit is niet te vergelijken met de vorige lader.
Komen ze lekker snel mee! Heb er al een paar versleten ondertussen…
Het zijn ook lang niet alle adapters die dit probleem hebben.
De adapters van iPhone 4 en 4S die ik hier heb zijn nummer HW010 en hebben dat probleem niet.
De adapter van de iPhone 5s die ik hier heb is een A1300
die is nu ongeveer een jaar oud.
Het lijkt dus om een beperkte serie te gaan.
Netjes van apple dat ze dat omruilen.
Ik heb een A 1400 en die wordt ook bloedheet… Mag ik deze ook omruilen?
Probleem is dat iedereen in Nijmegen niets wil omruilen en dat ze van niets weten.
Dixons en Xando claimen officieel Apple resellers te zijn maar nada
Pffff binnen 1 dag een adapter defect kun je niet vervangen krijgen, en na jaren wel? Klotebedrijf dat Apple, wel jammer dat ik die lader(s) al weggegooid heb …
Oo, oké. Mijn iPhone 5 werd nog geleverd met deze adapter, maar ik heb nergens last van. En het rare is nog wel dat mijn moeder haar iPhone wel geleverd werd met de nieuwe adapter… Weird, or what..?
Twee”1400″ in gebruik: beide worden af en toe flink warm!
@ro: Gebruik de link in het artikel. Zich “erkend” noemen en daadwerkelijk zo zijn verschilt nog wel eens.
Ik heb een A1300 liggen en wordt inderdaad gloeiend heet!
Als je in Belgie woont… En er geen officiële Apple store is. Hoe ruil je die?
Dat doe je het beste bij een M-Easy winkel.
Wat is dat voor onzin dan? Deze adapters zijn ook gewoon los verkocht, waarom zou ik daarvoor mijn iPhone moeten laten zien? Als ik er straks 5 wil omruilen, heb ik dan 5 iPhones nodig o.i.d.
Mijn 3GS had een bloklader en die werd nauwelijks warm. Erg jammer dat ze er Uberhaupt zo laat mee komen. Ze voelen zichzelf zeker verplicht iets te doen voor er een schadeclaim binnenkomt.
Oo, blijkbaar heb ik nog wat A1300 adapter’tjes liggen. Die kan ik dus mooi omruilen.
Maar, moet je dan echt je iPhone meenemen? Want die zijn allemaal los gekocht.
Switch
Goeie actie als je in Amsterdam woont. Daar buiten moeten ze je adapter opsturen en krijg je waarschijnlijk na een week een nieuwe. Hoe kan ik dan m’n phone opladen???? Kreeg echt geen nieuwe bij Amac store. Grmbl dan lever ik m maar niet in en declareer wel als hij verbrand is.
Die van mij word ook wel heet en dat is een a1400. Maar das alleen als ik hem lang in het stopcontact laat
@ro: In het artikel staat: Lever de betrokken adapter(s) in bij een Apple Store of een deelnemende erkende Apple-serviceprovider.
Jij wilt ruilen bij een reseller. Dat is toch iets anders dan een Apple-serviceprovider.
Lezen is lastig ja, je mening direct klaar hebben is eenvoudiger……
Vervangingsprogramma is GEEN omruil programma. Als je op de apple site kijkt dan lees je daar dat je dan tijdelijk je telefoon via usb op de computer moet laden. Dus je krijgt geen direct vervanger in de winkel!!!!! Lezen mensen!!
Al hoewel dit ook verkeerd in het artikel staat!!
(Premium Resellers zijn service providers)
@xigos: Er staat toch duidelijk op een van de laatste regels van Apple’s webpagina in kleine lettertjes dat het om ‘ruilen’ gaat 😉
@xander: Opladers worden altijd warm, niet opgelet tijdens de natuurkundelessen?
Vermogen = spanning x stroomsterkte
P = U x I = 230 x 2,1 = 483 W
Dat is een hoog vermogen voor zo’n kleine lader die de warmte moet afstaan aan de omgeving.
@ro: je kan ze bij Xando inleveren hoor, Ben daar laatst geweest en ben vriendelijk geholpen! ( Ging om terugroepactie voor iPhone 5, die Xando gewoon kon doen) de Dixons is gewoon liever lui dan moe met dat soort dingen.
En voor de iPhone lader is dat dan (want daar gaat het in dit artikel over):
P = U * I = 230 V * 0,15 A = 34,5 W
@evad1st: Wel raar dat je die weggegooid hebt, er zit namelijk gewoon garantie op. Je kan het apple niet kwalijk nemen dat jij niet terug gaat voor garantie maar het gewoon weggooit.
Trouwens wat doe je ermee dat ze zo snel kapot gaan , van alle apple iphones die we hier gehad hebben en ipad is er nog nooit een kapot gegaan, ook niet de a1300 die ik bij de iPhone 5 kreeg.
Het is 1 ampere bij 5 volt, dus zou het 5w moeten zijn.
Alleen het omlaag brengen en gelijkrichten van de spanning levert warmte op.
Hij wordt idd geruild, alleen neemt dat ruilen een tijdje in beslag omdat hij opgestuurd moet worden. Hij wordt niet onmiddellijk in de winkel geruild.
Ik heb ook een 1300, maar bij de iphone 5 gekregen
@Maurice Hooijmans: Dit is een stukje tekst van de apple site onder kopje support en dan vervangingsprogramma usb adapter:
Lees de laatste regel. als je hem inlevert dan krijg je dus niet meteen een vervangende maar een aantal dagen later kan je hem ophalen.
@renelma: Zelfde hier.
Doetinchem idem dito .. En Apple maar naar resellers verwijzen ..
weet je wat ik geprobeerd heb? Diverse malen Apple gebeld en die blijven maar doorverwijzen naar resellers en telecomproviders, ik ben in Doetinchem bij 7!! Zaken geweest, o.a dixons, vodafone (ook mijn provider) tmobile icenter phone house etc. (Waren allemaal genoemd door Apple .. En dan bel je Apple: “kun u zo zo naar een van onze resellers …’ Het helpt niets, blijkt het dus gewoon weer een k bedrijf met dito service, en mogelijk dat ze bij de Apple store het wel omgeruild zou hebben (betwijfel ik, want daar zijn ze ook niet service gericht (gebaseerd op 1 ervaring)) maar ik woon ruim 150 km vanaf Amsterdam 🙁
Was vandaag in Njimegen ! Xando nul, KPN niets wachten tot 18 juni. Voor direct ruilen werd ik verwezen naar??? u raad het al Amsterdam.!
Ik heb nog een oud a1205 model die ik in 2006 gekocht heb voor mn ipod 5e generatie 🙂 werkt perfect, nooit heet
@Bep: Voor wisselspanning is die formule iets minder simpel. Plus de waarden die op de adapter staan zijn die waarvoor hij gecertificeerd is, niet wat hij daadwerkelijk gebruikt. Dat zal lager liggen. Apple meldt op zijn website dat de efficiëntie van de 5W iPhone lader 75% is. Het verlies aan warmte is dus maximaal (0.25/0.75) * 5W = 1,7 W.
Chat gehad met Apple
Ze vroegen mij naar T-Mobile te gaan omdat die dicht bij ons zit.
Gevraagd om omruiling per post.
Dit is gedaan. Ik geef via creditcard 20 euro borg en ze komen met een koerier hem omwisselen.
Tmobile weet op dit moment nog van niets. Dus toen naar Apple chat gegaan.
@Jeroen: USB draad blijft wel je eigendom. Helaas dus als die van jou een breuk heeft.
@evad1st: Ik heb maar 1 x iets gehad met een apple product, en dat is toen door iCentre perfect opgelost, kreeg gewoon een nieuw exemplaar. De verkopende partij is verantwoordelijk om de garantie na te komen. Echter iCentre deed het zonder dat zij de verkoper waren. Dat vond ik toen top service. De winkels die geen goede garantie geven zijn verkeerd bezig, dat soort winkels beter links laten liggen. Apple verwijst naar de verkopende partij, zoals de nederlandse wet voorschrijft dat de verkoper verantwoordelijk is voor goed afhandelen van garantie. Echter na een afspraak met de apple service balie krijg je ook gewoon een nieuwe.
Tip, ik blijf altijd rustig en vriendelijk en mensen helpen dan graag, maar als iemand snel met een grote mond service eist en misschien zelfs enigzins grof is dan krijg je niet veel gedaan en dat vind ik dan nog terecht ook.
Een vriendin van me zegt een A1357 te hebben. Is dit model ook een probleemgeval of gaat het echt specifiek om de A1300?
Ivizi in Maastricht nam ‘m gewoon in, deden helemaal nergens moeilijk over. Raar, die verhalen die ik hier lees. Het klopt wel dat de resellers geen memo gehad hebben, zo vertelde Ivizi mij vandaag. Maar het nieuwsbericht en het bericht op de Apple-website is voldoende voor ze.
Had een A1300 bij mijn iPhone en die was doorgebrand. Heb toen om 19.30u gebeld, volgende dag om 9u had ik de nieuwe. Kon de oude direct meegeven aan UPS. 1 nachtje zonder oplader zo erg?! Nee.
Handig Apple Care gratis nummer: 0800 0201 581
@evad1st: Gister ingeleverd bij de Amac in Doetichem, krijg (naar verwachting) volgende week vrijdag een nieuwe. Reden dat het zo lang duurt; zij moeten de adapter opsturen naar Apple zelf. Omdat zij vanuit Apple (Amac in ieder geval) geen voorraad krijgen voor het omruilprogramma moeten zij deze opsturen (anders geven zij eigen voorraad weg).
@Timosha:
Held+1!
Toch één iemand die het correct inziet… De laders worden altijd warm, dat is normaal. Iedereen panikeert zo vlug. Het oververhitte component ga je zeker en vast niét aan de buitenkant voelen, het gaat gewoon opeens een plopje geven en wat reuk, en het is gedaan ermee… Geen onveilige situatie als met namaak adapters waar de veiligheidscomponenten ontbreken. Andere adapters dan de 1300 noch kabels vallen onder deze regel. En het is heel correct van Apple dat ze dit doen… Menig ander merk zou doen alsof hun neus bloedt!
Nee, gloeiend heet bij jou? Meet het eens met een thermometer? Metalen behuizingen mogen tot 55graden worden, en plastiek zelfs tot 70 graden bij kamertemperatuur. Dat voelt warm aan, maar je kan je er niet aan verbranden hoor! Gloeiend heet kan dus niet. Moest de lader hoger dan de toegelaten 70 graden worden, zou het plastic reeds bruin kleuren en blazen vertonen… Dus, overdrijf niet…
Net in Amsterdam ICentre CS geweest, heel vriendelijk, maar wel met een kluitje in het riet gestuurd. Geen adapters in voorraad, logistiek probleem, wat een flauwekul. Afspraak maken, heel moeilijk allemaal, de grens overgaan naar China kost minder moeite. Registeren en later ophalen, onmogelijk! Hoe moeilijk kan je een simpel probleem maken. Gewoon een berg in de winkel hebben, gegevens invullen en klaar. Dit kost mij opnieuw geld omdat ik niet in Amsterdam woon en het de dichtstbijzijnde winkel is. Zeer slechte service en opvolging, arrogantie ten top. Jammer voor de beleving van het merk.
Vandaag 2 adapters ingeleverd bij Amac store Breda.
Store was nog niet lang open en er stond al een rij met wachtende mensen.
Voor iedere adapter veel formulieren en apart opsturen naar Apple.
Petje af voor de jongens van Amac store Breda.
Wij hebben daar een zeer goede service gekregen!
hoezo moet je het serienummer van je iPhone inleveren???
als je al in het bezit bent van zo’n adapter Model A1300, heb je toch het recht op inruilen, ongeacht óf je een iphone/ipad hebt of welk serienummer dan ook.
hoezo zou je iphone/ipad mee naar de winkel moeten nemen???
als je het bijv. opschrift inlevert zou dat toch op zich ook al voldoende moeten zijn.
wat zit er achter, dat apple van het het inruilen van zo’n stekkertje zo’n gecompliceerd gedoe ervan maakt?
heeft apple – naar weet van iemand hier op iphoneclub – een uitleg hierover gegeven?
Ik heb vijf opladers, gekregen bij evenzoveel iPhones (voor het hele gezin, hoor). Gaan ze er nou echt vanuit dat ik een hele administratie bijhoud welke oplader ik bij welke iPhone heb gekregen? Inderdaad een idiote drempel. Maar volgens mij zijn er twee escapes. Op de site staat: ‘Als onderdeel van het vervangingsproces moeten we het serienummer van uw iPhone verifiëren.’ Er staat dus ‘van uw iPhone’ en niet: ‘van de iPhone waarbij u deze adapter hebt gekregen’. Dus ik neem gewoon mijn huidige iPhone mee. Zoek het lekker uit. Escape twee, ook van de Apple-site: ‘De adapter is ook verkocht als los accessoire.’ Dus allemaal gewoon zeggen dat je hem los hebt verkocht. En dat je helemaal geen iPhone hebt maar de oplader zo kek vond 🙂
Krijg bij Apple Store te horen dat er een afspraak gemaakt moet worden voor het omruilen van de stekkertjes. Werd gewoon weggestuurd?! Bij ander blauw shirt beneden nogmaals gevraagd en naar manager doorverwezen. Toen kon ik me opeens wel boven melden voor de wachtlijst om ‘direct’ geholpen te worden.
Al met al binnen 15 minuten weer buiten met nieuwe stekkertjes.
@sutzke:
@sutzke: @sutzke:
“het serienummer is geregistreed bij je aankoop van je iphone incl. adapter, en dient als een aankoopbon vervangend bewijs dat het is gekocht bij een geautoriseerde apple dealer. als de adapter los is gekocht, neem je het aankoopbon mee.” zo iig werd het mij vandaag bij apple uit gelegd.
al vond ik het eerder dan ook maar ingewikkeld gedoe om eerst een afspraak bij apples technische dienst te moeten maken, ik had die dan wel gisteren toch nog even via de website van apple in laten plannen. bij de applestore in amsterdam.
met het ‘voordeel’ dat ik dan vandaag langs alle anderen mensen die daar nog zoal met hun adapter zonder afspraak in de rij stonden, meteen prima verder werd geholpen en binnen nog geen 5minuten weer op straat stond mét een nieuwe adapter.
vanaf 18juni, werd me op mijn navraag nog gezegt, zijn de adapters dan niet allen in de apple-stores maar ook bij verschillende resellers zonder veel gedoe gelijk tegen een nieuwe dan in te ruilen.
ik hoop het voor iedereen! good luck!
Ik heb de iPhone waar ik mijn oplader bij kreeg niet meer. Verkocht. En nu?
Ik heb er meerdere los gekocht. Zo’n Amerikaanse aansluiting werkt niet lekker in EU. Maar ze zijn wel allemaal van de 1300 serie. dus allemaal omruilen..
Ben gister bij Xando en Dixons geweest in Nijmegen, Xando hielp me redelijk goed! maar doordat ze geen voorraad gekregen hebben kunnen/mogen ze ze dus niet omruilen (wat redelijk logisch is) Dixons wilde niet eens moeite doen om te kijken…… De verkoper van xando wees mij erop dat het vanaf vandaag kan bij de Vodafone en Tmobile!!!
Gisteren bij vodaphoon, Tmobile en KPN langs geweest on de adapter om teruilen maar die wilde NIET mee werken het was een Apple probleem en ik moet maar contact met Apple op nemen of naar een App Store gaan.
zeer slechte comminicatie!
Vandaag bij winkel KPN, Vodafone en T-Mobile in Vlaardingen wezen vragen, geen van de drie had de adapters gekregen. Zijn alleen bij de grote winkels om te ruilen, bv. KPN winkel Alexandrium Rotterdam. Misschien wel handig dit te vermelden!
Ik vind het erg logisch dat iCentre alle gegevens van je vraagt.. Ze kunnen niet direct omruilen, maar dan moeten ze toch een bewijs hebben dat jij je stekker er hebt ingeleverd.. Zo kunnen ze ze toch ook weer uitleveren. Anders kan iedereen wel naar de winkel rennen voor nieuwe adapters.
Het Serienummer vind ik ook wat onnozel.. Dat is toch helemaal niet van belang bij een dergelijke omruilactie?
Ik ben bij iCentre Dordrecht geweest en netjes geholpen. Gelukkig ook de drie keren (1e oude iPhone niet mee, 2e keer wel serienl iPhone 3GS mee, 3e keer ophalen kabel/nieuwe 2e kabel vervangen die bij 4S zat) niet hoeven wachten.
Wel omslachtig dat alles in drievoud getekend moet worden en serienummer nodig is. Maar alles kosteloos en ben een paar dagen lader kwijt geweest. Net terug uit winkel en opgehaald. Ik kreeg ook nog een 5 euro kortingspas mee van iCentre zelf om in de winkel te gebruiken (voor het ongemak).
Afgelopen zaterdag bij iCenter in Arnhem geweest. Ik kon de adapter wel achterlaten en hopen dat er binnenkort een nieuwe kwam. Ze hadden namelijk niets op voorraad en kon dus niet omruilen.
Ze wisten ook niet wanneer de voorraad weer binnen zou komen.
Afgelopen donderdag mn nieuwe lader ontvangen…toch 13 dagen zonder lader gezet. Achja, ik ga er niet dood aan 🙂
Deze berekening gaat niet op. De adapter levert 2,1A bij 5Volt. Lees: 2,1×5=10,5Watt. En dan alleen in een maximaal geval. Het laadprocess vraagt niet 2,1A.
Stel dat de adapter een efficiëntie heeft van 95%, dan praat je over een maximaal vermogen van ongeveer 11Watt.