iPhone-applicatie iFog maakt onverwachte comeback
De Israelische iPhone-ontwikkelaars ApParty zagen de verkoop van hun iPhone-applicatie iFog opeens verdriedubbelen, terwijl ze al maandenlang geen updates meer hadden uitgebracht. Het bleek te worden veroorzaakt door een advertentiespotje van de Amerikaanse tak van T-Mobile. In het spotje is een applicatie te zien, die stoom op het scherm laat verschijnen. Acteur acteur Dana Carvey heeft daarin de tekst ‘Call Me’ geschreven. De reclamespot was bedoeld voor de T-Mobile myTouch 3G, een Android-toestel dat in Nederland als HTC Magic in de winkel ligt. Carvey demonstreerde de Steamy Window Pro van ontwikkelaar Swiss Codemonkeys, maar de lachende derde was een andere ontwikkelaar, op een totaal ander platform.
De twee ontwikkelaars van ApParty hadden eerst geen idee waarom de applicatie zo plotseling weer populair werd. Een vriend van de ontwikkelaars die in Miami woont zag het spotje op tv en vroeg zich af of het om iFog ging. Pas toen viel het kwartje bij ApParty: iPhone-bezitters hadden de reclamespot gezien en gingen snel in de App Store kijken of er een ‘app for that’ was.
Uit onderstaande grafiek blijkt dat de verkoopcijfers in de rest van de wereld hetzelfde bleven, maar in de VS van de ene op de andere week driemaal zo hoog werden (van 112 naar 343).
Downloaden: iFog (€0,79)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties