Adwhirl, het reclamebureau dat onderdeel is van AdMob, heeft een kijkje gegeven in de markt voor gesponsorde iPhone-applicaties. Uit de statistieken zijn interessante wetenswaardigheden te halen. Zo blijkt dat het weggeven van een gratis iPhone-applicatie met advertenties best lucratief kan zijn.
Adwhirl zorgt op dit moment voor 250 miljoen advertentie-impressies per maand via de iPhone. Zodra een applicatie in de top 100 van de App Store terechtkomt, kun je een inkomen tussen de $400 en $5.000 per dag tegemoet zien. En de gebruikers die op een banner klikken zijn ook nog eens aantrekkelijke klanten: ze leveren 8 maal zoveel omzet op als soortgelijke reclames op Facebook en MySpace.
Nu wil je waarschijnlijk ook namen en rugnummers weten. Dat kan: iFartAlert! verdient meer dan $2.000 per dag aan advertenties, Sound Grenade zelfs nog iets meer: $3.000 per dag. Een applicatie als 5800+ Drink and Cocktail Recipes doet het met $1.500 per dag ook niet slecht. Toch is Adwhirl in dit hele verhaal niet helemaal onafhankelijk: ze hebben er belang bij om de inkomsten zo gunstig mogelijk voor te spiegelen.
Het rapport is als PDF te downloaden: Adwhirl iPhone Advertising
Meer info: Adwhirl
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties