Reacties voor: iPhone-applicaties ontwikkelen zonder iPhone Developer-account

Om iPhone-applicaties te kunnen maken en testen moet je lid zijn van het iPhone Developer Program. Maar het blijkt mogelijk om ook zonder lidmaatschap applicaties te testen op een echte iPhone.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 24 reacties

  1. Ik heb altijd al eens mijn eigen fart app willen maken zonder 99 dollar te betalen

    Haha sorry grapje:p Vind ik een leuk initiatief want 99 dollar is ook echt wel veel in mijn mening. Maar je kan de iPhone SDK toch gratis downloaden en gebruiken?

  2. ik denk dat de betaalde versie de mogelijkheid heeft om apps naar apple te sturen

  3. Origineel geplaatst door Jens RoyakkersMaar je kan de iPhone SDK toch gratis downloaden en gebruiken?

    Klopt, gebruik ik ook. Maar dan kan je de app alleen maar op je eigen iPhone installeren, en een paar andere iPhones authorizeren (max. 100 geloof ik)

  4. Dit is wel een mogelijkheid voor de mensen die graag willen programmeren voor de iphone en willen kijken of het wat is.
    nu kun je tenminste je applicatie goed testen / volledig testen.
    en je kan je applicatie altijd nog via Installer of Cydia aanbieden

    @Dutchieman
    Je kan dit limiet niet omzeilen.
    zodat je de applicatie kan uitgeven via Cydia / Installer ?

  5. Is er ook een Nederlandse instructie? Dan weet ik zeker dat het goed gaat. 🙂

  6. Wel even de goede info plaatsen. Je betaalt die $99 pas als je als developer wordt toegelaten. Het geld is dus ook waard en zeker niet verloren.

    Daarnaast, je kunt van de SDK gratis gebruik maken. Wil je echter je App uploaden naar je iPhone, dan heb je het developers certificaat nodig. Daarvoor moet je ook $99 betalen.

  7. wel jammer weer alleen voor de mac zou best wel een keer willen spelen op m`n pc met zo`n programma

  8. Origineel geplaatst door johny
    wel jammer weer alleen voor de mac zou best wel een keer willen spelen op m`n pc met zo`n programma

    huumm is idd jammer ja had ook wel eens willlen kijken

  9. Origineel geplaatst door Fasty
    huumm is idd jammer ja had ook wel eens willlen kijken

    Dan ga je gewoon spelen met de GNU compiler op je (jailbroken) iPhone. 😉

  10. Origineel geplaatst door Fasty

    Origineel geplaatst door johny
    wel jammer weer alleen voor de mac zou best wel een keer willen spelen op m`n pc met zo`n programma

    huumm is idd jammer ja had ook wel eens willlen kijken

    De apple iphone SDK werkt ook alleen op een apple mac.

  11. @Marco – en? Apple geeft support als je windows vista of XP SP2 op een macbook wilt zetten, ik zou niet raar opkijken als ze dit ooit op de windows uit brengen.

  12. koop gewoon een Mac joh dat is veel beter als windows. Ik gebruik ook Mac en vind het beter als windows.

  13. Joooooin ussss…. joooooin usssss! Haha, die Mac gebruikers. 🙂

  14. heb ook een nieuwe imac voor de ‘heb’ maar doe er weinig mee. Wel een mooi ding. Draai er windows op als dual boot.

    Mac software went maar niet….

  15. Apart iPho – IK ga voorlopig niet meer terug (alhoewel, dat windows 7 is wel lekker op weg :))

  16. Als je alles gaat tellen, is de SDK juist een spotprijsje!

    Je krijgt professionele programmatuur, handleiding en voorbeeldcodes, ondersteuning van Apple en je kunt je App aanbieden in de Appstore!

    Lijkt wel of ze alles hier te duur vinden..pfff..

  17. Origineel geplaatst door Surfer
    Als je alles gaat tellen, is de SDK juist een spotprijsje!

    Je krijgt professionele programmatuur, handleiding en voorbeeldcodes, ondersteuning van Apple en je kunt je App aanbieden in de Appstore!

    Lijkt wel of ze alles hier te duur vinden..pfff..

    Als je net als ik gewoon wat wilt rommelen met de SDK zonder dat je denk er ooit iets nuttigs uit te halen is $99 nog best veel…

  18. Wat rommelen kan gratis: aanmelden als ontwikkelaar en je kunt aan de slag op je Computer, echter kun je je App niet op je iPod/touch testen.

    Daarnaast zijn er ook alternatieven die je wel toelaten wat te experimenteren op je iPhone/touch. Even Googlen…en het is gratis en legaal 😉

  19. Voor die Windows-gebruikers die (nog) geen Mac hebben:

    Via VMWare kan je uiteraard gewoon OS X installeren, maar dan dus virtueel. Even aan je vriend Google vragen hoe het moet.

    Vervolgens kan je dus ook de iPhone SDK gebruiken.

    Ik ga overigens wel die $99,- betalen, scheelt een hoop gedoe.

  20. Het is overigens $99 Per Jaar.
    Daarvoor krijg je een key waarmee je een jaar lang je eigen ontwikkelde apps kunt signen.

  21. Als ik het goed begrijp dan kun je dus je eigen gemaakte apps op je iPhone zetten zonder $99 te betalen?

    Waarom dan niet de source van de applicaties delen zodat iedereen ze kan gebruiken zonder jailbreak?

  22. Origineel geplaatst door dutchieman

    Origineel geplaatst door Jens RoyakkersMaar je kan de iPhone SDK toch gratis downloaden en gebruiken?

    Klopt, gebruik ik ook. Maar dan kan je de app alleen maar op je eigen iPhone installeren, en een paar andere iPhones authorizeren (max. 100 geloof ik)

    Volgens mij kun je zonder licentie niks op je iPhone zetten (afgezien wat je met vinodlive schijnt te kunnen). Zonder licentie kun je wel van alles maken en testen op de simulator, maar krijg je het niet op je iPhone zover ik weet…..

  23. Origineel geplaatst door Rutger
    Voor die Windows-gebruikers die (nog) geen Mac hebben:

    Via VMWare kan je uiteraard gewoon OS X installeren, maar dan dus virtueel. Even aan je vriend Google vragen hoe het moet.

    Vervolgens kan je dus ook de iPhone SDK gebruiken.
    ..

    Ik Kreeg de iPhone SDK niet geinstalleerd in een VMWare image. Hij bootte na instalatie niet meer. Je kan ook OSX86 proberen, iPC heeft nu een beta van 10.5.6…

  24. Volgens mij kun je zonder licentie niks op je iPhone zetten (afgezien wat je met vinodlive schijnt te kunnen). Zonder licentie kun je wel van alles maken en testen op de simulator, maar krijg je het niet op je iPhone zover ik weet…..

    Yes. You can really install and run the Apps on the iPhone itself by following those instructions.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.