iPhone-bezitters gaan liever naar McDonalds dan naar Pizza Hut
Dat Amerikaanse iPhone-gebruikers een voorkeur hebben voor Starbucks was wel te verwachten. Maar uit een onderzoek van uLocate Communications blijkt dat smartphonebezitters heel verschillende voorkeuren hebben. Zo blijken BlackBerry-gebruikers veel vaker benzineprijzen te vergelijken dan bezitters van andere smartphones.
iPhone- en Android-gebruikers zoeken vaker naar Wal-Mart, terwijl BlackBerry en Palm Pre-gebruikers de voorkeur geven aan Best Buy. Volgens onderzoeker dan Gilmartin heeft dat er wellicht mee te maken dat BlackBerry- en Pre-gebruikers gemiddeld wat ouder zijn en daardoor bij duurdere winkels kopen. Android- en Pre-gebruikers hebben ook iets gemeen: ze eten graag bij Pizza Hut, terwijl iPhone- en BlackBerry-gebruikers liever naar McDonalds gaan.
Die voorkeur voor McDonalds en Starbucks onder Amerikaanse iPhone-bezitters kan ermee te maken hebben dat beide restaurantketens gratis Wi-Fi van AT&T aanbieden. BlackBerry-gebruikers blijken doordeweeks veel te reizen en gaan in het weekend relatief vaak naar de film. Dat past bij het stereotype beeld van de BlackBerry-bezitter: typische road warriors uit het zakenleven die in hun vrije tijd ontspanning zoeken.
uLocate is van plan om historische vergelijkingen te maken, om te zien of de voorkeuren ook verschuiven. Wel geven ze aan dat het op dit moment lastig is om conclusies te trekken: heeft de populariteit van Wal-Mart te maken met de verslechterde economie, dan zou na verloop van tijd moeten blijken dat mensen weer naar duurdere ketens overstappen, zoals Best Buy of Target. uLocate bepaalt de gegevens op basis van zoekopdrachten die via Where (verkrijgbaar in de App Store) worden uitgevoerd. Het gaat om zoekopdrachten van miljoenen Amerikanen, overal in de VS… en zo werk je in ruil voor een gratis app ongemerkt mee aan een marktonderzoek.
Via: Forbes
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 27 reacties