iPhone-bezitters internetten het meest

Volgens metingen van M:Metrics is de iPhone de meestgebruikte mobiele telefoon om te internetten. Maar liefst 85% van de iPhone-bezitters in de VS gaat het mobiele web op, maar dat ligt niet alleen de goede browser en de eigenschappen van het apparaat zelf.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Het mobiele web… in Nederland lijkt het echt door te breken (zie vorig nieuwtje) en ook in de VS komt men sinds de lancering van de iPhone langzamerhand tot de conclusie dat mobiel internet best handig is. In Nederland bij de meest actieve groep (jonge mannen met een hoge opleiding) 30% wel eens mobiel online, maar bij de iPhone-gebruikers die M:Metrics heeft onderzocht is dat maar liefst 85%. Preciezer gezegd: 85% van de iPhone-gebruikers ging afgelopen januari online om nieuws en andere informatie op te zoeken. Het is daarmee de mobiele telefoon waarop het meest gebruik wordt gemaakt van het mobiele web.


Bij andere mobiele telefoons lagen de percentages heel wat lager: 58% van de smartphonegebruikers bezoekt regelmatig het mobiele web en als we alle mobiele telefoons op een hoop vegen is slechts 13% van de bezitters online te vinden. De Safari-browser van de iPhone lijkt een logische verklaring voor het verschijnsel dat de ‘iPhoners’ meer online zijn. Maar M:Metrics heeft nog een andere belangrijke factor gevonden: de onbeperkte databundel die AT&T aanbiedt.

“In addition to the attributes of the device itself, another important factor to consider is the fact that all iPhones on AT&T are attached to an unlimited data plan,” said Mark Donovan, senior analyst, M:Metrics. “Our data shows that once the fear of surprise data charges is eliminated, mobile content consumption increases dramatically, regardless of device.”

De iPhone-bezitters zijn ook op andere fronten actief: 31% van hen kijkt mobiele tv of video (14% onder smartphonegebruikers en 4,6% bij alle telefoongebruikers) en 74% van de iPhone-gebruikers luistert naar muziek (28% bij smartphonegebruikers en 6,7% bij alle telefoongebruikers). Ook viel op dat twee toepassingen erg populair zijn bij iPhone-gebruikers: 30,4% kijkt naar YouTube en 36% gebruikt Google Maps. Ook nu is er weer een enorme kloof met de doorsnee telefoonbezitter: daarvan kijkt namelijk maar 1% naar YouTube en 2,6 procent gebruikt Google Maps.

Gedetailleerde cijfers zijn te vinden in het persbericht, waarvan je hieronder een linkje vindt. M:Metrics verzamelt ook cijfers in verschillende Europese landen, zodat je ze onderling kunt vergelijken. Helaas doen daarin alleen Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en UK mee.

Meer info: persbericht M:Metrics, iPhone Hype Holds Up

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.