Reacties voor: iPhone-bezitters klagen over wegvallende GPRS- en 3G-verbinding, T-Mobile blundert met online bestellingen
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het begon sowieso al niet goed op de eerste dag, knal heel de server plat + zeer kleine voorraad.
Ik ben voornamelijk ontevreden over de ontvangst van 3G binnenshuis. Ik woon zelf in de stad utrecht en heb hier altijd vol bereik, maar helaas is dat niet het geval met 3G. Het vervelende is dat de omschakeling naar gsm, zoals hierboven ook al vemeld, alleen gebeurt als er echt een tijdje geen 3g signaal meer is. Dus is het signaal heel zwak en je stop de telefoon in je broekzak, dan heb je een grote kans dat je de melding “no signal” krijgt i.p.v. een gsm-signaal.
Dat van die voornaam is inderdaad lachen.
Ik zag toevallig dat mijn initialen fout waren en had ze een email gestuurd. prompt gebeld door iemand die me het hemd van het lijf vroeg ter verificatie (enige wat ontbrak was “hoe vaak heeft u sex en met wie”). alvorens 1 lettertje erbij te zetten.
t-mobile was daar niet de enige in dus ook niet uniek Rogers canada lag na 5 min na opening al plat en de hoofd server van apple in de UK lag er na het eerste uur ook ut dus een lastige samenloop van omstandigheden. iedereen klaagt hier maar je hoeft geen iphone te kopen. en als je het wel wil moet je soms kinderziektes voor lief nemen. toen voor het eerst edge uitkwam werkte het ook voor geen meter…
‘k heb hier een bevestiging van mijn contractverlening/bestelling iPhone 16GB liggen van T-Mobile, met daarin de zin dat “het toestel binnen 10 dagen” geleverd gaat worden. ‘t Zal me benieuwen. Of het is een standaard brief waarin die 10 dagen altijd staat, of ik heb ‘m daadwerkelijk binnen 10 dagen binnen 🙂
Ik woon ook in Woerden en heb overal verbinding.
wat ik dus erg vreemd vind
@Hertog:
Ah, dus daar zijn ze mee bezig.
Vroeg me al af waarom mn vrijdag afgesloten abo nog steeds niet actief is
Topic over GPRS probleem is hier te vinden:
https://www.iculture.nl/forum/f18/iphone-internet/f21/gprs-edge-umts-hsdpa-wi-fi/14823-safari-cant-open-the-page-because-2.html
Henk heeft dus bij Voorletters zijn voornaam ingevuld… en dan zeggen dat T-mobile zijn naam verkeerd heeft genoteerd…haha
GSM verbinding heb ik hier in de randstad altijd. De 3G verbinding laat het vaak afweten. Gelukkig heb ik thuis een draadloos netwerk en op de universiteit ook, dus meestal een snelle verbinding.
T-Mobile NL heeft een stelletje prutsers in hun IT en Data afdeling
dat hand-overen van UMTS naar GSM/GPRS wordt als ik me niet vergis geinitieerd door het netwerk en neit de telefoon. Dus dan zou het T-mobile zijn fout zijn. Maar, zoals zovaak, verwacht ik dat er weer e.e.a. aan interpretatie verschillen zijn van de diverse protocollen tussen de mensen die het op de terminal alswel in het netwerk implementeren :S
Al sinds 1,5 dag krijg ik steeds de melding “mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk”, echt goed shit als je bedenkt dat je flink betaalt voor dit abonnement én uren in de rij hebt gestaan.
Ook de touchscreen werkt niet altijd naar behoren.
Kortom ik ben niet zo blij als eerst met dit mooie toestel. Ik hoop dat T-mobile hier wel wat aan gaat doen anders laat ik mijn contract annuleren.
Jessica
@ Hertog: ik heb die brief ook binnen.. vrijdag in de ochtend besteld zeker?
Vraag me hetzelfde af.. is dit ook standaard voor een simpele nokia of gaan ze echt binnen 10 dagen leveren..
Jammer genoeg kan ik nu nog steeds niet smsen.. antwoord op mijn klacht via het webformulier heb ik ook niet gehad.. Ik heb gisteren wel een onderzoeksbureau aan de lijn gehad.. Ze vroegen naar de klantvriendelijkheid e.d. van de klantenservice.. Heb ze maar even de waarheid verteld ik zou hier over terug gebeld worden.. wordt vervolgt…
Belgische iPhone 3G met nederlands Vodafone abo, god wat ben ik blij dat ik niet aan t-mobile zit. Wat een teringbende is dat.
Geen GPRS? Ik heb in grote delen van m’n huis niet eens een GSM signaal. Eindelijk koopavond vandaag, ik kies eieren voor m’n geld en breng hem terug. Als dat lukt…
hey “lol @ t-mobile iphoners” , doe me een lol geef voortaan alleen normale reacties, zoals
ik heb geen/ook problemen met gprs, en ik heb een belgische iPhone 3G met een andere sim !
zo moeilijk is dat niet !
en doe ook wat aan je naam, anders geef je de indruk dat je hier bent om te sarren 🙂
Aardig artikel.. zit hier in apeldoorn en heb met telfort de afgelopen 2 dagen af en toe ook problemen met gprs..
Lang leve de standaard Iphone met Hi !! Beter dan al die ziektes bij T Mobile 🙂
Tip: koop je iphone in belgie en hopla, Hi erin !!!
@ Hertog @ Chris, Ik heb ook verlengd en dezelfde brief gehad. Bij mij staat er echter achter de zin …wordt geleverd binnen 10 dagen.. nog muv (met uitzondering van dus) Iphone. Ik zou er maar niet op rekenen (helaas) dat ie snel komt.
@Stefano:
Ik dacht gelezen te hebben dat op die belgische iphones een country-lock zat?
moet eerlijk zeggen dat het 3g bereik zeer Crap is…. binneshuis of op me werk schakelt ie meestal op gprs…. maar wordt er eigenlijk wel gewerkt door T-mobile aan het 3g netwerk doorwijze van meer zendpalen of iets dergelijks…. Of is dit het
3G= g@dverde, g@dverde, g@dverde signaal pleite, lol.
Had vandaag ook last van geen signaal tussen Utrecht en A’dam, Telfort/KPN(2G iPhone)
Ik heb echt helemaal nergens last van. Alles werkt echt heel goed, alleen jammer dat de batterij zo snel leeg is.
Ik werk in Woerden en heb gewoon 3G. Ga ik woerden uit richting Schoonhoven dan houdt het weer op 🙁
probleem met 3G is meer masten en aangezien we in Nederland nogal bang zijn voor straling en niet van horizonvervuiling houden zit het er denk ik niet in
.
Ik heb “pas” zondag besteld en nu “al” de bevestigingsbrief binnen (in tweevoud….. da’s dan wel vreemd). Bij mij schrijven ze ook binnen 10 dagen (en er staat geen “m.u.v I-phone”) te leveren. Eerst zien dan geloven.
Geen probleem om even te wachten. Dan zijn er weer wat kinderziektes uit.
Zo’n schriftelijke bevestiging krijg je zeker alleen als je je abbo verlengd en niet bij een nieuw contract?
in Bussum ook slechte 3g binnen en buiten zelfs. In Amsterdam Noord ook slecht binnen, wel 3e verdieping aan het raam.
HET IS EEN DRAMA, ik heb spijt dat ik mijn KPN abonnement heb opgezegd, ik woon in het centrum van Utrecht en had een gekraakte IPhone 1 met als provider KPN deed het overal, maar met T-Mobile en de IPhone 3G is het heel heel slecht, nergens bereik, en in huis val ik helemaal weg. Ik ga denk ik alles terugdraaien en gewoon weer mijn Blackberry of Samsung I760 gebruiken voor Exchange/agenda/mail!!
ik zie voor je ook nog een leuke advertentie hier rechts bovenaan staan met de Samsung TouchWiz en de G810, ook leuk:P
Normaal binnenshuis bellen in Hoogkarspel is bijna niet mogelijk. Eest had in Telfort (KPN) en was echt goed. T-Mobile moet hier echt wat aan doen! 3G valt hier tevens buiten de dekking.
Tsja, weer een nieuwe frustratie erbij, ik weet het niet hoor maar wat is er gebeurt met iPhonebezitters die gewoon blij en gelukkig met hun iPhone waren? er is deze keer iets goed mis gegaan…. meer en meer sjowol frustraties mbt de 3G
Ik ben nog steeds blij met mijn iPhone en vodafone sim only. Ik wacht alleen met geduld op pwnage 2.0
@JBS: Nou terugdraaien gaat niet zo gemakkelijk. Bij de winkel lukte het me in ieder geval niet. Morgen maar even via de klantenservice proberen.
Heb ook erg slechte binnendekking (nieuwbouw), maar in de AV van TMo staat dat ze dat ook niet garanderen…
Na het lezen van al die reacties ben ik ff blij dat ik een Blackberry heb!!!
en die Blackberry belt prima binnenshuis met tmo?
t-mobile is gewoon een *** bedrijf. neem nooit een abonnement meer bij die gasten.
heb zoon 3g met abonnement voor de test hier liggen. en nu werkt het weer niet. vanmiddag nog wel
@junkievirus:
Wees blij dat ze ueberhaupt de moeite wilden nemen je aan te sluiten.
Ik wacht al 6 dagen.
Ik ben dolgelukkig met mn iphone, zit alleen nog niet op mn iphone abonnement dus kan niets zeggen over 3G of visuel voicemail, maar de rest werkt perfect! En dat de batterij snel opgaat merk ik ook niets van.. de mijne is 4 dagen en 2 uur terug voor het laatst aan de lader geweest en hij is ruim 9 uur actief geweest. 2 uur terug gaf hij pas de 10% grens aan en ik wil hem graag leeg hebben om weer volledig op te kunnen laden , heb de ipod constant aan en maak foto’s als een gek maar hij gaat maar niet leeg!
Verder zat ik al 2 jaar bij t-mobile en heb echt overal bereik (woon in hoogeveen). Dus hier gewoon een happy-iphone bezitter
😀
Ook vandaag de dubbele brief gekregen met bevestiging van mijn verlenging. (geen “met uitzondering van” tekst erin) In de middag ook een geautomatiseerd onderzoek (bellende computer) van T-mobile, of ik tevreden was na mijn laatste klantenservice gesprek (via de chat). ‘t werkte prima die chat, ben blij dat ze gewoon te bereiken zijn (ondanks de moeilijke start). Ziggo? 🙂
De web bundel dienst gaat trouwens pas in op de datum van de verlenging van je contract (voor mij in november). Als je het eerder wil gebruiken, dan moet je bellen met de klantenservice.
Door onze “liever gisteren dan vandaag” mentaliteit, hebben Apple en T-mobile deze hype kunnen creëren. Overal waar je wat leest, lees je over de Iphone? Tuurlijk! Selectieve perceptie 😉 (je wil een wasmachine kopen, dus zie je ook overal aanbiedingen van wasmachines..no wonder)
@Marieke: het leegmaken van de batterij is niet nodig! sterker nog, het langste”battery-life” heb je als je je iphone altijd in de lader houd (als je dus thuis bent enzo)
vooral in de trein heb ik problemen met 3g en gprs. Ook het gsm signaal valt soms weg. Vreemd, want dat had ik vroeger nooit, terwijl ik al een tijdje tmobile klant ben.
1 dag een G3 met t-mobiel
voorheen altijd vodafoon
geen data verkeer in huis of met veel geluk en veel gedult
met belle vaak geen dekking.
Kortom t-mobiel levert niet waar voor ik betaal
Ik snap het probleem niet met 3G. Zit zelf met een HTC TYTN bij T-mob en heb overal goede 3G-verbinding. Denk dat het probleem zit in de activering op het netwerk van de Iphones of zoiets. If denk ik nu heel erg verkeerd….
Ben blij dat ik nog moet wachten ivm lopende abbo…. Eerst maar eens afwachten hoe dit afloopt.
Het wegvallen van de verbinding komt door het schakelen van gsm naar 3g of andersom. Als er in een gebied geen 3g verbinding is schakelt het toestel over naar gsm en door die schakeling valt de verbinding weg.
@bassie: reken even mee: als ik in het vakje van voorletters maar 5 tekens kwijt kan, hoe kom ik dan aan een resultaat van acht tekens in de computer? H.E.N.K. = 8
En ook al zou ik zelf de weg kwijt zijn: zo’n technicality moet toch eenvoudig terug te draaien zijn. Dat werd echter geweigerd: het contract moest en zou worden beeindigd. Nieuw aansluiten mocht vandaag niet, want het oude was nog niet gecancelled. Interessant: twee mensen van de koeriersdienst vertelden onafhankelijk van elkaar dat maandag een enorme partij wordt uitgeleverd. We zullen zien.
Dat komt omdat het T-mobile netwerk een *** netwerk is, en altijd al onstabiel was, en waarschijnlijk ook zal blijven…Ook met mijn “Gewone” telefoon valt de verbinding van 3G steeds weg met T-mobile!
@JBS: Toch apart, ik woon ook in ‘t centrum van Utrecht (binnenstad), en ik heb met KPN juist slechtere ontvangst. M’n iPhone (eerste generatie) doet ‘t juist weer volop (GPRS+voice).
Morgen krijg ik m’n 3G iphone, dus ben benieuwd. Opzich zou ‘t ding juist betere ontvangst moeten hebben.
Wat een overdreven gezeik hier zeg.
Ik heb zelf een 3g met i-150 tmobile en hiervoor de oude iPhone met relax 150.
De 3G heeft een beter signaal ten opzichte van de oude iPhone. (1 streepje meer)
Ik woon zelf in de middle of nowhere dus 3G thuis zit er niet in. Dat gebrek had ik ook al op mijn Nokia, Dat neem ik voor lief. Thuis gebruik je toch wifi. Tevens kan je het weten door op de tmobile site het kaartje met 3g bereik te kijken.
Dat mensen geen 3G kunnen ontvangen ligt eerder aan problemen met activatie en/of firmware dan dat er werkelijk waar geen 3g bereik mogelijk is. Heb dus even geduld en niet zeuren want dat krijg je als je met zijn allen de eerste wil zijn. Had je maar moeten wachten, want het is het echt waard hoor.
Heb zelf ook ‘problemen’ met 3G. Maar om nu T-Mobile nu een ***bedrijf met een *** dekking te noemen. Nee… (kreeg m’n 16Gb met een i-150 voor maar €50 🙂 )
Tis gewoon ff geduld hebben….. (wie het kleine niet eerd….:-) )
Tsja, iedere provider heeft wel wat. Hier in het dorp is echt 0 KPN dekking, terwijl tmobile volle bak dekking heeft incl. 3G binnenshuis. Dus het verschilt per provider per stad / dorp, simpel as that!
Die voorletters lijken me niet zon ramp. 5 is over het algemeen genoeg, en mocht het niet genoeg zijn neemt men bewust genoegen met minder.
5 voorletters voldoet aan diverse poststandaarden. Verschillende bedrijven hanteren dit en werkt probleemloos, omdat met weet maximaal 5 te kunnen gebruiken.
Verder heb ik zelf nog geen problemen gehad met mijn iPhone. Wel lastig omschakelen van 3G naar GPRS, hoewel ik zelden onbereikbaar ben. De ontvangst is zelfs beter te noemen dan mijn oude MDA Pro, die veel meer problemen had.
Ook als ik internetverbinding heb gaat het altijd goed. Soms is bij geen bereik met 3G de omschakeling naar GPRS lastig, of beter: ik heb het nog neit om zien schakelen, maar dan is het natuurlijk ook zo dat ik nog niet buiten ereik heb gezeten. Zelfs in Heijningen had ik één streepje, waar internet nog prima mee werkte. (Wel op mijn oude Sim Only abo, niet op mijn iPhone abbo, die gaat pas zondag in).
Al met al: tot nu toe ben ik tevreden, maar die GPRS gaten vind ik opvallend. Ook omdat andere providers er last van hebben, denk ik niet dat het T-Mobile is die het veroorzaakt.
Vanmorgen gebeld met T-mobile: de melding “verbinding mobiele datanetwerk kan niet worden geactiveerd” heeft ws te maken met werkzaamheden aan masten in de omgeving.
Kreeg de oplossing:
-ga naar instellingen
-kies algemeen
-kies Stel opnieuw in
-kies Herstel netwerkinstellingen
Toestel gaat dan resetten. Je moet ff wachten en dan je pincode weer intoetsen. Bij mij doet alles het nu weer!
Jessica
Heb de iphone sinds gister en gister ook gelijk helemaal geactiveerd, hij werkt super, sta nog steeds met een open mond te kijken wat ie allemaal kan.
Internet werkt zeer snel, Omgeving Den Haag in een nieuwbouwhuis.
Er zijn 3 min puntjes bij het internet,
-Heb een draadloos modem thuis met een code en die code wil de iphone niet accepteren, weet iemand hier een oplossing voor?
-elke keer als ik snel mijn mail wil checken zegtie server fout en schakelt het internet uit.
-en als ik youtube filmpje aanklik zegtie dat ik verbinding moet hebben met een dataverkeer of wifi ( dat draadloze modem ). maar dat lukt gewoon niet.
Ik hoop dat iemand hiervoor al iets van een oplossing voor heeft?
Verder is het een topding, zelfs de 2mgp camera is uitmuntend vergeleken met mijn vorige 5.1 mgp.
Tot nu toe overal prima signaal. In de bus, tram, op kantoor en thuis via WIFI. Alleen het telefoonsignaal valt mij af en toe iets tegen maar goed, je hebt een iPhone om mee te spelen en niet te bellen toch 😉
@Roy
De meldding die jij krijgt heb ik ook gehad. Je moet eens kijken onder de instellingen van het mail-account en dan vervolgens onder “Geavanceerd”. Staat hierbij “Gebruik SSL” aan, dan deze uit zetten. Bij mij was het hierna verholpen.
@Roy:
Misschien overbodige opmerking, maar de code is wel HOOFDLETTER gevoelig.
En klopt het ook dat de mail account hotmail niet erkend als officieel mailingaccount?
Bij mij zegt hij dan:
E-mailvoorziening niet ondersteund door iPhone.
@Fred:
Ja dat weet ik, heb het al 10 keer geprobeerd maar ho maar.
Met mijn laptop doet de code het wel gewoon maar de iphone niet.
in elk geval bedankt!!
@Jessica Bakker:
Hey Bedankt, het werkte inderdaad hij draait nu zelfs beter en sneller.
Draaide eerst op 2G en nu opeens constant op 3G toppie !!
tsja, ik woon in Vleuten/De Meern, dat ligt tussen Utrecht en Woerden. Geen 3G buiten, laatstaan binnen. Het aparte is dat als je kijkt op de T-Mobile dekkingssite, er zeker in mijn omgeving 3G buitenshuis zou moeten zijn. Ik wordt toch echt wel een beetje droevig. Dit doet mij echt denken aan de begintijd van BEN, Dutchtone, etc.
Zo net langs de BC geweest en kreeg een hele uitleg en zij hebben hem direct goed gezet, en kan nu letterlijk overal gewoon gebruik maken 3G en binnen via mijn draadloze internet wifi. En supersnel dat het gaat.
Het enige nadeel is dat als ik in het winkelcentrum ben totaal geen gsm bereik heb, verder wel overal.
Almere buiten valt 3g ook regelmatig weg binnenshuis maar wanneer er signaal is dan is de snelheid gelukkig wel goed.
gemiddeld schat ik in dat ik 1 a anderhalf streepje aan 3G ontvangst heb
Mensen waar kan ik op de T-mobile site de 3g dekking vinden waar ‘Stefan en JackyX’ het over hebben?
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/webform1.aspx
dat is de site van gsm ontvangst en hspda
In Uden is het ook al kloten. Hier geen iPhone maar een Touch Dual met internet-abo. Sinds de introductie van de iPhone zijn er op het netwerk van T-Mobile flink wat problemen. Schijnbaar zijn ze ook nog eens bezig om het Orange-netwerk in hun netwerk op te nemen wat de problemen zeker niet zal verkleinen.
Als ik verbinding probeer te maken met 3G, wat meestal niet lukt, valt vaak de GSM verbinding ook weg en is er complete radiostilte. Hopelijk hebben ze dit snel opgelost want anders is het een duur abotje.
Ik heb sinds 24 juli mijn iphone 16gb naast een ipodtouch, de iphone werkte eerst perfect ook een redelijke 3G verbinding, in de flevopolder en de noordelijke provincie’s slecht of geen verbinding, dus geen e-mails versturen of ontvangen, thuis gekomen dan via wifi versturen.
Regelmatig naar T-Mobile gebeld, het antwoord, wij noteren uw klacht en bellen u terug, na ongeveer 7 dagen.
Ik begrijp niet dat T-Mobile het aandurft om al die abonnementen te incasseren met zo’n slecht signaal, het lijkt me dat zij minimaal op het moment 2Mbps moeten leveren.
zie een review:
iPhone 3G review: mobiel internet op 3G
Een van de grootste verbeteringen bij de iPhone 3G is de snelle internetverbinding. Daarmee kun je sneller dan voorheen internetpagina’s laden en e-mail downloaden. Hoe snel? Apple doet geen uitspraken over de gebruikte componenten binnenin het apparaat, maar bevestigde ons wel dat HSDPA 6 wordt ondersteund, met een maximale downloadsnelheid van 3,6 Mbps. Belgische gebruikers zullen daardoor op het netwerk van Mobistar (tot 7,2 Mpbs) nog niet aan het maximum zitten. T-Mobile belooft dat gebruikers met een gegarandeerde snelheid van 2 Mbps kunnen internetten en dat kan de iPhone 3G makkelijk aan.
Als er een 3G-netwerk beschikbaar is verschijnt de 3G-aanduiding naast het operatorlogo. Een snelheidstest met het speciale iPhone-abonnement van T-Mobile leverde op Speedtest.nl herhaaldelijk metingen op rond de 2,2 Mbps.
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/webform1.aspx werkt niet met IE 6 of wat voor browser dan ook, woon in de Meern, Utrecht en volgens T-Mobile moet er dekking zijn, niet dus de mast staat te ver weg. Heb al een klacht ingedient en ga korting krijgen, daar hebben we wat aan: \ZET EEN MAST IN DE BUURT: http://WWW.WATBENJEDAN.COM !!!
weken heeft het goed gewerkt: iphone 2.1 SWISSCOM + SIM adapter i.c.m. tmobile abbo.
Nu krijg ik ook na netwerk reset nog steeds:
Mobile datanwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abbonnement op een mobiele dataservice.
enig idee ?
Ik heb in Sassenheim, Voorhout en Lisse ook geen 3G,
klacht ingediend, als antwoord mag ik mijn abonnement beeindigen. Niet zo fijn dus, een oplossing was mooier geweest…
Ook ik heb de laatste dagen de melding: mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk.