iPhone blijft voorlopig een consumentenproduct
Hoe graag we ook zouden willen dat zakelijke gebruikers eindelijk hun BlackBerry’s aan de kant leggen: het zal niet zo snel gebeuren. Slechts twee procent van de CIO’s is van plan de smartphone binnen een jaar zakelijk te gaan gebruiken. Het blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse bureau Bernstein Research. Ondersteuning voor Microsoft Exchange en de mogelijkheid om eigen (zakelijke/maatwerk) applicaties te laten draaien zijn blijkbaar nog niet voldoende.
Misschien ligt het alleen maar aan de beeldvorming van de CIO’s, die de iPhone nog vooral als consumentenproduct zien. Het zakelijke gebruik groeit namelijk wel, maar daarbij gaat het om individuele medewerkers, die hun eigen iPhone meenemen en die ook zakelijk gebruiken. Op dezelfde manier zijn pda’s en smartphones ooit de bedrijven ‘binnengesmokkeld’ (en ook daarmee is het uiteindelijk goedgekomen).
Voor Apple is het wel van belang om meer voet aan de grond te krijgen in de zakelijke markt. Er is hoop: ook al overweegt maar 2% van de CIO’s om de iPhone actief in te voeren, 10% van hen ondersteunt het gebruik wel. Volgens de onderzoekers zal dat dit jaar nog doorgroeien naar een kwart. Apple heeft het antwoord al klaar: de cijfers van Bernstein zijn weliswaar laag, maar volgens eigen gegevens heeft 35% van de Fortune 500-bedrijven al toegezegd dat ze meewerken aan een testprogramma voor zakelijke software voor de iPhone.
Via: Computable
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties