Als je consumenten vraagt welke mobiele telefoon ze de komende zes weken willen kopen, dan staat de Apple iPhone voor veel mensen met stip op nummer 1. Dat blijkt uit onderzoek van ChangeWave Research, die 4.182 consumenten ondervroeg. Maar liefst 17% daarvan zegt dat de iPhone de eerste keuze is. De BlackBerry staat op nummer twee met 15% terwijl Motorola met 11% op nummer drie staat. Uit het onderzoek bleek ook dat de klanttevredenheid bij Apple hoog is: 72% van de ondervraagden is “zeer tevreden” over het bedrijf, in vergelijking met andere telefoonfabrikanten. RIM staat op ruime afstand met 55% op nummer twee. Het meest ontevreden zijn de klanten over Palm: die staat met 30% onderaan het lijstje, niet ver van Motorola, Sony Ericsson, Samsung en Nokia.
Maar er is meer goed nieuws: Solutions Research Group heeft namelijk zojuist een rapport met de titel: The iPhone Effect uitgebracht. Het bedrijf onderzocht de indruk die mensen van Apple hadden in november 2007, vergeleken met oktober 2006. Het idee erachter, is dat mensen anders over Apple zijn gaan denken, sinds de iPhone is gelanceerd. En dat blijkt: het keuzevakje “zeer positief” steeg van 21% naar 32%. Vergeleken met een jaar geleden zegt 49% dat Apple erop is vooruit gegaan. Volgens Solutions Research Group heeft het te maken met de iPhone. AT&T profiteerde ook iets van het iPhone-effect: in 2006 was nog 17% “zeer positief” en ruim een jaar later was dat gestegen naar 21%.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties