iPhone: een van de mythes voor 2007

De weblog RoughlyDrafted heeft een overzicht gemaakt van de grootste Apple-mythes van 2006. De iPhone gaat volgens deze blogger gegarandeerd floppen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

iPhoneRond de jaarwisseling hebben mensen enorme behoefte om terug te kijken naar het afgelopen jaar. De weblog RoughlyDrafted heeft bijvoorbeeld een overzicht gemaakt van de grootste Apple-mythes van 2006. Natuurlijk mag de iPhone daarin ook niet ontbreken. Enerzijds zou je kunnen zeggen dat de iPod niet meer van belang is, omdat mobiele telefoons nu ook mp3’s kunnen afspelen.


CNET-blogger Michael Kanellos beweerde dat Apple nooit het succes van de iPod zou kunnen herhalen, simpelweg omdat het maken van telefoons veel te moeilijk is. Onder de titel ‘The Apple Phone Flop’ verklaart hij de iPhone al bij voorbaat mislukt.

So, anyways, Apple is slated to come out with a new phone. Reports say that it will have a slide-out keyboard, 4GB or 8GB of storage, and work on CDMA or GSM cellular networks. It will start at $249 before subscription rebates.

And it will largely fail.

Initially, of course, it won’t look that way at all. As with any Apple product release, it will be ushered into the world on a wave of obligatory gushing. “It’s the greatest advance in communication since cave painting,” some will proclaim. “Like Star Trek, but without the clingy Qiana shirts.”

The iPod looks like it may turn out to be a non-repeatable experience
It’s predictable. If Apple got into medical devices, people would come out of Steve Jobs’ speech proclaiming “The iBag is the easiest, most user-friendly colostomy device I’ve ever encountered.”

Sales for the phone will skyrocket initially. However, things will calm down, and the Apple phone will take its place on the shelves with the random video cameras, cell phones, wireless routers and other would-be hits. Remember the Mac Mini? It was supposed to ignite a revolution for small computers. It didn’t. The flat-panel iMac? Some predicted that Apple’s price tag would drive other prices higher. Whoops.

Why won’t the Apple phone succeed? It will be a great piece of hardware that, if I wasn’t the cheapest man in North America, I might buy. The entire strategy, however, is based on what I call “iPod magic.” Apple succeeded with the iPod, the theory goes. Therefore, they can break into other categories and turn them upside down.

Palm-baas Ed Colligan beweert iets soortgelijks: Apple kan nooit de kennis van bedrijven zoals Palm evenaren, die al jarenlang bezig zijn met het ontwikkelen van telefoons. Onzin of steekhoudend? Begin januari zullen we het weten, als Apple de iPhone officieel aankondigt.

Lees het hele artikel hier.

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.