iPhone-gebruikers bij Telfort al dagenlang zonder internet
Sinds dinsdagochtend werkt het GPRS-netwerk van Telfort niet meer goed bij klanten met een iPhone. De servicedesk onderkent het probleem, maar een oplossing lijkt nog niet in zicht. Er is maandag blijkbaar iets in het netwerk van Telfort gewijzigd, waardoor de iPhone wel een IP-adres krijgt, maar geen DNS-servers. Het lijkt er op dat de iPhone deze DNS-servers via de APN ophaalt, terwijl andere telefoons dit waarschijnlijk via het DHCP-protocol doen. Dat laatste is echter niet zeker. Het resultaat is dat iPhone-gebruikers op het Telfort-netwerk al bijna 4 dagen zonder internet zitten.
Het probleem treft elke Telfort-gebruiker met een iPhone. De klantenservice van Telfort legt de schuld van de problemen bij de gebruiker en weigert door te verbinden met de technische dienst. Dat heeft op korte termijn ook weinig zin, omdat de technische dienst een verwerkingstijd hanteert van 5 dagen.
Het zure is dat Telfort op de website adverteert met de tekst: “Jouw iPhone en onze SIM-only 500”. Op ons forum is er al een uitgebreide discussie hierover: Telfort GPRS-probleem.
Dank aan de tipgevers Thomas en Nick, die beide een uitgebreide uitleg meestuurden
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 31 reacties