iPhone goed voor 50% van mobiele pageviews bij Sanoma
Sanoma Media heeft cijfers naar buiten gebracht over het bezoek van de mobiele websites en apps. Mobiel blijkt niet meer weg te denken bij het uitgeefconcern. Het aantal pageviews op het mobiele netwerk van Sanoma Media is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld van ruim 200 miljoen pageviews naar meer dan een half miljard pageviews. De iPhone is goed voor 50% van de pageviews, met Android (37%) op een tweede plaats.
Beide platformen groeien nog steeds, waarbij blijkt dat ondernemers vaker de iPhone-apps gebruiken en studenten eerder gebruik maken van de mobiele website en Android. Uit onderstaande grafiek is af te lezen dat apps veel populairder zijn dan mobiele websites. Ook is de iPad nog een kleintje, vergeleken met de smartphone. Maar liefst 89% van het mobiele verkeer komt via de smartphone binnen, de overige 11% maakt gebruik van een tablet.
Mobiele apparaten blijken volgens de cijfers van Sanoma op elk moment te worden gebruikt. Alleen van 2:00 tot 6:00 uur ‘s nachts leggen we de smartphones en tablets even aan de kant om te slapen. Tijdens lunchtijd grijpen we massaal naar onze mobiele apparaten om sport- en autonieuws te lezen. ‘s Avonds is het moment om over shopping, mode en schoonheid te lezen en forums te bezoeken. Nieuws lezen gebeurt de hele dag.
De gemiddelde iPhone- en Android-gebruiker die NU.nl bezoekt is hoogopgeleid, samenwonend en heeft een kind. De iPhone-gebruikers zijn iets rijker (bovenmodaal) en hebben een iets hogere leeftijd (35 tot 49 jaar). De meestbezochte mobiele apps en sites bij Sanoma zijn NU.nl, NUsport, Hockey.nl, AutoWeek, Viva-forum en het pas gestarte WTF.nl. Bij de betaalde apps doen Tijdschrift.nl (iPad), Nijntje (iPad en iPhone), Lekker (iPhone) en de fun4kids-apps (iPad en iPhone) het goed.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties