AdMob heeft statistieken uit een onderzoek naar de mobiele advertentiemarkt bekend gemaakt dat 51% van deze markt in handen is van de iPhone wereldwijd.
In mijn laatste applicatie Keynote Bingo heb ik zelf ook admob gebruikt. Ik kan me best voorstellen dat die markt goed loopt.
iKarnemelk
Grappig weer. De vraag is maar of je er blij mee moet zijn dat je zoveel advertentietroep voorgeschoteld krijgt als iPhone gebruiker ( tip: jailbreak + Firewall iP 😉 ).
Admob is nu inderdaad van Google. Apple heeft als reactie het advertentiebedrijf Quattro gekocht en gezien het feit dat Apple meer vriendjes aan het worden is met Microsoft en ze samen Google als de grote vijand zien, is het nog maar de vraag hoe lang Apple Admob advertenties blijft toestaan in iPhone/iPod applicaties.
Voor de adverteerders is het overigens niet zozeer de advertentieweergaves die interessant zijn maar veel meer hoe vaak er daadwerkelijk op zo’n advertentie wordt doorgeklikt (de zgn click-through-rate). En dan is dit onderzoek van Smaato weer erg interessant, waaruit blijkt dat alleen in december 2009 zo’n 3 miljard advertenties zijn getoond op handheld devices en waaruit blijkt dat op Symbian toestellen de click-through-rate verreweg het grootst is, gevolgd door Windows Mobile en de iPhone.
In datzelfde artikel staat trouwens ook dat Quattro (=Apple) en Millenia Media de best performende mobiele advertentienetwerken zijn in de Verenigde Staten. Admob wordt niet eens genoemd.
Verder kun je in het artikel nog lezen dat Symbian nog steeds 46,2% van de handheld markt in handen heeft en de iPhone ‘slechts’ 17,8%.
Kom ik toch weer terug op de eerste conclusie dat je met je iPhone dus met wel heel veel Admob advertentietroep wordt opgezadeld (51% van de advertenties op 18% van de markt voor iPhone, tegen slechts 10% van de advertenties op 46% van de markt voor Symbian).
Thumper-uk
Iphone includes ipod touch users so 51% will be lower if the 2 were split
Thomas11NL
Totaal niet boeiend, ik klik zoiezo nooit op ads en stoor me er niet aan zolang het niet in een nieuw venster opent.
Mattias
@iKarnemelk: er zijn ook veel meer apps op de iPhone beschikbaar daar moet je ook rekening mee houden
Titel / conclusie klopt niet. Tis alleen 51% van de advertentiemarkt van Admob. Het ad netwerk van Admob speelt een belangrijke rol in de iphone apps (veel gratis apps hebben een admob banner) en daardoor is dat percentage zo hoog. Zij doen gewoon veel op iphone
@Richard: Dat is inderdaad niet wat we bedoelen. Maar meerdere malen wordt gezegd dat het de mening van AdMob is. Natuurlijk heeft AdMob niet de totale markt in handen.
Ik denk sowieso dat op de iPhone en Android nagenoeg alleen maar AdMob gebruikt wordt. Feit blijft dat op 3 miljard aanvragen 51% van een iPhone afkwam. Dat zijn toch behoorlijk grote percentages.
In mijn laatste applicatie Keynote Bingo heb ik zelf ook admob gebruikt. Ik kan me best voorstellen dat die markt goed loopt.
Grappig weer. De vraag is maar of je er blij mee moet zijn dat je zoveel advertentietroep voorgeschoteld krijgt als iPhone gebruiker ( tip: jailbreak + Firewall iP 😉 ).
Admob is nu inderdaad van Google. Apple heeft als reactie het advertentiebedrijf Quattro gekocht en gezien het feit dat Apple meer vriendjes aan het worden is met Microsoft en ze samen Google als de grote vijand zien, is het nog maar de vraag hoe lang Apple Admob advertenties blijft toestaan in iPhone/iPod applicaties.
Voor de adverteerders is het overigens niet zozeer de advertentieweergaves die interessant zijn maar veel meer hoe vaak er daadwerkelijk op zo’n advertentie wordt doorgeklikt (de zgn click-through-rate). En dan is dit onderzoek van Smaato weer erg interessant, waaruit blijkt dat alleen in december 2009 zo’n 3 miljard advertenties zijn getoond op handheld devices en waaruit blijkt dat op Symbian toestellen de click-through-rate verreweg het grootst is, gevolgd door Windows Mobile en de iPhone.
In datzelfde artikel staat trouwens ook dat Quattro (=Apple) en Millenia Media de best performende mobiele advertentienetwerken zijn in de Verenigde Staten. Admob wordt niet eens genoemd.
Verder kun je in het artikel nog lezen dat Symbian nog steeds 46,2% van de handheld markt in handen heeft en de iPhone ‘slechts’ 17,8%.
Kom ik toch weer terug op de eerste conclusie dat je met je iPhone dus met wel heel veel Admob advertentietroep wordt opgezadeld (51% van de advertenties op 18% van de markt voor iPhone, tegen slechts 10% van de advertenties op 46% van de markt voor Symbian).
Iphone includes ipod touch users so 51% will be lower if the 2 were split
Totaal niet boeiend, ik klik zoiezo nooit op ads en stoor me er niet aan zolang het niet in een nieuw venster opent.
@iKarnemelk: er zijn ook veel meer apps op de iPhone beschikbaar daar moet je ook rekening mee houden
Titel / conclusie klopt niet. Tis alleen 51% van de advertentiemarkt van Admob. Het ad netwerk van Admob speelt een belangrijke rol in de iphone apps (veel gratis apps hebben een admob banner) en daardoor is dat percentage zo hoog. Zij doen gewoon veel op iphone
In het artikel wordt gesuggereerd dat admob de gehele mobile advertising markt in handen heeft…
@Richard: Dat is inderdaad niet wat we bedoelen. Maar meerdere malen wordt gezegd dat het de mening van AdMob is. Natuurlijk heeft AdMob niet de totale markt in handen.
Ik denk sowieso dat op de iPhone en Android nagenoeg alleen maar AdMob gebruikt wordt. Feit blijft dat op 3 miljard aanvragen 51% van een iPhone afkwam. Dat zijn toch behoorlijk grote percentages.