iPhone groeit in populariteit bij lage inkomens
The Wall Street Journal schrijft dat gezinnen die het niet al te breed hebben, steeds vaker overstappen op de Apple iPhone. Ze doen dat om de kosten van een aparte breedbandabonnement te besparen en omdat ze geen geld hebben om meerdere losse apparaten zoals mp3-spelers te kopen. Het blijkt uit een onderzoek van comScore, dat vandaag zal worden gepubliceerd. Gezinnen die minder dan modaal verdienen zijn de snelst groeiende groep iPhone-kopers, vooral sinds de iPhone 3G in juli op de markt kwam, omdat die snelle internettoegang heeft.
Volgens Mark Donovan, senior analist bij comScore doet de iPhone dienst als Zwitsers zakmes: consumenten die weinig te besteden hebben gebruiken het als telefoon, muziekspeler, camera en internetapparaat – precies de functies waarvoor de iPhone bedoeld is. Mensen die van een beperkt budget moeten rondkomen of zich maar één gadget kunnen veroorloven, zijn met de iPhone goed af. Bij huishoudens die tussen $25.000 en $50.000 per jaar verdienen nam het iPhone-bezit tussen 1 juni en 31 augustus toe met 48%, terwijl de groei in de totale markt maar 21% was. Natuurlijk zijn er meer mobiele telefoons waarmee je kunt internetten, maar die waren heel wat minder populair dan de iPhone: het bezit onder lagere inkomensgroepen groeide maar 16% – een heel verschil met de 48% groei van de iPhone. De minder gefortuneerde burgers maakten ook meer gebruik van de mobiele browser en onderweg naar muziek luisteren.
comScore meet de maandelijkse veranderingen in gedrag onder 33.962 Amerikaanse mobiele telefoongebruikers. Eind augustus waren er in de VS 2,6 miljoen iPhone-gebruikers en dat is 1% van het totale aantal mobiele bellers. De groep met lagere inkomens bestaat voor een groot gedeelte uit gepensioneerde vrouwen en consumenten tussen 25 en 34 jaar oud. Dit is een groep die toch al minder geneigd is om een breedband-abonnement thuis af te sluiten, dus wellicht dat de trends (minder belangstelling voor breedband thuis, meer belangstelling voor de iPhone) elkaar versterken.
The Wall Street Journal denkt dat de groeiende populariteit van de iPhone onder lagere inkomens ook iets met de prijs te maken kan hebben. Door het lagere prijskaartje van $200 lijkt de iPhone 3G voor meer mensen betaalbaar, ook al betalen ze er door de hogere 3G-abonnementskosten op langere termijn meer voor dan voor de eerste generatie iPhone.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Over een half jaar loopt Afrika ook met een iPhone rond! 😀
Sluit mooi aan bij het artikel over een prijsverlaging.
Zo zie je maar hoe psychologisch een verkoopprijs werkt. Mensen denken veel minder te betalen, maar je betaalt uiteindelijk toch meer.. Slim van Apple en AT&T 🙂
Dan doen ze nu ook. Afrika is een groot continent.
I know, maar ik bedoel dus de arme mensen. Die hun voedsel laten schieten voor een iPhone in de toekomst. 😉
Op naar het volgende Pseudo Socio Demografisch onderzoek:
“In een vrijdag te presenteren rapport heeft onderzoeker Don Markovan van onderzoek bureau “ScoreNowWithAnotherIphoneResearch” aangetoond dat het iPhone gebruik onder Breezer drinkers significant hoger ligt dan onder bierdrinkers. In de groep van 25 – 34 is bierdrinken minder geacepteerd dan Breezers nuttigen. Dus: Meer Breezer drinkers bellen met een iPhone….”
tja wat marketing allemaal doet met je.
Net zoals het los aanbieden van de iPhone voor een hoge prijs. Wie wilt dat nu? Want je moet nog altijd daarna een GSM abonnement en internet abonnement afsluiten (maak daar maar eens een topic van). Je bent dan naar mijn idee veel duurder uit.
Ok, je zit dan niet meer bij Tmobile. Maar betaal ik liever € 30,- per maand zogenaamd als aflossing vh apparaat inclusief bellen, smsen en internetten.
iPinda:
een aantal redenen om geen abo + toestel af te sluiten.
1. Hoge abonnementskosten, kan veel goedkoper met een sim-only.
2. Vrijheid om te switchen of je eigen provider te behouden.
3. Tmobile is *** (bereik, klantenservice, zon beetje alles)
Het lijkt aannemelijker dat je inkomen NA het kopen van een iPhone gemodaliseerd raakt.
Door het vele uren internetten, de slechte bereikbaarheid, missen van verkeerd overgetikte afspraken en gezondheidsklachten na het eindeloze getuur in zo’n miniscuul schermpje.
Misschien dat Mark Donovan, senior analyst at comScore (whatever that may be), oorzaak en gevolg wel door elkaar raakt.
kan je de iphone al zonder abonnement halen in Amerika???
@Joop
1. Vind jij nu maar een losse iPhone waarbij jij je sim only aan abonenmentskosten er nog bij moet tellen + internetkosten. Ik weet zeker dat je dan duurder uit bent.
2. Na ‘afbetaling’ over 2 jaar heb ik die vrijheid ook.
3. Daar geef ik je gelijk. Het is helaas niet anders dat Tmobile het contract met Apple heeft binnen gehaald.