Reacties voor: iPhone kapot: hoe krijg je garantie in de VS?

Je hebt een iPhone in de VS gekocht en na een tijdje reageert het scherm niet meer of is er een ander defect. Wat doe je dan? Een Duitse iPhone-bezitter regelde een adres in de VS en stuurde de kapotte iPhone op: in een onverzekerde luchtpostenvelop van €7.
Lees het complete artikel → iPhone kapot: hoe krijg je garantie in de VS?

Reacties: 17 reacties

  1. Ik ben heel erg bang voor de dag dat er iets hardwarematig zal mislopen met mijn iPhone. Ik heb noch aankoopbewijs, noch een kennis of iets dergelijks in de VS. Ik denk dat ik hem gewoon bij het grof huisvuil zal mogen deponeren.

    Ik hoop met heel mn hart dat hij nog lang en gelukkig zal leven.

  2. Je kunt ook naar een iPhone repair service stappen (zoek maar eens op Google). Die zijn niet eens zo heel duur voor bijvoorbeeld het vervangen van een schermpje of iets dergelijks. En als ik naar mezelf kijk, ik moet het meteen afkloppen overigens, is er nog nooit één gsm van me overleden voordat ik een nieuwe wilde (meestal ruim een jaar in bezit).

  3. Het punt is een beetje (naar mijn mening) Je koopt een product uit een ander land. Je moet er dus rekening mee houden dat zoiets stuk kan gaan; of het nou jou fout is of niet. Er zit gewoon GEEN garantie op. Je kunt natuurlijk allerlei middelen bedenken maar het is gewoon een risico die je neemt.

  4. Volgens mij moet het nu inmiddels ook wel duidelijk zijn dat er voor gehackte iPhones geen enkele garantie geldt(Dit wordt meestal ook voor aankoop duidelijk aangegeven).
    Er zijn gelukkig genoeg (niet goedkope)hulppunten in Nederland eo waar je terrecht kan als er iets stuk is.
    Ik hoop zelf ook dat de mijne het nog lang uithoudt.

  5. Ik dacht dat Apple een INTERNATIONALE garantie kent, net zoals ieder ander gerenomeerd product. Waarom dan geen garantie in NL op de hardware?
    Een defect scherm heeft toch niets met een AT&T te maken?

  6. hmmm..ben ik even blij dat ik hem via 2call.nl heb gekocht… 1 jaar garantie mensen 😀

  7. ja Eelco1987, maar voor de mensen die hem uit amerika hebben gehaald die konden voor hetzelfde geld wat jij voor je iphone hebt uitgegeven, 2 iphones ervoor kopen.

  8. Haha owned XD

  9. Ik heb hier een iPhone liggen met kapot onderste deeltouchscreen.. t lijkt me wel de moeite waard.

  10. hmmm, 2 stuks, moest maar 200 euro neerlegen, met verlengen van mn abo…gloof niet dat je daar 2 iphone’s voor hebt XD

  11. verschil abbonement sim-only/gewoon per 2 jaar is? Veel?

  12. @Eelco1987: 27,50×24 maand=660 euo
    660+200 eurie voor de iphone=860 euro.

    maar zit hier je internet bij in? lijkt me sterk

    dus 860+240 euro voor internet (24maand) = 1100euro

    doe ik het toch echt beter met 900 euro voor 24 maand

  13. Wat is dat nu,

    Apple herkent een wereldwijde garantiehttp://store.apple.com/Catalog/nl/Images/worldwidewarranty.html

    En daar staat in dat je wereldwijd garantieservice kunt verkrijgen voor draagbare toestellen.

    Met andere woorden apple heeft het recht niet voorwaarden op te leggen die niet in hun garantiecontract staan.

    Heb je een kapotte iphone? bel naar apple en laat dat blijken, eis garantie, desnoods bel naar apple UK. Apple MOET garantieservice geven, je hebt recht op een werkend toestel.

    Groeten
    Jeremy

  14. http://www.eu-gsm.nl/ kan je lossen onderdelen kopen

  15. Garantie is volgens mij 2 jaar in Nederland. Veel winkels geven maar een jaar terwijl 2 jaar volgens mij bij wet is vastgesteld.

  16. Dat klopt niet, garantie is 1 jaar. Verder geldt het consumentenrecht, oftewel een product moet de verwachte levensduur meegaan. Is er na die 1 jaar wat kapot dan moeten koper en verkoper gezamenlijk de kosten delen. http://www.staiksterk.nl

  17. @ jgmkoster

    heb mijn huidige abo verlengd: hi 50 12 maanden moest 191 euri betalen, met 1 jaar garantie, niet slecht dus he 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.