iPhone krijgt eerste grote zakelijke klant in Japan
Er zijn nog weinig zakelijke succesverhalen over de iPhone: bedrijven die zijn overgestapt naar de iPhone en enthousiast vertellen hoeveel tijd en geld ze besparen door het ‘mobiliseren’ van hun medewerkers. In Japan heeft Softbank Mobile echter wel een grote klant binnengehaald: consultancybedrijf BearingPoint gaat 1.000 analisten en andere medewerkers voorzien van een iPhone.
Het plan is om op deze manier de productiviteit te vergroten en te zorgen dat medewerkers makkelijker toegang krijgen tot informatie. Op dit moment lopen de consultants rond met een mobiele telefoon, een laptop en een datamodem-kaart.
In Japan is het minder gebruikelijk om smartphones te gebruiken, zoals wij die kennen. Door de afwijkende 2G-netwerktechnologie zijn toestellen zoals de BlackBerry nooit erg populair geworden. Bovendien willen de Japanse operators een behoorlijke invloed als het gaat om de functies die op een toestel zitten. Extra software installeren is bijvoorbeeld niet vaak mogelijk – tenzij het gebeurt via de portal van de operator. Nu BearingPoint over de streep is zou dat er wel eens toe kunnen leiden dat meer Japanse bedrijven de iPhone of ‘westerse’ smartphones zoals de BlackBerry of Windows Mobile-toestellen overwegen.
Via: MacWorld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties