AT&T heeft aangekondigd dat ze de naamsverandering van Cingular Wireless versneld zullen doorvoeren. Het idee is dat ze daarmee beter kunnen profiteren bij de lancering van de iPhone. Het bedrijf gaat vóór aanstaande maandag de 1.800 winkels van Cingular ombouwen zodat alleen nog maar het logo van AT&T te zien zal zijn. De logo’s aan de buitenkant kunnen lang niet zo snel worden aangepast: daarvoor heeft AT&T zeker een jaar nodig om ze allemaal te vervangen.
AT&T kocht vorig jaar BellSouth Corp. Daarmee werd het eigenaar van Cingular Wireless, een van de twee mobiele providers in de VS die gebruikmaken van het GSM-netwerk. De iPhone is een toestel waar volgens AT&T-woordvoerder Michael Coe enorm naar wordt uitgekeken en de operator hoopt dat een beetje van de glamour van de iPhone ook afstraalt naar het eigen merk.
De winkels gaan meer dan alleen mobiele toestellen verkopen; ze gaan ook uitbreiden met breedbandabonnementen. Slogans zoals “Cingular is now AT&T” moeten de consument duidelijk maken dat er een naamsverdering heeft plaatsgehad. Toevallig vond er in november 2004 een omgekeerde rebranding plaats: toen werden alle voormalige AT&T Wireless Stores omgebouwd tot Cingular-winkels. Kort nadat de toezichthouder de fusie met AT&T Wireless goedkeurde werd besloten om de naam Cingular weer te laten vallen. De oranje kleur van Cingular blijft wel, omdat het volgens AT&T in verband wordt gebracht met draadloze diensten.
Als onderdeel van de rebranding start AT&T ook een eigen advertentiecampagne met de titel:
“Your world is wireless. AT&T is wireless.”
Klinkt niet zo sterk… meer zoiets als:
“U houdt van pindakaas, wij maken pindakaas, waar wacht u nog op?”
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties