Elk jaar maakt Virtue een Social Media Index (SMI). Hierin staan de 100 meest sociale merken waar de meeste statusupdates (bijvoorbeeld op Twitter), videos, foto’s en weblogartikelen over gevonden kan worden. In 2008 was het de iPhone die als winnaar uit de bus kwam. In 2009 is de iPhone wederom het meest sociale merk dat […]
Ik ben ook socialer geworden sinds ik een iPhone heb… Zit nu opeens flink te facebooken, aangezien die app toch gratis was, en het best fijn werkt. Ik ben laatst zelfs zowaar na gaan denken of ik niet eens zou moeten twitteren ๐
Danny Bevers
De WII en een sociaal merk :”D Maarja echt socialer ben ik er nie op geworden twitter is alleen wat makkelijker onderweg maar daar houd het al snel op.
Jens Kortmeijer
Ik heb toch een beetje het idee dat “social” verward wordt met “buzz” en met succes.
Blackberry staat bijv. op 15 terwijl er voor elke iPhone 2 Blackberry’s verkocht worden.
Dus aandacht is leuk en geweldig, maar succes is net iets anders.
(wat op zich weer het succes van de modekreet “social” bewijst รฎโโฆ)
Goede resultaten van Apple inderdaad, ga zo door Apple!
Je zou kunnen concluderen dat Apple als bedrijf het meest succesvol in de index is… (als merk is het al in de top 10 opgenomen)
Wauw, een foto met een iPhone die nog op op 1.0.2 draait! (sinds 1.1.1 staat er een iTunes icoontje op ๐ )
@Vincent: Die staat op het tweede scherm ๐
nee er is maar 1 scherm ๐
Ik ben ook socialer geworden sinds ik een iPhone heb… Zit nu opeens flink te facebooken, aangezien die app toch gratis was, en het best fijn werkt. Ik ben laatst zelfs zowaar na gaan denken of ik niet eens zou moeten twitteren ๐
De WII en een sociaal merk :”D Maarja echt socialer ben ik er nie op geworden twitter is alleen wat makkelijker onderweg maar daar houd het al snel op.
Ik heb toch een beetje het idee dat “social” verward wordt met “buzz” en met succes.
Blackberry staat bijv. op 15 terwijl er voor elke iPhone 2 Blackberry’s verkocht worden.
Dus aandacht is leuk en geweldig, maar succes is net iets anders.
(wat op zich weer het succes van de modekreet “social” bewijst รฎโโฆ)