Uitgelicht
Apple Black Friday
Toon of verberg de lijst met posts

iPhone: niet voor werk, maar voor de lol

Uit een onderzoek van Compete blijkt dat iPhone-bezitters hun toestel veel vaker voor privétoepassingen en niet voor werk hebben gekocht. Ze downloaden ook veel meer applicaties.

iphone business modelApple zou de iPhone graag als manusje van alles aanprijzen. Maar de werkelijkheid blijkt anders: uit een onderzoek van Compete onder 600 smartphonegebruikers blijkt dat 73 procent van de iPhone-bezitters hun mobiele telefoon vooral voor persoonlijke activiteiten gebruikt, zoals entertainment. De resterende 27 procent gebruikt de iPhone vooral zakelijk. Bij andere smartphones, zoals die van HTC, RIM en Nokia, liggen de percentages heel anders: 59% van de gebruikers heeft het toestel voor zakelijke toepassingen. Het valt te lezen in een artikel op de New York Times, dat verwijst naar een artikel dat heel andere gegevens uit het onderzoek benadrukt, namelijk de mate waarin mensen applicaties downloaden.


Uit het onderzoek blijkt onder andere, dat iPhone-bezitters meer geld uitgeven aan applicaties en ook meer applicaties installeren. 83% van de iPhone-bezitters downloadt minimaal 6 applicaties (zowel gratis als betaald). Op zich klopt het wel dat iPhone-eigenaren behoorlijk wat applicaties downloaden, want eerder bleek al dat als je de 1 miljard downloads afzet tegen het aantal verkochte iPhones en iPod touches, je op gemiddeld 27 applicaties per toestel uitkomt. De vier meest gedownloade categorieën zijn games (79%), entertainment (78%), weer (57%) en muziek (55%). Dat komt goed uit, want games en entertainment zijn toevallig ook de categorieën met het grootste aanbod.

Slechts 2% van de iPhone-bezitters downloadt nooit een applicatie. Bij andere smartphone-gebruikers installeert 27% nooit een applicatie, ongeacht of het gratis of betaald is. De reden daarvoor? 41% ziet het nut niet, 33% wil er geen geld aan uitgeven (en is blijkbaar niet op de hoogte dat er ook gratis apps zijn) en 13% weet niet hoe het moet.

Meer info: Pitchengine

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.