Een artikel op Wired geeft een fascinerend inzicht in de laatste drie maanden van de ontwikkeling van de iPhone. Drie maanden voor de lancering werkte bijna niets, maar dankzij enorme inzet werd toch te deadline van 9 januari gehaald.
Ik vind het knap van de softwareontwikkelaars om zo een mooie software te kunnen maken voor een apparaat dat ze zelf waarschijnlijk niet eens gezien hebben.
Een goede investering zou ik zeggen…
Robin
Erg goede inverstering van Apple! ze zullen het gaan merken.
Jammin
Hahahaha, 150 miljoen, Steve J lacht zich kriek.
Jimm80
Arnoud, vergelijk jij maar even apples met peren!
bongo
Haha, hoe houd je de competitie ver weg?
Door “creatief lekken”, verspreid het 150 miljoen gerucht wat nodig zou zijn om de (overigens geweldige) iPhone te ontwikkelen. De media doet de rest. Heb ervaring met product ontwikkeling en 150 Mio lijkt me wat veel.
Aangezien zowel de meeste CE alsook Mobi firma’s “geleid” worden door CEO’s die alleen naar de beurskoers kijken en bibberen met de knieen om “150” miljoen aan welke product ontwikkeling dan ook uit te geven, houd de helft van jouw concurrentie het wel uit zijn hoofd om een baanbrekend product te ontwikkelen. De andere helft heeft marketing, die nooit in staat zijn een baanbrekende ontwikkeling in gang te zetten, maar enkel ontwikkelde dingen achteraf kunnen verkopen (zoals de reeds bestaande SMS, GSM, etc.)
Tja, op dit moment heeft alleen Apple een visionair. (Enkele firma’s in andere branches daargelaten).
Het blijft voor mij een van de meest knappe lanceringen van een product.
Het was die 150 miljoen wel waard.
Ja 150 miljoen valt me nog mee.
Kijk is wat een voetbalspeler per jaar verdient.
En dat is alleen maar om te scoren!
Dan is dit een veel betere besteding 🙂
Ik vind het knap van de softwareontwikkelaars om zo een mooie software te kunnen maken voor een apparaat dat ze zelf waarschijnlijk niet eens gezien hebben.
Een goede investering zou ik zeggen…
Erg goede inverstering van Apple! ze zullen het gaan merken.
Hahahaha, 150 miljoen, Steve J lacht zich kriek.
Arnoud, vergelijk jij maar even apples met peren!
Haha, hoe houd je de competitie ver weg?
Door “creatief lekken”, verspreid het 150 miljoen gerucht wat nodig zou zijn om de (overigens geweldige) iPhone te ontwikkelen. De media doet de rest. Heb ervaring met product ontwikkeling en 150 Mio lijkt me wat veel.
Aangezien zowel de meeste CE alsook Mobi firma’s “geleid” worden door CEO’s die alleen naar de beurskoers kijken en bibberen met de knieen om “150” miljoen aan welke product ontwikkeling dan ook uit te geven, houd de helft van jouw concurrentie het wel uit zijn hoofd om een baanbrekend product te ontwikkelen. De andere helft heeft marketing, die nooit in staat zijn een baanbrekende ontwikkeling in gang te zetten, maar enkel ontwikkelde dingen achteraf kunnen verkopen (zoals de reeds bestaande SMS, GSM, etc.)
Tja, op dit moment heeft alleen Apple een visionair. (Enkele firma’s in andere branches daargelaten).