iPhone pakt 72 procent van Japanse smartphone-markt
Toen de iPhone in Japan gelanceerd werd, leek het er aanvankelijk op dat het toestel niet zo zou aanslaan. De Japanners waren wel wat beters gewend: telefoontoestellen met supersnelle breedbandverbindingen waarmee je tv-programma’s kon kijken en contactloos betalingen mee kon uitvoeren. Toch blijkt de iPhone een succesnummer: het toestel is goed voor 72 procent van de Japanse smartphone-markt. De iPhone-verkopen verdubbelden afgelopen jaar volgens onderzoekers.
Sinds de start van de verkoop in juli 2008 zijn er al 2,3 miljoen stuks verkocht. Toch kan het landschap nog wel veranderen door Android en concurrentie van Nokia en andere toestelmakers. Pas nu begint de concurrentie van andere smartphone-makers op gang te komen. In 2010 zal er daarom veel meer concurrentie voor Apple zijn. Op de tweede plaats in Japan staat HTC, met 11 procent van de markt. Toshiba is goed voor 6,8 procent. In de wereldwijde verkoop van de iPhone speelt Japan een bescheiden plaats: 5,6 procent van de geproduceerde iPhones werd in Japan verkocht, tijdens het afgelopen fiscale jaar.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties