iPhone-problemen op het netwerk van T-Mobile (update)

T-Mobile gaat dit jaar de capaciteit van het netwerk uitbreiden, om capaciteitsproblemen door de iPhone op te lossen. Maar in Rotterdam zal de ontvangst nog de hele zomer slecht zijn.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

t-mobile iphoneiPhone-gebruikers, vooral in de regio Rotterdam, ervaren op dit moment grote problemen als ze een abonnement van T-Mobile hebben. “We zijn keihard bezig in Rotterdam”, zegt woordvoerder Hennie van der Heiden. Maar het kan nog wel tot eind van de zomer duren voordat de uitbreiding van het aantal masten is afgerond. In Amsterdam is de uitbreiding volgens T-Mobile inmiddels klaar.


Maar ook in de rest van het land blijken veel bellers last te hebben van congestie (verstopping), bevestigt Van der Heiden. De wegvallende gesprekken zijn sterk afhankelijk van tijd en plaats. Van der Heiden geeft aan dat de vraag naar capaciteit zo snel stijgt dat T-Mobile het niet kan bijbenen. Dat komt vooral door de iPhone: iPhone-bezitters verbruiken 40 keer meer dataverkeer dan de gemiddelde smartphone-bezitter. De explosie in internetverkeer bleek voor T-Mobile niet op te vangen. Afgelopen jaren is er 10 miljard euro geïnvesteerd in het netwerk, maar dat blijkt vooralsnog onvoldoende. Wel heeft T-Mobile onlangs toegezegd de netwerkcapaciteit te verdubbelen en het aantal 3G-masten met 30% uit te breiden. Het aantal klachten in ons forum of op bijvoorbeeld Twitter (zoek op ‘#tmobile #fail‘) blijft ondertussen maar toenemen, waarbij veel gebruikers melden hun contract bij T-Mobile niet meer te zullen verlengen.

Volgens onderzoek van gebruikers op Tweakers zou het probleem van de wegvallende gesprekken zich minder voor moeten doen als de 3G-verbinding van de iPhone wordt uitgeschakeld (via Instellingen > Algemeen > Netwerk).

Woordvoerder Van der Heijden geeft een dag later aan dat de problemen op korte termijn niet opgelost zullen worden. Ook belooft de woordvoerder de communicatie met klanten te willen verbeteren. Eerder kregen klanten namelijk te horen dat er geen grote problemen waren of dat het aan hun toestel of simkaart lag. Van der Heijden gaf een dag eerder aan niet op de hoogte te zijn van de problemen. In 24 uur kan er blijkbaar veel veranderen.

Bron: iSpam.nl, via One More Thing en Tweakers.

Met dank aan onze tipgevers.

Reacties: 215 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.