Reacties voor: iPhone-problemen op het netwerk van T-Mobile (update)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Gelukkig is dit een bekend probleem,
ik dacht dat mijn iPhone langzaam de geest aan het geven was!
Als je 3g moet uitzetten daar gaat je snelle inter dan :s
Mja en dat zagen ze dus niet aankomen?
Ik denk dat een aantal medewerkers hun vak niet verstaan.
Heb er zelf heel veel last van hier in Amstelveen, daarnaast heeft iedereen hier zo beetje een iphone in die kakerbuurt en als je dan op school zit en iedereen zit lekker te bellen hebben we vaak dat het bereik niet optimaal is.
Dat klinkt erg bekend; heb er ook steeds vaker last van (Enschede, oost nederland)
Ik ben zo blij dat ik een simlock vrij toestel heb uit BE icm een Vodafone SuperSIM. ik heb NOOIT problemen. Ga volgende maand ook zeker weer naar BE voor een 4G
Echt zwaar vervelend hier in rotterdam!!
Niet eens fatsoenlijk 3G bereik!
Ik ben onwijs blij dat T-mobile eindelijk is opgehouden met het kop-in-het-zand gedrag en ze eindelijk openlijk toegeven dat hun netwerk zuigt.
Waarbij ze vanwege de eerlijkheid de #fail’s nu eindelijk gewoon kunnen omzetten naar ‘sorry jongens, we doen ons best’. Hier zullen ze begrip voor krijgen maar ik kan me voorstellen dat het voor velen te laat is.
Als de nieuwe iPhone niet t-mobile only wordt ben ik weg, overigens draag ik t-mobile wel een warm hart toe , ze zijn super behulpzaam en goed bereikbaar. Maar MIJN bereikbaarheid is key en daar hebben ze echt tekort geschoten de laatste jaren. Verkeerde focus? (service ipv kwaliteit)
Ik ben ook niet tevreden wat beteft het 3G-bereik, maar ben nog altijd een zeer tevreden klant van T-Mobile. Ik heb namelijk helemaal nooit problemen met bellen en SMS’en. Daarnaast vind ik de service bij T-Mobile uitmuntend. Als ik eens bel word ik altijd direct vriendelijk geholpen en het personeel blijkt altijd goed op de hoogte. Tevens is mijn iPhone gister voor de tweede maal vervangen, ruim een maand geleden kreeg ik een nieuw exemplaar vanwege een probleem met de SIM-kaart-lezer en nu heb ik een nieuw toestel gekregen omdat ik één dode pixel in het scherm had.
Dergelijke kwaliteit heb ik wat service aangaat nog nooit eerder mogen meemaken.
En dit is nou precies de reden waarom ik geen T-mobile wil. Alleen is het zwaar balen dat de iPhone alleen met een T-mobile abonnement te verkrijgen is. Hoop serieus dat er straks bij Apple een knop om gaat en dan de iPhone ook bij andere netwerken (het liefst vodafone) aan gaat bieden. Dit werkt niet want als je je 3G uit moet zetten, wat heb je dan nog aan het snelle internet op je mobiel?
Hier soms ook maar niet te veel last van.
Heb er al last van sinds ik bij Tmobel ben.
Slecht netwerk soms zelf helemaal niet. Baal en aan het einde contract ben ik weg bij t-mobile
Dit heb ik al weken in regio Den Haag… Door dit belabberde 3G gaat m’n batterij ook nog eens snel leeg met al die connectie problemen, 2x per dag laden is belachelijk.
Goed dat ik ben overgestapt naar KPN
Dit is geen iPhone-only probleem. Iedereen met t-mobile ervaart dit. Ik heb zelf een Blackberry en heb precies hetzelfde. En het ‘Regio Rotterdam’ gedeelte kan je ook weglaten, want dit is overal in Nederland zo. Ik woon in Rotterdam, heb er hier last van, maar ben weekend naar Eindhoven geweest en had daar hetzelfde. Ook uit andere reacties blijkt dat het in heel NL een probleem is.
Heb de hele dag sowieso al slecht bereik.
Maar vanmiddag kon ik niet eens bellen. Er kwam geen gesprekstoon en na enkele seconden zei die vanzelf dat het Gesprek mislukt was.
Was overigens in Tilburg..
Als ik dit zo lees ben ik ook erg blij dat ik mijn iPhone met een Vodafone abonnement genomen heb:)!!!
Hij was wel wat duurder dan met een T-mobile abo, maar dat is het dus blijkbaar dubbel en dwars waard geweest!!!
En dan krijgen we ipad er ook nog eens bij 🙂
Lang leve KPN netwerk misschien niet de snelste maar wel beste ontvangst zelfs 4 etages onder de grond in een parkeergarage
HA, HA lol dit. Mijn 3g uitzetten. Volgens my is het meer een toestel probleem.
Wanneer mijn verbinding in op de 3GS weg valt en ik mijn N900 pak met Dual sim, dan heb ik gewoon goede dekking.
Ik twijfelde nog of het aan mn jailbreak lag, aangezien ik de problemen kreeg een aantal weken geleden nadat ik mn jailbreak had uitgevoerd. Maar als ik dit zo lees heeft mijn probleem met mn verbinding (telefoon en 3g) weinig te maken met de jailbreak! Opzich wel een opluchting;)
In Hoofddorp redelijke ontvangst.
Schiphol-oost daarentegen dramatisch. Binnen in diveste gebouwen helemaal geen ontvangst. Buiten valt de verbinding regelmatig weg.
Hoop ook op 4G via Vodafone. Had met hun goede ervaring. T-Mobile ook regelmatig gedonder in het buitenland (zelf maar uit moeten zoeken via welke provider bellen en sms-en werkt hoefde bij Vodafone nooit).
Ik heb op schiphol zuid ook geen 3g,de verbinding valt heel vaak weg heel slecht vn tmobil.
Ik zeg…..korting tot het najaar 😀
In nijmegen wil het netwerk ook niet helemaal lopen zoals het hoort gewoonweg geen 1 app die meer werkt in de trein.
Dat idee had ik ook. Zelfs 3G/wifi vol bereik deed ie niks …. T-mobile doet er weer alles aan iedereen weg te jagen. En dat gaat ze wat mij betreft prima lukken !!
Ik bemerk zeker vaker wat ik ook al het het forum heb aangekaart is WVGD.
wat mij bevreemd is dat ik simpel weg WEL een 3G verbinding maar dus gewoon geen data krijg door gestuurd. ik denk dat dat dit geen probleem is van je mast maar eerder een data routeer probleem.
ik rij dagelijks tussen Enschede en Amersfoort ik in verbruik maar 50 MB per dag. in mijn oogpunt is 50mb een zeer nette verbruik. en ik kijk dan nog geen youtube als ik dat ga doen verbruik ik denk ik meer dan 100 mb per dag.
Ik snap niet waar jullie het over hebben. Ik heb altijd perfect bereik en kom uit boskoop. Een gat in de buurt van Gouda. Tmobile rulezzz
Ik heb nooit problemen met T-mobile..ben al 4 jaar klant en ben niet van plan om de komende jaren van provider te gaan veranderen..
Ik heb vrijwel nooit problemen met het netwerk 🙂 En altijd goede service. Alleen niet altijd een 3G netwerk.. maar ja als dat alles is..
Keep up the good work! 😉
Ik snap het niet.
Ik had een laptop abonnement bij T-Mobile en dat ging een jaar lang prima. Toen zette ik mijn abonnement om naar een iPhone abonnement, ik hield mijn SIM, ik kreeg de iPhone mee en mijn nieuwe abonnement ging 2 dagen later pas in. Ik heb die eerste 2 dagen een perfecte 3G ontvangst gehad en daarna altijd slecht.
Rara.
Echt gebeurd: klantenservice tmobile: dan adviseer ik u om buiten te gaan staan bellen (mijn klacht was dat tijdens het gesprek m’n verbinding wegviel doordat er overgeschakeld werd van 3g naar ‘gewoon’)
voor het bellen 3g 3streepjes…tijdens bellen viel het weg…
Geen klachten nu …Vodafone 🙂
In Den Haag ook drama. Vooral rond Centraal en Hollands Spoor.
wij hadden net in belgie ook serieuze problemen met mobistar, niemand kon nog sturen wel bellen en smse aankrijgen maar niemand van mobistar kon smse van 15u nu net wel terug
Hier nog een Rotterdammer,
Zeker drama!
Zelfs in Afrika heb je beter bereik.
Schande..
eerlijk gezegd heb ik nooit problemen met het tmobile netwerk. Geen wegvallende gesprekken, soms geen 3gdekking.
Oja, en ik werk niet bij t-mobile mochten mensen dat denken.
EDIT: Ik woon in de regio Rotterdam
Hier in Schellingwoude (Amsterdam) sinds begin deze week veel problemen…
Gisteravond op 2 iphones niet kunnen bellen of gebeld worden, en OOK niet met andere t-mob phones
:-((
Vodafone maar doen?
Een vriend van mij op school heeft nooit bereik met T-Mobile, maar ik op het Vodafone netwerk heb altijd de volle verbinding
Ik heb hier ook last van. 2 maanden geleden mijn beklag gedaan bij T-Mobile. 2 weken later werd ik teruggebeld dat ik kon kiezen uit het opzeggen van mijn abo en inleveren van mijn iphone of tot het einde van mijn contract 50% korting. Heb het laatste gekozen.
Soms geen 3G dekking is nooit problemen ?
In Den Bosch is het ook sterk achteruit gegaan. Wel volledig ontvangt en 3G dekking maar het is op sommige tijden zo langzaam!!!
Netwerk is zeker erg slecht en 3g is bijna altijd super traag of het werkt niet. Dat ze zeggen in Amsterdam klaar te zijn vind ik wel erg jammer want het is er zeker niet beter geworden. In Almere is het trouwens ook een drama. In de trein van Duivendrecht naar Weesp is helemaal geen 3g ( ook geen 2g). Met mijn vorige Nokia had ik geen problemen…
Hoop echt dat het snel wel eens beter gaat worden…
Rond het Amstelstation in 020 en NS Duivendrecht zeer slechte tot geen ontvangst met T-Mobile,tot net nog.
Dit was nou precies waar ik van de week eens over wilde gaan bellen. Op plaatsen waar ik daar nooit last van had vaak totaal géén internetverbinding, waar ik altijd wel GPRS-verbinding had..
Tmobile sucks, ik kom overal in dit landje. Tmobile heeft door het hele land dekkingsproblemen, van geen 3g tot green bereik. Ik vind er echter altijd dekking met vodafone of kpn.
In Amsterdam is alles afgerond, maar daar zijn dus nog steeds problemen (centrum). Deze week achter elkaar binnenkomende telefoontjes gemist om over de dataverbinding maar te zwijgen.
Hier in Dordrecht ook veel last van, krijg vaak de melding “geen service” als ik hem op 3g heb staan, en internet is dan heel traag.
Goed bezig T-mobile wel graag Iphones willen verkopen, maar niet rekening houden met de capaciteit.
Ik had hier in Haarlem nooit 3G, maar sinds een tijdje 5 streepjes 3G bij T-Mobile! Thumbs Up in Haarlem!
het zijn en blijven ook prutsers ook he, niet normaal.
@Ralph: Ik 5 streepjes, maar data binnenhalen ho maar. Zo goed als dood. Zo erg als het nu is heb ik het niet eerder meegemaakt. En het was al niet best ..
En daar gaan we weer , iedereen heeft wel eens een probleem of kent een nicht , neef of wat dan ook die een andere provider heeft en nooooit problemen.
Ik hou dit forum ook in de gaten als t-mobile het alleenrecht kwijtraakt op de iPhone. Waarschijnlijk schrijven deze mensen dan weer dat ze blij zijn als ze onder hun KPN contract uitkunnen!
Hier in Tilburg heb ik nooit last van mislukte gesprekken (heb m’n iPhone nu al twee jaar), maar mijn internetbereik is sinds kort om te huilen.. M’n vriendin dacht al dat haar iPhone kapot was. Pas na herhaaldelijk refeshen lukt het om mail binnen te halen, of om het nieuws te lezen of wat dan ook.. Terwijl ik “vroeger” dat probleem echt niet had..
Kan 3g ook aan dan? 😉 andere providers doen het echter nauwelijks beter helaas
Hmm, en T-Mobile presenteerde vol trots dat ze het 3G netwerk zouden gaan uitbreiden. In 2012 zeker …
Ik wist wel dat T-mobile eerstging focussen op verkoop en winst voordat ze aan infrastructuur zouden denken! Ik gebruik mijn iPhone zakelijk dus wegvallende gesprekken zijn enorm irritant. Wat ik helemaal absurd vindt is dat wanneer je 3G verbinding wegvalt, je ook een moment gewoon geen bereik/service hebt. Vandaar dat het wegvallen niet plaatsvindt als je 3G uitzet. Twijfel ook enorm of ik mijn abbo verleng bij T-mobile. Eerste functionaliteit die in 2010 toch gegarandeerd mag worden is een fatsoenlijk telefoongesprek kunnen voeren van begin tot eind!!
Ik heb hemel en aarde bewogen om een iphone via kpn te bemachtigen. Niet gelukt dus uit pure armoe T-Mobile maar wat is het vreselijk slecht. Ik woon in Rotterdam oost en de verbinding valt gemiddeld tussen de 10 en 20 keer per dag uit. Ik broed op een gepeperde brief aan T-Mobile en die hebben meestal resultaat.
Mooi dat iedereen weg gaat bij T-Mobile.
Heb ik over een maandje wel fatsoenlijk bereik! xD
thnx guys
@TJay:
haha idd, ik ga gewoon op 30 juli mijn abbo verlengen (als de nieuwe iPhone er dan is)
Hier in belgie nog geen last van traag 3G netwerk gehad. Maar wij betalen ons er wel blauw aan
Daarom ben ik naar Vodafone overgestapt, continu gezeik over bereik binnen en buiten of alleen GPRS en geen 3G.
Gelukkig nu max dekkking.
Ik heb dit probleem ook sinds afgelopen week va Zwolle naar Groningen. De batterij gaat dan ook veel sneller leeg doordat hij steeds netwerk zoekt en je langeret je telefoon bezig bent. Denk dat de volgende iPhone toch weer t-mobile inly wordt heb namelijk nog geen andere provider gehoord over microsim, toch???
Tot afgelopen vrijdag had ik nooit problemen in Rotterdam. Opeens kwamen ze er. Niet eens bereikbaar. Mensen mij de hele dag proberen te bellen en te sms’en, maar ik kon geen reactie terug geven.
Dus het komt dan echt doordat T-Mobile het netwerk aan het verbeteren is, maar daarbij ook vergeten is dat het huidige netwerk qua kwaliteit op z’n minst behouden moet blijven. Wordt er echt niet goed van.
Lekker makkelijk om je 3G uit te zetten. Wat verwachten ze wel niet?
Hahaha hopen dat al die mensen die ontevreden zijn gauw weggaan bij T-Mobile, is er weer voldoende bandbreedte voor mij beschikbaar 😛
En alweer ben ik blij dat ik KPN heb op mijn iPhone.
Nog nooit problemen gehad en ik heb nog nooit gezien dat ik geen 3G dekking had.
iPhone 3GS komt uit België dus gewoon simlock vrij.
Trouwens bij mij staat tethering gewoon in het menu bij netwerk 😀
Met andere woorden: T-Mobile Failed.
Ik heb nu een half jaar een iPhone en heb destijds zeer bewust gekozen voor Vodafone:
1) thuis en in de wijk geen of zeer beroerde T-mobile 3G ontvangst.
2) met T-mobile in huis niet kunnen bellen.
3) een wachttijd van 2 maanden bij de aanvraag van een abonnement.
Vodafone kostte wel wat meer, maar ik heb er geen seconde spijt van !
P.S. Punten 1 en 2 weet ik op basis van ervaringen van een kennis met een T-mobile iPhone abbonnement.
Zelfde (geen 3G) hier in Utrecht Uithof. Bij TM gemeld, krijg deze maand korting, omdat men met verbeteren van bereik bezig is! Had thuis wel 3G, nu ook niet meer… Ja, iPhone geeft wel aan full 3G, maar komt geen data door. Jammer TB, was maar Orange gebleven. Maar moeten wij dit allemaal maar zo accepteren vraag ik me dan af? Wie begint er een actie? 🙁
Hier in Den Haag centrum, op de Grote Markt (niet in gebouw, midden in de stad vlakbij T-Mobile winkel) afgelopen weken gewoon géén internet via 3G meer mogelijk?!! Wel signaal dus netwerk zal wel overbelast zijn. Vandaag in Leiden ook steeds wegvallend signaal. Onderweg in de trein Leiden-Den Haag ook steeds wegvallende verbinding en traag of geen internet. Gaat goed!
Oud nieuws. iedereen weet toch al dat T mobile SUCKS!!!!!
Hier in Maasland (Rotterdam) geen problemen. Regio Gorinchem waar ik werk een ramp met UMTS de afgelopen dagen.. Telefonie was gisterochtend even een drama, daarna geen problemen gehad..
Ik ben zelf van mening dat iedere provider (wie dan ook, dus ook KPN of Vodafone!) er last van zou krijgen als men iPhones zou verkopen. Ik kom bij Vodafone ‘vandaan’ en was na de overstap op T-Mobile zeer te spreken over het netwerk want dat deed niet onder op die van Vodafone. De laatste weken is het in Gorinchem wel slecht maar in regio Maasland (Rotterdam) geen problemen met UMTS of verbinding, heb zelfs het idee dat dit beter is geworden want heb nu hier overal vol UMTS bereik..
Dus T-Mobile, doe wel wat met de kritiek -> bouw het netwerk lekker sterk uit! Poef KPN en Vodafone maar af als straks die nieuwe iPhone uitkomt, wordt nog mooier als de iPad aankomt.. Want dan gaat iedereen internetten en vindt iedereen het opeens ‘normaal’ dat je streaming nieuws kan bekijken op je telefoon.. Tja met een simpel HTC toestel of Nokia (ramp!) dan hoef je het nieteens te proberen, Apple heeft het gewoon goed gemaakt en T-Mobile heeft daar nu even wel een keerzijde van gekregen : iedereen verbuikt de UMTS verbinding alsof het een normale breedbandverbinding is.. Probeer dat maar eens met je Nokia of vastlopende Windows Mobile toestel!
Ik heb ook de nijging om bij slechte ontvangst te gaan schelden op T-Mobile, maar als ik mijn reserve samsung van 30 euro pak, dan heb ik op dezelfde plekken gewoon veel meer ontvangst & beter verbinding. Een collega met een Android heeft ook veel betere ontvangst op dezelfde plekken MET T-Mobile.
Dat heeft Apple goed voor mekaar dus: Als een Microsoft PC op blauw-scherm schiet vervloek je Bill Gates c.s., als een Apple niet werkt ga je aan je zelf twijfelen.
In Amsterdam is de uitbreiding volgens T-Mobile inmiddels klaar.
geen hol van te merken op de Zuidas!
3g uitzetten werkt natuurlijk alleen als er überhaupt nog een netwerk te vinden is… Hier in t zuiden is dat al vaak niet meer het geval. 2012?
@Jean-Paul Horn: Dat is eigenlijk flauwekul, de iPhone heeft hoogstens als katalysator gewerkt want deze stijging was eigenlijk geheel volgens verwachting. Dataverkeer is iets wat de afgelopen jaren een jaarlijkse stijging zag. Bij internetknooppunten als de AMS-IX zien ze dit ook. Telco’s krijgen dit probleem ook te verduren, men moet er rekening mee houden dat telefonie als apart netwerk uiteindelijk verdwijnt want alles gaat over naar een datanetwerk. Dat zie je nu al bij de KPN die alles naar een datanetwerk aan het ombouwen is en heel telefonie eruit gooit. Over dat datanetwerk loopt dan o.a. het bekende internetverkeer maar ook telefonie en televisie (die pakketten zijn nu al leverbaar bij glasvezelboeren). Het gebruik van VoIP is in de afgelopen paar jaar ook aanzienlijk gestegen.
Bij telco’s zie je dat men voor de opvolger van umts/hsdpa (wat zeer waarschijnlijk lte wordt) al druk aan het kijken is naar iets wat voornamelijk een datanetwerk is en die genoeg bandbreedte biedt voor de diverse internetservices die hedendaagse smartphones al gebruiken. De iPhone is daarin niet uniek, smartphones waren altijd al erg internetgericht, de iPhone heeft het hoogstens allemaal wat versnelt. Tegenwoordig kun je geen smartphone meer vinden die niet iets met internet doet.
In geval van T-Mobile speelde het netwerk en de hoeveelheid gebruikers een grote rol. Men heeft geen goed landelijk dekkend netwerk zoals de KPN dat heeft maar kreeg in een aantal jaar wel een enorm aantal abonnees erbij. Als je dan niet investeert in je netwerk loop je op een gegeven moment een keer tegen het probleem wat capaciteit heet. Dat moment lijkt dit jaar te zijn aangekomen. Bij Vodafone zijn ze er inmiddels ook achter dat onderhoud ook een belangrijk item is. Als je niet zorgt dat spullen goed blijven draaien zit je ineens met een shitload aan storingen.
Op de hoek van de ring voorbij het ING gebouw op de zuid-as valt mijn verbinding standaard weg. Dus zo goed was de “verbetering” van t- mobile ook weer niet
Enschede ook zwaar shit, ben al weken bezig met deze klacht en alles wat je hoort is “vreemd hoor, volgens dekking moet u vol bereik hebben” ja vol bereik en 3g, maar niks werkt naar behoren!! Geen whatsapp, geen games, geen ipc op te starten als ik geen wifi heb. Dan krijg je te horen, ja dat ligt aan de server van die programma’s…. Hmm ok, waarom werkt alles wel perfect op wifi dan?? En waarom werkt alles wel met vodafone dan?? Ik ben het flink zat!! Ik betaal voor iets wat niet geleverd word!!
Dit probleem doet zich niet alleen voor op de iPhone.
Ook andere smartphones/telefoons hebben dit probleem.
Goddank, ik was al bang dat mijn iPhone aan het overlijden was met die slechte verbindingen de laatste tijd.
Heb niet voor niets mijn contract laten ontbinden.. Nu een simlock vrij iphone 3gs met vodafone via de phoneshop.nl werkt superrrrrr 🙂
Al een paar weken T-Mobile drama in Tilburg centrum. M’n 3GS binnen een dag gewoon helemaal leeg. Geeft volle bak 3G aan, maar dataverkeer ho maar (amper dan). Bellen gaat redelijk, de laatste weken wel eens ineens gemiste oproepen (beller krijgt dan mijn voicemail)!?! Wat een ellende, en wij met z’n allen maar 30 euro per maand aftikken voor “onbeperkt internet”. Pfffffff
Hier in de buurt van Amersfoort sinds gisteren ook telkens de melding dat het netwerk er uit ligt. Tot die tijd nooit problemen en nu haast niet mogelijk om te bellen. Wordt hier niet zo blij van!
Zelfde probleem in Den Haag. Als je dagelijks met de tram door de stad rijdt dan merk ik dat op vaste punten de verbinding gewoon helemaal wegvalt (leyenburg ziekenhuis bijv.). Ook vaak niet kunnen internetten. Ik vind het ook een drama en zal denk ik niet doorgaan met tmobile na contract als er niks verbeterd. Ik ben ook een verzameling screenshots aan het maken van “geen service” en gps locatie waarmee ik tmobile om de oren kan slaan als bewijs.
Het is bij mij zo dat ik soms helemaal geen verbinding heb.
3 keer gehad dat ik van vrijdag tot dinsdag geen verbinding had.
Hier in Boerenhol loopt 3G niet lekker, maar gewoon bellen werkt goed.
Ook ik dacht dat het aan m’n jailbreak lag! Aangeziende problemen een week of 2 daarna ontstonden.. In mijn scherm staat dat ik gewoon 3G verbiding heb, er wordt alleen geen data doorgestuurd!
Ook zwaar veel last van! Kan haast geen normaal gesprek voeren of ik krijg het bel terug scherm of erger nog kan helemaal niks meer! Me zusje met der Blackberry heeft precies hetZelfde!! Beetje jammer dit!
“In Amsterdam zijn de werkzaamheden afgerond” Lekker dan!? Ik merk echt geen procent verschil met de gebrekkige 3G dekking in Amsterdam. Nu weet ik écht zeker dat deze 2-jaar-te-late uitbreiding voor mij geen enkele biet uitmaakt.
Eind september zeg ik eindelijk na 2 jaar wurgen: Dag T-Mobile!
Heb mijn iPhone nu 1 jaar in mijn bezit, echter de laatste mnd super traag internet, erg irritant!
Daarvoor echt super snel, etc! Nu kan ik met moeite pagina’s openen!
Gr. Deef
Apeldoorn
Ik zit in amsterdam rond het centrum en het is belabbert met de 3G , dus om nu te lezen dat ze in Amsterdam klaar zijn stemt mij niet vrolijk,zucht, nog een jaar te gaan . Hopelijk is het alleen recht dat tmobile heeft om de iPhone te verkopen hèèl snel afgelopen,anders word het naar België rijden voor de volgende .
Simple opzeggen je abo , je betaald voor een service dat je niet krijkt , dan email apple met je klachten , meer mensen dat doet het kun het kans groot apple gaat met het iphone op alle netwerken in nederland
Waardeloze provider T-mobile, zal blij zijn daar eind van het jaar weg te kunnen, bagger maatschappij.
@JeanPaul
Als de back- en frontoffice van een telco met elkaar verbonden zijn, kunnen ze de verkoop temporiseren ofwel de capaciteit versneld uitbreiden.
Hier lijkt de techniek voorgefinancierd uit de abbo’s.
Dat is het suicide-scenario van ATT in de US waarin je gigantisch klantverloop krijgt.
Voorts kan je de netwerkapparatuur op bestaande opstelpunten uitbreiden (meer huisjes / power / hubs) en heb je niet altijd meer masten nodig.
Zelf totaal geen problemen hier in Rotterdam west. Ook in andere steden perfect bellen en internetten met tmobile en mijn iphone (zonder jailbreak). Mijn vader daarentegen had met zijn iphone met jailbreak via vodafone grote problemen, zo erg dat hij nu overstapt op tmobile en de jailbreak heeft verwijderd. Raar!
Leiden – Den haag is een bekent verschijnsel dan rijdt de trein door de polder en daar is slecht bereik.
In Leiden centrum is tevens ook veel narigheid omtrent wegvallen van signaal en slecht 3g verbinding.
Heb je dan de iPhone SIM in je Samsung ?
@Erik:
Hier ook Schellingwoude! Perfecte verbinding met vodafone dus! Ik zeg: Overstappen….
Eerder al een t-mobile gehad en ik woon op één van de schepen en had nooit bereik en waardeloos internet.
Nu voor m’n werk kpn en moet altijd buiten bellen, geen bereik!
Vodafone geen enkel probleem
Je krijgt wat je verdient!! Whaahaha…..
Hier in Brabant werkt ‘t als een gesmeerde tierelier.
Thanx, T-mobile 8D
Rondom Amsterdam CS is het (nog steeds) een drama. Gewoon vol 3G bereik, maar toch geen internet :-/
Sowieso zijn er tussen A’dam en Utrecht stukken in de trein waar überhaupt geen bereik is!
Ben toch zo blij dat ik mijn iPhone met een Vodafone abonnement heb afgesloten.
Nu nog hopen dat ze de 4g wel officieel in Nederland mogen verkopen.
Anders word het er gewoon weer een uit Italië. 😀
Yep! @SnijdeA:
De hele middag in Amsterdam Centrum problemen (met name lijn 1 traject naar Nieuw West).
Hier in de regio Almere al ruim een maand een ramp.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde gehad het is echt vervelend als ik het nodig heb.
Laatste week inderdaad dit probleem in Eindhoven.
5 streepjes maar internet traaaaag.
(Het lijkt dat de connectie opzetten lang duurt maar dat daarna de data binnen halen wel met de normale snelheid gaat?)
er zijn veel problemen, maar er zijn ook ontzettend veel mensen die geen tot weinig problemen hebben..
Heb hier in mijn regio altijd 3g en bereik
In assen ook problemen.. Tenmibste ik heb al dik 2 maand last van hele trage 3g verbinding of zo ineens geen 3g meer..
Rare is dat ik nu met mijn tijdelijke Nokia, wél 3G heb thuis en dat ik geen last meer heb van die vervelende GEEN SERVICE momenten, waardoor ik thuis de helft van tijd niet bereikbaar was…. Ligt dus ook aan de iPhone….
Ben benieuwd of het strx met m’n gerapereerde iPhone weer ruk is hier in Assen….
Waar in Assen?
Huh? Ik woon in Den Haag (centrum) en heb nooit problemen. Er is gewoon altijd signaal. Ik kan me dan dus ook niet echt herkennen in de problemen. Toegegeven, ik heb een Relax 150 op m’n iPhone maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu verschil uitmaakt met het iPhone abo.
Top! Lol 🙂
Nou hier in Tilburg helaas wel… Vaak genoeg dat gesprekken meteen naar de VM worden doorgeschakeld. Hopelijk lukt het om het snel op te lossen, ben voor de rest hardstikke tevreden met T-mobile.
Werk in Rotterdam. Had tot een paar weken geleden nooit ergens last van en werkte het allemaal goed. Maar de afgelopen 2 weken komt het regelmatig voor dat er geen 3G is of zelfs geen normaal GSM. Dan staar ik naar een “Geen Service” mededeling.
Pas na een tijdje (als ik 3G uit heb gezet) krijg ik 2G weer terug.
Dit probleem ken ik al sinds dag 1!
Ik rij regelmatig van Groningen/Leeuwarden naar Den Haag/Rotterdam, en heb steevast tussen amersfoort en zwolle weinig bereik, in ieder geval slechts sporadisch 3G..
Zo regelmatig dat 3G wegvalt dat ik het normaal ben gaan vinden, alleen zuigt het wel dat ik sinds kort regelmatig zelfs geen service heb! En laatste tijd, dat ik wel volle 3G heb, maar totaal geen internet heb, ook raar..
Heb alleen t idee dat T-Mobile mijn klachten nooit heel serieus neemt, heb t al een paar keer aangegeven daar..
Ik wacht gewoon op de 4G, kijken of dat beter wordt, zo niet, dan ga ik er wel degelijk een zaak van maken, want t wordt me inmiddels strontvervelend..
PS 3G uitzettten helpt, ik doe dit sinds 2 weken vanwege dat 3G tekort, internetten gaat iets langzamer, maar tenminste voor 99% wel bereik, en scheelt aanzienlijk in batterij, hoef em nu niet meer elke dag aan de lader te hangen
Ik heb ook sinds een paar maanden in de regio’s Utrecht en Rotterdam last van enorm traag internet en constant wegvallen van 3G of zelfs het hele netwerk.
Zit er serieus aan te denken om de volgende iPhone elders aan te schaffen en met liefde 40 euro per maand aan T-mobile te blijven betalen tot het einde van mijn contractperiode.
Maar ja…zoals al eerder gezegd…hoe lang is het elders nog beter.
Dat is natuurlijk erg fijn, dat deze oplossing ‘werkt’ maar je hebt toch een iPhone 3G om lekker vlot te kunnen internetten? Daar gaat je voordeel. Ik koop toch ook geen Ferarri om alleen in de 1e versnelling mee te rijden?
Sterker nog, dit is al JAREN een probleem bij T-Mobile. Vier jaar terug in Limburg slecht bereikbaar, meteen naar voicemail en geen smsje van gemiste oproepen. Daarnaast is er in Bussum totaal geen 3G dekking!
Alleen heb ik gewoon SUPER ervaringen met de klantenservice van T-Mobile. Dat kan ik niet zeggen over de arrogante klantenservice van KPN (waardoorik ook weer terugnaar T-Mobile ben gegaan)
Kent iemand ook dit probleem? Bij mij thuis is er goede 3G ontvangst.
Maar mijn iPhone schakelt zeer vaak over naar gewone ontvangst (met het o rondje).
De iPhone schakelt dan niet meer zelf terug naar 3G; je moet dan eerst 3G een keer uit en aan zetten voordat ie het weer oppakt.
Hier in Zuid-Limburg al maanden overal goede 3G verbinding, zelfs binnenshuis.
Dus lachen jullie maar over de Limburgers, wij hebben tenminste 3G ;).
Oh en voor de smart-asses: ik kom niet van oorsprong uit Limburg 😉
@Benjamin:
als vodafone klant heb je ook de mogelijkheid om de iPhone 3Gs en waarschijnlijk ook de nieuwe iPhone te bestellen. Via de afdeling Loyalty binnen Vodafone. Telefoonnummer 1200 >optie 4> optie 9, dan aan de algemene klantenservice medewerker vragen naar afdeling loyalty.
Prijzen van de iPhone icm VF bel + sms + web bundel weet ik niet. Je kunt kiezen uit alle bel + sms + web abonnementen. (tarieven en ABO. Kosten zie vodafone.nl)
ik werk zelf bij vodafone verkoop, dus speur iedere week onze bestellijsten af om te kijken of er iPhone gerelateerde nieuwtjes zijn, tot op heden helaas nog niets.
Dat via Vodafone en KPN er geen problemen zijn, is niet zo gek. Echter, als met name Vodafone straks exclusief de iPhone zou gaan aanbieden, krijgen ze nog veel meer problemen dan T-Mobile. Dus mensen die zeggen dat ze met Vodafone geen problemen hebben vergelijken appels met peren. Het netwerk van Vodafone zit aan de limiet. Ze hebben simpelweg te weinig frequenties om in te zetten. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor KPN, nu ze de telfort GSM1800 en UMTS frequenties aan de Staat hebben teruggegeven. Vandaag oordeelde de rechtbank overigens dat de Staat Telfort terecht een boete had opgelegd wegens het niet gebruiken van de Telfort frequnties. Het weer terugvragen is dus geen optie. T-Mobile heeft op dit moment nog de Orange GSM1800 en UMTS frequenties, die ze nu aan het inzetten zijn. Vandaar de werkzaamheden. Op de lange termijn is T-Mobile voor je iPhone de beste keuze, omdat ze simpelweg de grootste hoeveelheid frequenties hebben. Daarna volgt KPN, en dan pas Vodafone.
Reactie op het bericht zel was ik even vergeten. Heb er zelf regelmatig last van, voornamelijk met het gebruik van internet of email. Bellen valt gelukkig mee.
Zelfs met een vol 3G bereik krijg ik soms foutmeldingen in safari of andere apps dat er geen data verbinding mogelijk is.
O.a. Heemskerk, Alkmaar (noord-Holland)
iPhone 3GS
Dramatisch. Vooral in Alkmaar werkte het tot voor 2 weken geleden perfect en opeens is het waardeloos.
Wel 100% 3G bereik, maar amper data. Veel netwerkfoutmeldingen. Batterij gaat ook 2 x zo snel leeg door de vele retry’s. Soms werkt het even maar die momenten zijn schaars.
Klacht naar T-mobile gestuurd. Kreeg na 3 dagen een standaard vragenlijst. Of ik even mijn sim in een andere telefoon wilde proberen, en nog een aantal opdrachten. Alsof ik hier een voorraad 3G toestellen heb.
Bel nu bij hi Fam. Van mij heeft een tmobile telefoon ik 5 streepjes hij 0, te gek voor woorden toch?! Beter laat Apple gwn zelf alle providers een internet en bel bundel voor iPhone samenstellen die je dan bij het bestellen er zo in kan proppen…
Woon in Hilversum en werk in Amsterdam. Als ik 3G aan zet lijkt het wel een knipperlicht. Ik ga altijd met de trein naar mijn werk. Zodra de trein Hilversum verlaat is de 3G verbinding weg en vanaf Weesp tot Duivendrecht is er helemaal geen verbinding met T-Mobile. Dus ook niet kunen bellen. Ik dacht dat het aan mijn toestel lag maar er zijn veel T-Mobile Klanten die het zelfde ervaren op het traject. Volgens T-Mobile is er niks aan de hand en is de denking prima.. .. Yeah right…
Wel goede van tmobile dat ze het nu eindelijk zeggen!
Maar wat ik niet snap is dat ze orange hebben overgekocht en ik loop stage/werk bij een bedrijf dat de netwerk masten opbouwd en afbreekt maar soms dan zie ik netwerk kasten van orange en kpn maar dan moeten we de orange kasten weg halen en die van kpn laten staan. Als ze echt slim waren geweest hadden ze de orange kasten veel beter kunnen laten staan en alles erin gewoon vervangen en naar tmobile zetten. Maar dat doen ze niet… En ik kom overal in heel nederland maar ik zie vrij weinig tmobile kasten.
voor mij is het ook nog een vraag of ik naar be gaat voor de nieuwe iphone.
Heb ook al veel geklaagd hierover. De verbinding is inderdaad zo vaak ruk in Rotterdam.
Ook in Groningen is het 80% van de tijd waardeloos. Vooral als je met een kluitje mensen op elkaar staat (festivals ed)
Wel leuk dat ze het erkenne maar betaal daar geen 44 euro voor per maand zou toch wel leuk zijn als ze het compeseren ofzo korting klink zeker leuk
Even afwachten.
Jongens, zeg vooral allemaal je abonnement van T-mobile op. Dan heb ik weer een goede verbinding. Ik ben merendeels tevreden in Amsterdam. In Brabant heb ik veel vaker problemen.
waarom schroeven ze de 3G snelheid dan niet gewoon terug?
Zoals base hier doet, momenteel limiteren op 500kbps
als ze dat nu eens gewoon zouden doen in Nederland. Ik vermoed dat gebruikers liever surfen aan 1megabit op hun smartphone zonder wegvallende gesprekken dan surfen aan 5 megabit met wegvallende gesprekken dan…
Sinds enkele weken ook zwaar waardeloos in centrum Nijmegen, wel 5 strepen vol 3g maar data ontvangen ho maar…Dacht al dat mijn telefoon de geest begon te geven. TMobile ga je schamen!
Ben ik eventjes blij met mijn movistar contract. 2 jaar iphone, en nog nooit ever never zonder 3G of ontvangst gezeten. 🙂
Ik heb sinds 3 weken ineens heel traag 3g, soms laadde hij zelfs niets, echt dramatisch.
Ik kom uit Rotterdam en heb bijna altijd problemen. In tegenstelling tot mijn vrienden met een vodafone abbo. Ik weet het wel als de mijne afloopt.
nou, als ze in Amsterdam de masten hebben uitgebreid, dan zijn het er nog steeds te weinig.
als er al bereik is ( 3G ) dan is het zodra er 10 mensen bij elkaar staan internetten onmogelijk…
zodra je dan GPRS forceert kun je toch internetten…
dus 3G bereik, en internetten zijn bij T-Mobile 2 aparte dingen…
Ik leef in Eindhoven en hier heb je ook bijna nergens internet!!! Ik ga overstappen naar Vodafone .
mijn tante heeft vodafoneen zij heeft in heel nl overal bereik!
@Jean-Paul Horn: Waarom delen ze die stomme dingen dan niet. Op 1 toren van iedere provider een mast. Nee dat is lekker slim. Niet goed voor het aanzicht, en niet goed voor het bereik.
Dat kan vast slimmer…
@OdB: JA JA T-Mobile het beste netwerk..
ik denk dat je echt gelijk hebt… ja ja…
T-Mobil het beste 3G bereik door meer frequenties…
hmmmmm verklaar al die klachten hier dan eens, en probeer dan eens een vodafone sim in de zelfde iphone, op dezelfde locatie, en kun je dan wel internetten ?
juist ja, je hebt je goed ingelezen…
@Jean-Paul Horn:
interferentie ?
er zijn regels van hoeveel straling ( radiostraling )
er op een bepaalde plek mag zijn.. van nederlandse origine. vastgelegd tot in de treure vanbestemmingsplannen etc…
net zoiets als als je bij de nederlandse grens bent ( +/- 30 km vanaf belgie ) heb je de meeste belgische zender goed ontvangst…
zodra je echter 5 km in belgie bent heb je nog maar een paar nederlandse zenders die je kunt luisteren..
gewoon idiote regels in een idioot land,
Hier nergens last van, sterker nog, sinds een week ofzo heb ik op mijn werk overal 3G ontvangst 😀 , ik vermoed dat er een nieuwe mast bij is gekomen.
Ik ben wel tevreden hoor. Dat gezeik van iedereen. Als je geen bereik hebt ga je toch gewoon ergens anders wonen
In Rotterdam nog steeds geen problemen met het netwerk. Woon hartje Rotterdam, dichtbij de T-Mobile winkels. Misschien dat dat scheelt 🙂
@TJay: ja en dan gaat iedereen massaal naar kpn of vodafone en dan krijg je geheid t zelfde gezeik t lijkt wel of niemand wilt begrijpen dat door de massale iphone aansluitingen de capaciteit van tmobile (nog) niet op is ingesteld als al die duizenden mensen via vodafone of kpn gaan bellen smssen en internetten krijg je precies t zelfde verhaal…..mind my words
ps ik heb geen klachten hier in amsterdam niet altijd optimaal internetbereik maar ik heb ook een vodafone met blackberry en dat is ook regelmatig drama dan kan je ook niets meer geen email geen ping geen internet…ik bedoel maar!
Hehe, eindelijk een beetje aandacht hiervoor. Ik loop ook al maanden te schelden op de 3G van T-Mobile. Ook op het tweakers forum wordt er weinig goeds gezegd over T-Mobile…
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406626/last
H voorheen nu 3G komt omdat T-Mobile gelijk na dwangsom de Orange UMTS frequenties weer is gaan gebruiken in regio rotterdam en limburg, op 20 nov 2009 volgde heel nerderland
Wat er nu is veranderd aan het UMTS/HSDPA Netwerk van T-Mobile
1 T-Mobile gebruik nu Orange UMTS frequentie samen met de T-Mobile UMTS frequentie via alle T-Mobile masten ipv vanuit Orange masten
2 Interferentie hier door groter en dus het signaal slechter, instabiele verbinding en dat is er nu aan de hand, 2 signalen die niet door de zelfde mast kunnen gaan krijg je interferentie(wel via de orange mast alleen zonder T-Mobile UMTS frequentie) waarbij de orginele signalen worden vervormd en nieuwe signalen ontstaan. Hierdoor zijn de signalen vaak niet meer te herkennen en gaat de informatie verloren
3 T-Mobile geeft in de zomer 2009 namelijk aan dat in mijn interpretatie beide frequenties min of meer niet samengevoegd mogen worden om een beter en efficienter netwerk te vormen
4 inefficienter gebruik van cappaciteit, stroom, in plaats van verbetering een verslechtering
5 Data verlies, swichen tussen H en 3G, Streaming, Tv kijken valt steeds uit door onregelmatige snelheid, veel uitval, slingerende bandbreedte, packet loss, packet-jitter, dropouts, veel problemen van mast naar mast, ééne moment haal je meer dan 1 mbit/sec andere moment haal je nog geen 0,2 mbit/sec of wel 200 kbit/sec onregelmatige snelheid, Bij een 3G mast verder dan 4 km bij 1 soms 2 strepen kun er geen gebruik meer van maken door packet loss, data verlies, het netwerk is achter uit gegaan door de T-Mobile, Orange UMTS frequenties bij elkaar te voegen en messchien nog wel verder achter uit gaat als er niks gedaan woord, dat was voor heen allemaal niet het geval toen de T-Mobile UMTS frequentie alleen gebruik werden en dus H
T-Mobile kan de Orange, T-Mobile UMTS frequenties wel zo blijven gebruiken maar dan moet er wel snel een oplossing komen voor dit probleem
Of T-Mobile geeft de Orange UMTS frequentie terug aan de overheid en T-Mobile gebruik gewoon haar eigen T-Mobile UMTS frequentie weer en alle probleem zijn dan in eens weg, er staat dan weer gewoon H in het toestel
Probleem Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Hilversum, Amersfoort, Zwolle, Overal in nederland, Ook op plaatsen met hsdpa ontvangen is de snelheid onregelmatig
Iphone abonnee krijgt 2 mbit/sec internet onbeperkt, dus zij kunnen dus zo veel data binnen halen als ze willen, en dat loopt uit de hand want men kan oneindig door gaan, en als meer dan 30 iphone dat doen heb je een probleem, Hsdpa gaat tot 14.4 mbit/sec T-Mobile gebruikt Hsdpa nog van 7.2 mbit/sec bij zo veel gebruikers op 1 mast met 2 mbit/sec krijg je dan geen data overdracht meer, dat is ook de reden waarom je nooit 7.2 mbit/sec zult halen met een laptop abonnement
T-Mobile had bij Iphone 2 mbit/sec internet net als bij w,n,w plus dat de snelheid omlaag gaat naar zo veel gb,s
Bijvoorbeeld bij 5 gb verbruikt te hebben de snelheid omlaag naar 1 mbit/sec voor de rest van de maand
Kpn, Hi en Vodafone prepaid Zorgeloos Internet hebben een harde limiet fup, Vodafone abonnees heeft een lichte limiet fup, T-Mobile w,n,w plus gaat omlaag naar 2 gb naar 384 kbit/sec
T-Mobile w,n,w standaard en iphone 2 mbit/sec is echt onbeperkt
Ik heb een Htc HD2 met w,n,w plus, ik zit vaak binnen 2 dagen aan de 2 gb de snelheid gaat dan naar 384 kbit/sec, aan het einde van de maand zit vaak op bijna 40 gb
Ik kijk veel tv, luister veel radio via internet, bekijk veel site’s, regelmatig download ik dingen, google maps voor de weg, ik hang hem wel is aan de laptop, pc als thuis internet het niet doet
Dream on boy!
Tmobile beter netwerk straks Ze hebben al lang de Orange palen in gebruik naam is alleen veranderd Tmobile had niet eens eigennetwerk in NL dit liep al via Orange.
En dat Vodafone aan ze limiet zit gebruik je bronnen beter Boy! Bij hun haal je gewoon 7 mbit op je mobiel met je internet abo maakt niet uit waar ik ben ik haal het. En dat KPN en Vodafone nu 3 keer zoveel leden hebben als Tmobile en netwerk ook groter is is omdat Tmobile jaren niks inversteerde nu vervangen ze alleen de masten plaatsen niks bij. Dit zeiden de monteurs zelf die bij ons op het dak van het bedrijf bezig waren in Hoofddorp waar het nog steeds na 1,5 maand ruk is Masten zijn allang vervangen voor nieuwe.
Ze geven al jaren toe dat bereik beroerd is bij Tmobile en geven de gemeentes de schuld maar ze kunnen gewoon op dezelfde mast erbij waar kpn en de rest ook zit zie het probleem niet maar dat doen ze niet. Ze geven mensen zelfs korting tot einde abo of bij mij ze unlocken je Iphone gratis.
Maakt niet uit of me simkaart van Tmobile nou in me iphone zit of me nokia (wel iets beter bereik) maar het is net een jojo met bereik.
Overgens sommige mensen beweren dat je belt over 3G maar dat kan niet.
Ik heb al eerder gezegd…..ik vind het vreemd dat ik meerdere malen geconstateerd heb dat op sommige plekken ik met Nokia toestellen wél een goede ontvangst had waar de Iphone het gewoon af liet weten. Allen met T-Mobile abonnementen.
Maarja…dat willen we niet horen.
Het probleem heeft dus twéé kanten!!!
Ik heb op Rotterdam CS al meer dan een half jaar last van volledig 3G bereik maar kan helemaal niks doen kwa internet. Sinds een aantal weken heb ik pas problemen dat hij het op andere plekken ook niet meer doet met vol bereik. Klinkt heel data routering gerelateerd.
Met bellen / smsen daarentegen heb ik tot heden geen last (incl jailbreak).
Wel valt altijd m’n volledige verbinding dus delft zuid en schiedam weg. Wat nou randstad!?
T-mobile. Heeft er eindelijk voor gezorgd dat in omgeving raamsdonksveer 3G netwerk beschikbaar is. Alleen per dag verschilt de sterkte. (2streepjes, 5streepjes)
Ik rij nu weer van Enschede naar Amersfoort (trein 7.27) of T-mobile heeft vannacht haar netwerk een update gegeven of het is rustig. Want ik ervaar nu een redelijk goede connectie.
Valt hier nu eigenlijk best mee. Kan volop bellen, etc. etc.
Had ik in een recent verleden ook geen 3G, tegenwoordig volop. Op naar de 4G !!
Ik heb weinig tot geen probleem in Rotterdam, bellen is altijd goed, 3G 95% van de tijd.
Ik heb hier anders de laatste tijd steeds vaker problemen. Vooral stations zijn een hel (DB, TB, BR). Wel 3G ontvangst maar het werkt dan gewoon niet meer. Ik snap de oorsprong van het probleem, maar eigenlijk had dit niet mogen gebeuren.
ik hoop dat die 4G snel komt én dat T Mobile haar alleenrecht ook verliest. Mijn abbo loopt af in oktober en ik tel nu de dagen al af. Zal zeker overstappen naar KPN of Vodafone (als dat kan) want in Zeist is het de laatste tijd (na een opleving) weer slechter geworden. Met alleen gprs draaien overigens programma’s als Strreamitall niet goed of helemaal niet, dus dat vind ik geen op-tie.
Dat de kastjes elkaar storen is een broodje-app verhaal dat de operators gebruiken tegen de gemeente om niet te hoeven sharen. Als het dan niet anders kan, geven ze schoorvoetend toe. De werkelijke reden heeft te maken met aansprakelijkheid; niemand dekt de schade als jouw apparatuur die in dezelfde nauwe ruimte opgesteld staat als die van je concurrent, opeens om onverklaarbare redenen onklaar is.
In de toekomst is het ruimte-probleem op te lossen door onder de grond te gaan – maar dat is duur want dan krijg je weer met koelingsproblemen te maken.
“Volgens onderzoek van gebruikers op Tweakers zou het probleem van de wegvallende gesprekken zich minder voor moeten doen als de 3G-verbinding van de iPhone wordt uitgeschakeld (via Instellingen > Algemeen > Netwerk)”.
Ja, als je alles uitschakelt heb je helemaal geen problemen meer. Eerlijk gezegd ben ik daar zo langzamerhand ook aan toe. 3G uitschakelen is nog het minste probleem, dat is er toch al vrijwel nooit. En als het er is: traag, traag, traag. Eigenlijk heb je alleen maar iets aan je iPhone i.c.m. Wifi, maar dan heb je meestal ook al een computer bij de hand. Bovendien moet je ook nog vrijwel permanent een stopcontact bij de hand hebben om je iPhone op te laden. Mijn phone verliest, als hij ‘s nachts volledig is uitgeschakeld, al 10%. En dan is die batterij nog maar 4 maanden oud….
Mijn vriendin en ik kunnen de laatste dagen amper bellen… Het gesprek valt steeds weg, echt best wel irritant, ik hoop dat ze er snel iets aan doen!
@ praktisch iedereen
Klagen is makkelijk maar is er iemand bij die ook actie onderneemt?
Vreemd dat sommige wel problemen ervaren en andere niet, op dezelfde locatie.
Zelf woon ik in een klein dorp nabij Utrecht; nooit problemen. Ook niet in Utrecht.
Afgelopen week op Texel geweest, geen plek gehad met slecht bereik, zelfs niet in De Cocksdorp.
Kortom: de beschreven klachten komen mij niet bekend voor.
Anno 2010 natuurlijk een flater dat ze dit nog niet op de rit hebben.
Ja, begrijp ik. Maar intussen gaan ze wel vrolijk door met nieuwe abonnementen slijten. Het is een bedrijf, dus het wil winst maken, maar het klopt natuurlijk niet. T-mobile verkoopt een dienst die het zelf aanprijst als iets waar je altijd en overal gebruik van kunt maken. Als je dat niet kunt waarmaken moet je het niet verkopen. 3G van T-mobile: soms is het goed, soms slecht of afwezig: je kunt er nooit op vertrouwen.
In regio Den Haag ook veel problemen gehad. Is nu wel iets beter, maar heb soms gerust uren geen telefoonverbinding, terwijl er wel bij de indicator wordt aangegeven dat ik vol bereik schijn te hebben. Je belt iemand en dan gebeurd er vervolgens niets. Na 30 seconden hoor je een ingesprekstoon en je scherm geeft aan dat het is mislukt…duh…
DRAMA!!
Dat wordt nog wat als die iPads straks gaan lopen.
Ik ben ZO blij dat ik tegenwoordig bij Vodafone zit. Voorheen altijd problemen met bereik in hartje Rotterdam, nu is het altijd goed.
Denbosch is DRAMA !!!
Mijn collega staat naast me… belt me, krijgt mijn voicemail terwijl ik vol bereik heb.. soms moet hij me wel 5 keer bellen voordat hij me te pakken heeft.
Half uur later krijg ik 4 smsjes van 4 “gemiste”oproepen
@Wouter: Hier het zelfde, vaak ping van 12 seconden!
onmogelijk om te internetten bij Drienerlo!
Ik woon in hartje rotterdam, toevallig net een iemand aan de lijn die zegt dat hij eerst twee keer m’n voicemail kreeg. Eindelijk te pakken gekregen, valt het gesprek weg en kan ik hem niet meer bereiken.
Ik heb hier altijd vol bereik (ook 3G). Slechte bedoeling van TM
Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker problemen. Op mijn werk in Rotterdam en ook thuis in de buurt van Rotterdam.
SMSjes die uren later aankomen, gesprekken die ik mis, gesprekken die wegvalen. Ook sinds een paar weken erg traag internet op de 3G. Het wordt nu echt irritant.
Nooit problemen gehad met Tmobile, maar de laatste tijd. Twijfel zeer sterk of ik daar opnieuw een abonnement ga afsluiten.
Hier Tilburg. Voorheen, tot een week of drie geleden, altijd goede ontvangst. Maar sindsdien helemaal niks meer. Het toestel zegt wel 3G maar verbinding, ho maar.
Niet op kantoor, niet op station, niet wandelend door de stad!
3G uitgezet, gevonden op een of andere Amerikaanse site (niet op Tweakers, red.) en vreemd genoeg: geen enkel probleem meer!
Langzaam, dat wel, maar beter langzaam dan geen verbinding.
Waardeloos is het wel. Je betaalt toch voor een fatsoenlijke verbinding lijkt me.
Hmmm… In Amsterdam is et echt niet beter op geworden…
ja, hier Nijmegen en omstreken.
ik zit dagelijks tussen Arnhem-Zuid en Cuijk in de trein en sinds een week of 4 is het superslecht (was al gewoon slecht). Batterij is ook veel sneller leeg.
Ik wel hoor! Zit hier op mijn werk zo’n 10m van de mast af – nooit een dropped call en lekker snel datanetwerk – tot in de lift aan toe.
Ze denken ook niet na bij T-Mobile: Je hebt met je iPhone abonnement toegang tot alle Wifi Hotspots. Dat dekt tenminste al wat knooppunten op stations e.d. Als ze er nou voor zorgen dat de iPhone zich automatisch op alle T-Mobile Hotpots inlogt en die nog wat uitbreiden in de steden dan hebben ze al heel wat datatraffic van de zendmasten af!
Ik woon in Utrecht Leidsche Rijn en heb er altijd al veel last van. Wegvallende verbindingen, onderbroken gesprekken, vertraagde smsjes en voicemail notificaties. Ik heb ook het gevoel dat het de laatste weken erger geworden is. Afgelopen weken twee vertraagde smsjes en twee vertraagde voicemail notificaties.
@michel: Ik heb tijdelijk Ben geprobeerd op mijn in België aangeschafte 3 GS. Ik woon in Boskoop een plaats waar T-mobile afraad hier op hun netwerk te gaan zitten. De ontvangst is bij Ben (T-mobilenetwerk) nog minder dan bij KPN. Ook bij KPN heb ik plaatsen in mijn huis waar het signaal wegvalt. Bij Ben zijn het er iets meer. Moet dus weer terug naar het KPN-netwerk.
Precies! Daar wordt ik dan ook zo boos over. Het probleem blijft alleen maar erger worden en de bestaande klanten horen tot nu toe nog niks! Alleen de reacties hier duiden al op een langdurend landelijk probleem. Stop de verkoop van diensten die je niet kunt leveren en los het eerst op voor bestaande klanten. Bah!
3G bereik is niet overal best dat klopt, tussen ‘T HArde en Nunspeet zit bijvoorbeeld een grote blinde vlek, maar dat komt volgens mij door dat militair oefenterrein daar.
Verder eigenlijk niet veel last van slecht bereik. Heb zelfs de laatste tijd meer 3G verbinding dan een maand of 2 terug.
Als ik hier al comments lees dan gaat iedereen zo’n beetje weg bij Tmobile.
Blijf ik lekker zitten bij Tmobile, ben ik zo direct nog de enige.
Zit al jaren bij T-Mobile (zonder klachten) maar sinds ongeveer twee weken constant wegvallen van gedeeltes in een gesprek, en soms gewoon niet kunnen bellen: “gesprek mislukt”, mensen die mij bellen krijgen geen verbinding. Ik dacht dat het aan mijn iPhone lag maar schijnbaar in Limburg ook deze problemen. Balen…
T-Mobile/Orange frequenties woord al gebruik zonder dit eerst voor af getest te hebben, test T-Mobile dat gewoon op de klanten af, zie bericht boven mij, dit bericht van 5 feb 2010 bevestigt het helemaal, anders had T-Mobile al een boete gehad, wij zitten al bijna in juni 2010, dat is al bijna 7 maanden naar de dwangsom
bron http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=717096
Agentschap doet metingen naar UMTS-dekking Orange
vrijdag 5 februari 2010
Het Agentschap Telecom (AT) voert momenteel een nieuwe serie metingen uit op de UMTS frequenties van T-Mobile/Orange. Op 3 november legde het AT aan T-Mobile een last onder dwangsom op. Daarin kreeg de operator een termijn van drie maanden om alsnog aan de voorwaarden te voldoen. De toezichthouder meldt dat de resultaten van de metingen nog niet bekend zijn, een datum wordt niet gegeven. T-Mobile laat weten dat er, zoals in november aangekondigd, aanpassingen zijn uitgevoerd aan het netwerk en voldaan is aan de aanvullende eisen van het Agentschap. “We zijn benieuwd,†reageert een woordvoerster.
Door de overname van Orange is T-Mobile in het bezit van twee UMTS-licenties en bijbehorend radiospectrum. De operator en de toezichthouder verschillen echter van mening over de licentievoorwaarden. T-Mobile zegt het spectrum in gebruik te hebben, maar na metingen op 300 locaties in Nederland oordeelde het Agentschap dat T-Mobile niet voldoet aan de licentievoorwaarden van Orange. KPN kreeg in 2008 in een last onder dwangsom voor het niet-gebruiken van het spectrum van Telfort. Nadat een boete van 5 miljoen euro onherroepelijk was geworden, besloot KPN om het spectrum terug te geven aan de overheid.
Het is dat ik de telefoon net heb maar het is een drama hier in Sint Laurens in Zeeland met het bereik van t-mobile, ik moet naar buiten om te bellen.
Echt? Ik heb nog nergens last van; Enschede Noord/Deppenbroek.
In Hengelo of op m’n werk in Oldenzaal daarentegen is’t bereik bagger, geen 3G en meestal 4 pogingen om uberhaupt verbinding te krijgen.
Was bagger op Rotterdam Centraal vandaag, als ik dat langer heb stap ik echt over, batterij halfdood door continu verbinding zoeken.
In in Ridderkerk & Rotterdam constant last van het wegvallen van 3g vreselijk hinderlijk! Zou haast genoegdoening willen!
Het komt steeds vaker voor dat het bereik wegvalt. Wel vervelend want de abonnementsprijzen blijven gelijk terwijl er minder goed wordt gepresteerd.
Ik ben al jaren een zeer tevreden T-mobile klant. Nooit problemen overal bereik en je wordt goed geholpen. Ik heb de IPhone pas maar tot nu to heel tevreden er mee
Door steeds te moeten zoeken naar een netwerk en 3G verbinding houdt m’n batterij het ook een stuk
minder vol. Typisch voorbeeld waarbij T-mobile winst en vergroting van hun marktaandeel belangrijker vindt dan kwaliteit en stabiliteit. Een grote fail…! En maar door betalen!
Ik heb sinds kort ook last in Den Haag (omgeving centraal station). Vandaag heb ik eens 3G uitgezet en de batterij houd het langer vol. Ik zag inderdaad vaak even geen service.
Hopelijk lossen ze het snel op.
@Ton: Hier ook Alkmaar, zelfde probleem. Ik dacht al dat mijn accu kapot aan het gaan was, ik haal het eind van de dag niet eens zonder op te laden. 3G wordt wel gemeld maar is nauwelijks actief lijkt het. Veel netwerkproblemen, apps die melden dat er geen internetverbinding is terwijl 3G vrolijk op het scherm staat…
Sind een week of twee net een knipperlicht. En steeds vaker geen service tussen Den Haag en Utrecht. Batterij gaat niet eens een dag mee door dat geswitch en gezoek. Nee dan België. Gisteren in Brussel geen problemen. Prima snel internet. Ook in de trein naar Roosendaal…tot Tmobile netwerk mijn Iphone weer overnam: bagger. Nee, supersnel mobiel internet met Tmobile? Vergeet het maar.
Amsterdam Zuidas wel 3G, maar geen 3G data. Ik dacht ook dat mijn accu van de iPhone kapot aan het gaan was, zo snel dat het gaat heb ik nog nooit meegemaakt.
Misschien is het een idee om een soort mark the spot app te maken. Deze app maakt het mogelijk plekken te marken waar het misgaat (cell, data etc). Als iedereen die gebruikt bij problemen krijg je een mooi overzicht hoe het er met t-mobile voor staat. Zie ook hier: http://bit.ly/8XOyn5
Had ik nou toch maar voor de iPhone icm Vodafone gekozen! Ben wel blij om te horen dat de rede dat de batterij zo snel leeg is door het netwerk komt. Ik schrok echt van de slechte accu van de iPhone. (ik heb de iPhone pas 2 weken)
Overweegt iemand om een deel van de abokosten terug te vorderen? Je betaalt tenslotte voor iets wat tmobile niet kan leveren.
Klopt idd op drienerloo en delen van Twekkelerveld helemaal geen verbinding.
Wel 3G icoon maar geen dataoverdracht.
Na de zomer van 2009 werd het alleen maar slechter, nu echt drama.
Hyves, Ping, etc kun je nu bijna niets mee!
Als veel meer bedrijven, winkels en horeca een open en gratis wifi-netwerk gaan aanbieden, wordt het 3G netwerk minder belast. Bij de meeste hotels moet je er voor betalen. Toch zie je ook verbetering. McDonalds, café’s, zo moet het. Gewoon service aan je gasten.
en dan dacht ik dat ik de enige was!
Ik heb er heel vaak last van dat ik opeens geen internet meer heb en de laatste tijd ook vaak dat mijn gesprekken ineens wegvallen..
Dan krijg ik opeens een bericht dat ik 5 gemiste oproepen heb, terwijl ik helemaal niks heb gehoord :S
Ik dacht dat het komt, omdat ik mijn iphone zo vaak heb laten vallen of door de veeleee apps die ik erop heb zitten, maar het is dus toch een landelijk probleem door t-mobile…
enne.. wifi is wel sneller, hoger kwaliteit enz., maar het grote verschil is, dat 3g overal is en wifi niet, bv tijdens het reizen kan je echt niet met een wifi verbinding online blijven (@rotterdam)
Als ze niet eens een telefoonverbinding kunnen garanderen, verdienen ze het ook niet om 30 euro of meer per maand te beuren. Actie, harde actie zou ik zeggen. Wie neemt het initiatief? En weet de Opta hiervan? (Ik heb sjobs@apple.com gemaild, zouden meer mensen moeten doen)
T-Mobile wil wel de klanten binnenslurpen maar ze niet de kwaliteit bieden waar ze voor betalen. Ze hadden kunnen voorzien dat de databehoefte zou stijgen. Logisch toch, als je de enige aanbieder bent van een zeer gewilde telefoon? Ik woon in Amsterdam en heb zelfs daar vaak problemen met updaten van applicaties (kranten, schaken, het weer. Alles met data). Schandalig dat we er wel de normale prijs voor moeten betalen. T-mobile zal mij zeker kwijtraken als klant zodra mijn contract erop zit. Jammer. Mijn eerste en laatste ervaring met T-mobile.
Ik heb al 7 maanden mijn IPhone, en al die tijd een goede verbinding met T-mobile (Den Haag). Tot 2 dagen geleden. Geen 3G meer af en toe geen service.
Ik baal.
@Pien: Moet je eens achter de dom gaan lopen. Totaal geen bereik, nooit. Geen data, geen telefonie.
http://www.netwerk.tv/artikelen/t-mobile-mogelijk-schaderegeling-voor-problemen-met-iphone
Leuk zo’n abonnement waar je top dollar voor betaald, maar de infrastructuur laat het afweten. Wel grappig dat ze deze storm aan data/bel verkeer niet hadden verwacht! Volgens mij is er dan geen communicatie tussen sales en andere divisies binnen T-mobile.
Communicatie intern werkt niet bij een communicatie bedrijf , daar krijgen we vertrouwen in!
T-mobile levert niet wat ze beloven, ik minder betalen! Show me the money !!! En zo zou iedereen erin moeten staan!
Help..
iphone is erg snel leeg de laatste dagen….wie nog meer?
heeft dit met netwerk te maken?
3G uitzetten, heeft het zin?
Heb ik ook maakt niet uit of KPN of Tmobile erin zit of vodafone
blijft net zo snel leeg gaan nog geen halve dag
Ach, op mijn dak mogen ze wel een antenne plaatsen als ik daarmee een gratis abonnement krijg.
@Bill: dat heeft zéker zin. schakel het maar eens een dagje uit. Bij mij gaat ie ineens weer bijna 2 dagen mee.
@Bill:
3G uit zetten helpt gegarandeerd. Je batterij wordt domweg leeggeslurpt vanwege het continue zoeken/verbinden. Ik die het sinds kort iedere nacht voor het slapen gaan en me batterij gaat bijna anderhalve dag mee.. niet dat dat om over naar huis te schrijven is 🙂
@Sognatore: Ik overweeg het, ik zou het schandalig vinden als we de volle mep moeten blijven betalen voor onvolledige service!
@Linda:
en hoe krijg je dat voor elkaar? toen ik belde naar de klantenservice werd ik afgeserveerd met het invulformulier online. Ik heb geen druk gezet maar ben nog wel van plan dat te doen. Zeker na het feit dat ze mijn garantieclaim voor haarscheurtjes hebben afgekeurd ivm waterschade.. :S
Tips en ervaringen over het claimen: ik hoor ze graag….
Bij Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) is momenteel een inventarisatie gaande inzake de bereikbaarheid van T-Mobile klanten en de bereidheid onder hen om (collectief) te gaan procederen.
SMCO staat bekend om het voeren van collectieve rechtszaken en is onder meer verwikkeld in rechtszaken tegen de Staatsloterij, DSB en de Staat der Nederlanden. Zij hebben momenteel zo’n 25.000 aangesloten donateurs en daarmee klanten.
Wil je graag meer informatie over een mogelijke collectieve rechtszaak tegen T-Mobile, surf dan even naar http://www.collectiefonrecht.nl of meld je met je gegevens via mailto:klacht@collectiefonrecht.nl .
Nu hier in centrum Amsterdam (Koningsplein) totaal geen verbinding meer met 3G. Als deze aanstaat krijg ik de melding “Geen Service”. 3G uitzetten helpt wel, maar schandalig!!
Wat zijn jullie zielig zeg! Ahw geen 3G. Nou dat is even *** zeg? Neem dan geen 3G abbonement. Dan maar oldskool GPRS.
Het is ook wel logisch waarom dit zo gebeurd. Hoe populairder iets wordt, hoe harder het is om het behouden.
Batterijen snel leeg? Wees lekker zuinig met je energie. Waarom zet je hem aan als je weinig data verbruikt?
Maar goed het is jammer. Hopelijk maakt Apple eindelijk zonnepanelen in hun mobiele producten, dan gaan we niet meer zeuren over energie.
Ooh ja neem minst bekende provider, dan heb je vast wel constante verbinding. En waarschijnlijk geen dekking. vast ook wel lekker duur.
Inderdaad ronduit belachelijk. Hopen dat je het abbo op kan zeggen dan kunnen ze de ter…. krijgen bij t-mobile. Orange had nooit samen moeten gaan, nooit problemen gehad.
Ik heb even mijn factuur online gezet incl. de korting die t-mobile geeft 😉 6 maanden 50% op m’n abo.
Klik hier
Ik ben het al een tijdje zat, die TheeMobiel. Ik heb ze eerder al gemaild over de belabberde 3G ontvangst in Zutphen en andere minder bewoonde plekken, maar na bijna twee jaar abo werd het de laatste weken alleen maar slechter. Ik was van de week in Duitsland en om iemand in Duitsland te bellen moest ik, na het intoetsen van een nummer, zeker 30 tot 60 sekonden in stilte zitten wachten totdat de beltoon doorkwam dat ik de ander had bereikt. Daarbij kreeg ik regelmatig ‘call failed’, wat voorheen zelden voorkwam. Ik hoop dat die nieuwe iPhone ook bij Vodafone komt, want dan ga ik daar naar terug. Duurder misschien, maar altijd 3G bereik gehad, ook in Duitsland.
Teken allemaal de petitie!
Hopen dat ze met een andre compensatie gaan komen!
Tmobile heeft knappe abonnementen maar als klant moeten wij veel incaseren en daar mogen wij niet de dupe van worden want 40 euro per maand is niet niks. De fouten van deze provider mag niet via de portemonee van de klanten gaan. OF OPLOSSEN OF DE KLANTEN TEGEMOET KOMEN. Ik heb er niets van gemerkt. Tmobile moet een keuze maken of een tegemoetkoming of de klanten de mogelijkheid bieden het abonnement kunnen te opzeggen. ZO kAN HET NIET DOOR GAAN
Eigenlijk nooit zo veel problemen gehad tot aan dit weekend in Utrecht… binnenkomende gesprekken die binnen 10 sec na totstandkoming wegvallen, uitgaande oproepen die niet tot stand komen en geen UMTS verbinding (wel GPRS….) Tijd maakt niet uit, het was donderdag middag, donderdagavond en om middernacht een probleem. Vandaag idem dito.
@Bjorn – Overigens denk ik – op persoonlijke titel – dat andere providers die mogelijk in de nabije toekomst de iPhone ook gaan krijgen precies dezelfde problemen gaan krijgen als ze hun 3G-netwerk niet al hebben voorbereid. Het is gewoon een feit dat iPhone-gebruikers verreweg meer dataverkeer en netwerkcapaciteit voor hun rekening nemen dan andere (smartphone)gebruikers en ook dat het dataverkeer exponentieel is toegenomen. Daar kun je als provider nauwelijks tegenaan plannen, temeer omdat je eerst via gemeentelijke vergunningen de noodzakelijke plaatsing van 3G-masten per gemeente moet afdwingen (want niemand wil zo’n antenne op zijn dak of in de buurt).
@Pipo – Misschien vanwege mogelijke interferentie? Misschien omdat een van de partijen dat pertinent niet wil? Wie zal het zeggen. Feit blijft dat providers tegenwoordig grote moeite hebben om die masten geplaatst te krijgen.
@mrklippel – Ik antwoordde op Pipo die zei dat providers de masten moeten delen. Misschien kan dat wel niet omdat de kastjes op elkaar storen (ik weet het niet, het is maar een mogelijke verklaring). Ik heb geenszins de straling van de mast en het effect daarvan bedoeld in die reactie.