Het Nederlandse bedrijf Van Leliveld Services is op 14 februari failliet verklaard. iPhone-gebruikers konden tot voor kort via het bedrijf hun in het buitenland gekochte iPhone laten repareren, als deze nog onder de garantie van Apple viel. Van Leliveld was een Apple Authorised Service Provider.
Ging een in het buitenland gekochte iPhone kapot, dan moest je vroeger vaak terug naar het land van aankoop om gebruik te maken van de garantieregeling. Hier kwam in 2010 verandering in, toen iPhone-gebruikers werden verwezen naar Van Leliveld Services en Electronic Repair-Logistics. Beide bedrijven waren Apple Authorised Service Providers, waardoor ze toegang hadden tot officiële onderdelen via Apple. Je kunt Apple Authorised Service Providers vinden via de website van Apple.
De precieze gevolgen van het faillissement van Van Leliveld Services zijn nog niet duidelijk. Electronic Repair-Logistics verklaart tegenover iPhoneclub zich nog steeds bezig te houden met het repareren van buitenlandse iPhones, waardoor er in ieder geval één partij de reparaties nog op zich neemt. Of zij nu met een gigantisch aantal reparaties komen te zitten is niet duidelijk.
Valt je iPhone buiten de garantie, dan kun je terecht bij de iCulture-reparatieservice, bij tipgever CARD Services of bij andere reparatiediensten. Een directe concurrent van deze reparatiediensten was Van Leliveld in feite niet, omdat zij vooral iPhones afhandelden die nog binnen de garantie vielen en waarbij de klant dus niets betaalde.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 26 reacties