Het Nederlandse bedrijf Van Leliveld Services is op 14 februari failliet verklaard. iPhone-gebruikers konden tot voor kort via het bedrijf hun in het buitenland gekochte iPhone laten repareren, als deze nog onder de garantie van Apple viel. Van Leliveld was een Apple Authorised Service Provider.
Ging een in het buitenland gekochte iPhone kapot, dan moest je vroeger vaak terug naar het land van aankoop om gebruik te maken van de garantieregeling. Hier kwam in 2010 verandering in, toen iPhone-gebruikers werden verwezen naar Van Leliveld Services en Electronic Repair-Logistics. Beide bedrijven waren Apple Authorised Service Providers, waardoor ze toegang hadden tot officiële onderdelen via Apple. Je kunt Apple Authorised Service Providers vinden via de website van Apple.
De precieze gevolgen van het faillissement van Van Leliveld Services zijn nog niet duidelijk. Electronic Repair-Logistics verklaart tegenover iPhoneclub zich nog steeds bezig te houden met het repareren van buitenlandse iPhones, waardoor er in ieder geval één partij de reparaties nog op zich neemt. Of zij nu met een gigantisch aantal reparaties komen te zitten is niet duidelijk.
Valt je iPhone buiten de garantie, dan kun je terecht bij de iCulture-reparatieservice, bij tipgever CARD Services of bij andere reparatiediensten. Een directe concurrent van deze reparatiediensten was Van Leliveld in feite niet, omdat zij vooral iPhones afhandelden die nog binnen de garantie vielen en waarbij de klant dus niets betaalde.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
wow! weeral eentje?! kreeg vorige week te horen dat mijn verzekering voor mijn iphone (Proassist) failliet is!!
Ik heb contact opgenomen met de curator. Die van mij was daar. Je moet dan bij de curator een claim indien om je apparaat terug te krijgen. Aangezien dat het geen eigendom is van van Leliveld mogen ze het niet met de boedel verkopen. Hopelijk krijg ik hem terug…
@Gertjanneman: Waar heb jij te horen gekregen dat proassist falliet is ? want daar is niks van waar hoor 😉
Proassist Belgie is failliet, volgens Proassist heeft dit geen gevolgen voor de Nederlandse tak. Alle toestellen die bij de Belgische vestiging liggen/lagen zullen wel geretourneerd worden naar hun betreffende eigenaars.
http://www.proassist.nl/action/newsitem/26/Laatste-ontwikkelingen-ProAssist
Wat zonde! Ze hebben nog een keer mijn MacPro gerepareerd. Topservice! Ophalen, twee trappen naar beneden sjouwen en netjes terugbrengen. Als ze de onderdelen in huis hadden gehad, hadden ze hem zelfs ter plekke gerepareerd. Jammer!
Jammer, altijd goede service gehad. Kennis van zaken en geen commerciele belangen om je wat aan te smeren.
Ach. wat jammer..
In het verleden heel veel zaken mee gedaan. toen de ipodjes nogal eens op reparatie moesten. vooral de mini was een ramp.
Proassist is wel eens onderneming van het jaar geweest.
Toch jammer. Ik heb er een keer mijn Macbook Pro laten repareren (heet water in het toetsenbord); het waren aardige mensen, die veel verstand van zaken leken te hebben (“het ergste is yoghurt”). Ik hoop dat ze hun mensen ergens onderdak kunnen verlenen.
@Jean-Paul Horn: Jep, sorry had beter moeten benadrukken dat dit enkel in BELGIË was.. Mijn excuses
Heel jammer! Ze hebben mijn zwitser iphone4 toen gratis gerepareerd (viel nog onder garantie). Uitstekend service!
Ik heb toch wel een hele andere ervaring met garantie.
Mijn ipad 1 ging kapot (in amerika gekocht)
Ik dacht…ooh nu zul je het krijgen! Gebeld naar amerika en ik kon hem gewoon hier bij een apple service center brengen. Volgende dag werd ik gebeld dat er een nieuwe klaar lag.
SUPER
@Gertjanneman: Vind het niet raar dat proassist failliet is. Het bedrijf maakt er al jaren een zooitje van. Je zegt bijvoorbeeld een contract op omdat je hem niet meer nodig bent. Dan stoppen ze het netjes maar naar een maand of 4 beginnen ze zo weer een lading geld van je rekening te halen plus de rest van die maanden. Kortom ik ben er blij om dat ze failliet zijn.
Ontopic: Wat betekent dat voor de iPhone’s daar nog liggen voor reparatie. Zal lullig wezen als je nooit je iPhone terug zal zien.
Ikzelf zou geen iPhone reparatie service willen hebben.. 3x mn iPhone opgestuurd in 2011 vanwege kappot scherm.. (ja, ik heb nu een hoesje 🙂 )
Tricky business..
Jammer! Zeer bekwame en flexibele mensen
Ik heb er (echt!) geen relatie mee of belang bij, maar ik kan Apples @ Berries in Amersfoort van harte aanraden mocht er buiten je garantie iets met je iPhone zijn…
Kun je je garantie straks van je buitelandse tel ook gewoon via apple in A’dam later verwerken?
Heel erg jammer. Geweldige tent met echte service en ook nog eens vlakbij voor mij. Ik hoop dat het personeel ergens een doorstart kan maken.
Volgens mij kan je je telefoon ook straks gewoon in Amsterdam aanbieden. Het is tenslotte een officieel aanspreekpunt van Apple dus eigenlijk kunnen ze je daar onmogelijk weigeren. Ik heb een iPhone met AppleCare. Hoop dat ze dat ook gewoon accepteren. Daarom had ik juist AppleCare genomen om geen gezeur te hebben. Zo makkelijk lijkt het soms echter niet.
Card services is ook al een keer failliet geweest. Je zou bijna eerst maandcijfers of kwartaalcijfers opvragen voordat je een toestel afgeeft. Zelf een keer bij card services MacBook pro gebracht omdat scherm binnen paar maanden al kapot ging en vond de service prima.
Over Van Leliveld: komt helaas niet onverwacht.
Heb er via m’n werk veel mee te maken gehad, meestal tot volle tevredenheid, alleen kort geleden heeft Apple van hun kant de samenwerking ingetrokken, waarna de boel gewoon niet meer te redden was.
Je zou dus kunnen stellen dat ze failliet gemaakt zijn…
Let wel, Card services is niet falliet. Card wel, card mét services niet 🙂
De baas van Leliveld heeft het zelf verpest. Het is zijn fout, de werknemers bij Leliveld de geen ervaring hebben met iPhone. Hij huurde gewoon uizendkracten in. lijk mij logisch dat bedrijf gaat sluiten.
Klopt, ik heb daar als uitzendkracht op de iphone afdeling gewerkt. Verbaast me niks dat ze failliet zijn. Dat Apple de samenwerking in ging trekken hing al tijden in de lucht. Waardeloos bedrijf. En die baas is helemaal een lul. Beschuldigde ons meermaals ten onrechte van diefstal.
@John:
Hee John, ik heb het zelfde probleem!
Al iets van gehoord of terug gekregen?
ik moet tot volgende week wachten voor meer info op de site van wijn en stael.
@gertjanneman: Hoe kom je er bij dat Proassist failliet is? Via wie/waar heb je dat gehoord/gelezen? Volgens de reacties in het forumtopic is er gewoon nog contact met dat bedrijf.
Edit: Inmiddels duidelijk dat het om de Belgische vestiging van Proassist in Tienen gaat die failliet is. De Nederlandse vestiging is nog actief.