Product placement is een mooi woord voor sluikreclame in boeken, films en tv-programma’s. Zo zitten de dames in de tv-serie Voetbalvrouwen niet zomaar een glaasje Coebergh-likeur te nippen: het drankmerk is de belangrijkste sponsor van de serie. Bij de iPhone is sponsoring niet nodig: de telefoon heeft zo’n magische aantrekkingskracht dat het vanzelf wel opduikt. Zo speelt de iPhone een belangrijke rol in het nieuwe boek Requiem for an Assassin. De hoofdpersoon gebruikt de iPhone niet alleen om te bellen, maar ook om via Google Maps de lokatie van slachtoffers op te sporen.
Dat kan allemaal dankzij het grote scherm van de iPhone, de internetverbinding en de Google Maps die op de iPhone aanwezig zijn. Huurmoordenaar John Rain, de hoofdpersoon in de Rain-serie, is half Japans en half Amerikaans. De auteur haalt zijn inspiratie uit de drie jaar die hij bij de CIA doorbracht, gebruikt zijn kennis van vechtkunst om de vechtscenes realistisch te beschrijven en hij probeert in zijn boeken ook veel actuele gebeurtenissen te verwerken. Zoals de iPhone!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties