De iPhone kreeg tijdens de 80e Academy Awards een sterrenbehandeling: presentator John Stewart demonstreerde hoe je op een iPhone film kunt kijken en benadrukte dat het in liggend formaat nog beter eruit ziet.
Volgens mij dreef hij juist spot met de iPhone. De filmstudio’s zien die film distributie via iTunes wel zitten, maar regisseurs vinden het absurd dat hun meesterwerken op zo’n klein schermpje worden vertoond. Het was dus meer een inside joke voor de regisseurs dan dat het (positivie) reclame was.
Steef: je hebt helemaal gelijk: “Oh, those are camels” 😉 Het filmpje was nog niet beschikbaar toen we dit nieuwtje schreven, maar het is inderdaad niet echt “positieve” reclame, al is het tonen van de iPhone (en niet een ander product) natuurlijk nog steeds hartstikke mooie product placement, al zal Apple er niet voor hebben betaald.
Cancunlover
Nou ja, een tv-scherm of een iPhone-display in vergelijking met een bioscoop-scherm, het blijft zowieso een gigantisch verschil. Dus die regisseurs met hun zogezegde “meesterwerken” moeten niet melken met hun belachelijke hoge salaris! Elke film die verkocht wordt via iTunes brengt hun ook weer geld in het zakje, dus ik begrijp hun probleem niet helemaal…
Steef
Het is regisseurs niet om geld te doen, maar om ‘the art of moving pictures’.
Films maken is pure passie. Als geld het hoofddoel zou zijn dan hadden er nooit zulke goede films bestaan. Eigenlijk getuigd het van weinig respect en liefde voor films om ze op je iPhone, iPod of Mac te bekijken. Het is wel makkelijk, maar een film hoor je te zien zoals die gemaakt is en dat doe je in de bioscoop of eventueel met een goede HD televisie, hi-end surround geluid (en zodra movie rentals in NL beschikbaar is) een Apple TV.
De geldhaaien zijn in dit geval de aandeelhouders van filmstudio’s en de consumenten die alles steeds goedkoper willen, of nog liever gratis.
alsof Nintendo en Apple er niets van weten….hoe heet dit ook al weer…….doahh Productplacement !!!
marketing les 1 hoofdstuk 1 volgens mij.
lol, idd, “gratis reclame” 😉
voor de iPhone clip:
http://gizmodo.com/360276/jon-stewart-bored-with-oscars-pulls-out-iphone?autoplay=true
.
Volgens mij dreef hij juist spot met de iPhone. De filmstudio’s zien die film distributie via iTunes wel zitten, maar regisseurs vinden het absurd dat hun meesterwerken op zo’n klein schermpje worden vertoond. Het was dus meer een inside joke voor de regisseurs dan dat het (positivie) reclame was.
Xeno: Bedankt voor de link naar het filmpje!
Steef: je hebt helemaal gelijk: “Oh, those are camels” 😉 Het filmpje was nog niet beschikbaar toen we dit nieuwtje schreven, maar het is inderdaad niet echt “positieve” reclame, al is het tonen van de iPhone (en niet een ander product) natuurlijk nog steeds hartstikke mooie product placement, al zal Apple er niet voor hebben betaald.
Nou ja, een tv-scherm of een iPhone-display in vergelijking met een bioscoop-scherm, het blijft zowieso een gigantisch verschil. Dus die regisseurs met hun zogezegde “meesterwerken” moeten niet melken met hun belachelijke hoge salaris! Elke film die verkocht wordt via iTunes brengt hun ook weer geld in het zakje, dus ik begrijp hun probleem niet helemaal…
Het is regisseurs niet om geld te doen, maar om ‘the art of moving pictures’.
Films maken is pure passie. Als geld het hoofddoel zou zijn dan hadden er nooit zulke goede films bestaan. Eigenlijk getuigd het van weinig respect en liefde voor films om ze op je iPhone, iPod of Mac te bekijken. Het is wel makkelijk, maar een film hoor je te zien zoals die gemaakt is en dat doe je in de bioscoop of eventueel met een goede HD televisie, hi-end surround geluid (en zodra movie rentals in NL beschikbaar is) een Apple TV.
De geldhaaien zijn in dit geval de aandeelhouders van filmstudio’s en de consumenten die alles steeds goedkoper willen, of nog liever gratis.