Ming-Chi Kuo denkt dat Apple vrijwel net zoveel exemplaren van de iPhone 5c als iPhone 5s heeft verkocht. Van de 9 miljoen verkochte iPhones zou de iPhone 5c het best verkocht zijn.
Het kan eventueel een teken zijn dat de iPhone het niet meer zo goed doet als eerst, ondanks de verkoop in China nu. Tot nu toe heeft Apple altijd records gebroken bij het lanceren van nieuwe iPhones. De iPhone 5 deed het in vergelijking tot de 5S misschien beter. En we weten niet hoe de verkoopcijfers van de 4S vorig jaar uitzagen toen deze goedkoper werd als gevolg van de introductie van de iPhone 5, zodat een vergelijking met de 5C hier niet mogelijk is. Al met al denk ik dat er wel een reden zal zijn waarom Apple zwijgt over de verkoopcijfers per model.
Backy
Klopt, zwijgen is nooit een goed teken.
50/50 betekent ook dat het volume-doelstelling van de 5c tegenvalt en er relatief meer mensen naar de 5s grijpen.
De 5c lijkt dus gewoon te hoog ingeprijst.
Daarmee ga je ZuidOost Azie niet echt “veroveren” en een prijsdaling zou een gezichtsverlies zijn dus gebeurt er wsch. niks.
GloriouS
50/50 vind ik juist hele goede resultaten voor de iPhone 5C. Ik vind het vrij onlogisch dat mensen 600 euro neertellen voor de 5C terwijl de iPhone 5S maar 100 euro meer kost. Daarnaast heb ik het niet eens over het gegeven dat de iPhone 5 ongeveer hetzelfde doet als de iPhone 5C, er beter uitziet mijn inziens en ook nog eens goedkoper is. Als je dan echt een kleurige iPhone wilt, neem de iPhone 5 en koop een kleurige hoesje.
Lesley
@Backy: idd 10 gouden of geen(!) gouden iphone is vreemd. Terwijl in alle filmpjes reclame wordt gemaakt met de gouden iphone. Hoe je het ook draait of keert.
Slechte research (wat ik niet voor kan stellen) of gewoon tactiek.
Tom van Zummeren
Waarom vinden mensen het allemaal tegenvallende cijfers als ze horen hoe de verdeling zit?? Het gaat toch om het totaal, niet het aantal per toestel?
Ik bedoel mensen kopen toch een iPhone, maakt toch niet uit wat voor? Het is niet alsof het totaal hoger wordt van meer verschillende toestellen. Iemand wil een iPhone, gaat naar de winkel en haalt of een 5C of een 5S. Als er geen 5C was geweest dan was de keuze 5S geweest voor die personen.
Civman
Die C=crap versie slaat dus niet aan. Was bedoelt voor de chineese markt met een kleine 200 miljoen gebruikers. Als het totaal dan net een 4,5 miljoen is , die zeker niet alleen in China verpasts zijn dan kun je spreken denk ik van een zepert.
In de Chineese markt is veel meer te krijgen dat veel meer bied en gelijkwaardig aan prijs of wel goedkoper. Apple dacht zijn marktaandeel zo op peil te houden, niet dus. Chinesen zijn echte gadget freaks, en wat biedt die 5c nu extra? niets bijzonders in vergelijking met bv de 4. oke hij is sneller maar biedt hij meer aan mogelijkheden die nuttig zijn en proof? nee dus.
ronald
Apple kan er 50 miljoen in het 4e kwartaal verkopen?
Laten we dan voor de volgende 3 kwartalen de helft aanhouden, dat maakt 125 miljoen per jaar.
Dat is een flink aantal.
ISIG
Origineel geplaatst door Civman Was bedoelt voor de chineese markt met een kleine 200 miljoen gebruikers. Als het totaal dan net een 4,5 miljoen is , die zeker niet alleen in China verpasts zijn dan kun je spreken denk ik van een zepert.In de Chineese markt is veel meer te krijgen dat veel meer bied en gelijkwaardig aan prijs of wel goedkoper. Apple dacht zijn markt asndeel zo op peil te houden, niet dus. Chinesen zijn echte gadget freaks, en wat biedt die 5c nu extra? niets bijzonders in vergelijking met bv de 4. oke hij is sneller maar biedt hij meer aan mogelijkheden die nuttig zijn en proof? nee dus.
Je beseft dat dit hele idee van een budgetmodel voor de Chinese markt volledig op geruchten is gebaseerd? Apple heeft volgens mij nooit beweerd dat zij een budgetmodel op de markt willen brengen, ongeacht het plan om de iPhone in China te introduceren (wat zij met beide toestellen doen). Ik sta echt versteld dat mensen dit gerucht als waarheid beschouwen, puur omdat het door analisten vaak genoeg is herhaald. Geen wonder dat iedereen vervolgens teleurgesteld is. Je verwacht zeker ook dat Apple met een iWatch aankomt en de markt helemaal omgooit?
Ron E
En omdat Apple China nu voorgetrokken heeft zijn wij de Sjaak qua leveringen. En bedankt hè Apple!
Jan van den Huygevoort
De nieuwe records die Apple vandaag heeft neergezet zijn fors. Afgelopen jaar ging de iPhone 5 in het eerste weekend vijf miljoen keer over de toonbank, en werd iOS 6 op 100 miljoen iOS-apparaten geïnstalleerd.
Niet slecht toch??????
Waarom zit dan iedereen hierboven te klagen over tegenvallende verkoopcijfers…..
Mis ik iets?
kees
Quote van Schiller al lang voor het uitkomen van de 5c:
“Despite the popularity of cheap smartphones, this will never be the future of Apple’s products. In fact, although Apple’s market share of smartphones is just about 20 percent, we own 75 percent of the profit.”
HOU DUS EENS OP MET PRATEN OVER EEN BUDGETMODEL!!!
Bubbly
@ISIG: Ach nee. 9 miljoen vs. 5 miljoen verkopen. Dat is gewoon beter, klaar.
@Backy: Is niet goed of slecht. Is strategie, dan hoef je het namelijk ook nu niet te vertellen per model. Gewoon slim.
@Civman: Dat valt wel mee. De c is net zo gericht op de Chinese markt als op de Westerse. En geen van beide vanwege de prijs, puur vanwege de kleuren.
Backy
@Bubbly: Chinese markt (belangrijkste) hebben ze volkomen verkeerd ingeschat. 5c kan niet mee met midrange smartphones [1], [2], [3], [4]
Al waren het 1 miljoen 5C en 7 miljoen 5S, ik zie geen reden tot klagen hoor? 🙂
Het kan eventueel een teken zijn dat de iPhone het niet meer zo goed doet als eerst, ondanks de verkoop in China nu. Tot nu toe heeft Apple altijd records gebroken bij het lanceren van nieuwe iPhones. De iPhone 5 deed het in vergelijking tot de 5S misschien beter. En we weten niet hoe de verkoopcijfers van de 4S vorig jaar uitzagen toen deze goedkoper werd als gevolg van de introductie van de iPhone 5, zodat een vergelijking met de 5C hier niet mogelijk is. Al met al denk ik dat er wel een reden zal zijn waarom Apple zwijgt over de verkoopcijfers per model.
Klopt, zwijgen is nooit een goed teken.
50/50 betekent ook dat het volume-doelstelling van de 5c tegenvalt en er relatief meer mensen naar de 5s grijpen.
De 5c lijkt dus gewoon te hoog ingeprijst.
Daarmee ga je ZuidOost Azie niet echt “veroveren” en een prijsdaling zou een gezichtsverlies zijn dus gebeurt er wsch. niks.
50/50 vind ik juist hele goede resultaten voor de iPhone 5C. Ik vind het vrij onlogisch dat mensen 600 euro neertellen voor de 5C terwijl de iPhone 5S maar 100 euro meer kost. Daarnaast heb ik het niet eens over het gegeven dat de iPhone 5 ongeveer hetzelfde doet als de iPhone 5C, er beter uitziet mijn inziens en ook nog eens goedkoper is. Als je dan echt een kleurige iPhone wilt, neem de iPhone 5 en koop een kleurige hoesje.
@Backy: idd 10 gouden of geen(!) gouden iphone is vreemd. Terwijl in alle filmpjes reclame wordt gemaakt met de gouden iphone. Hoe je het ook draait of keert.
Slechte research (wat ik niet voor kan stellen) of gewoon tactiek.
Waarom vinden mensen het allemaal tegenvallende cijfers als ze horen hoe de verdeling zit?? Het gaat toch om het totaal, niet het aantal per toestel?
Ik bedoel mensen kopen toch een iPhone, maakt toch niet uit wat voor? Het is niet alsof het totaal hoger wordt van meer verschillende toestellen. Iemand wil een iPhone, gaat naar de winkel en haalt of een 5C of een 5S. Als er geen 5C was geweest dan was de keuze 5S geweest voor die personen.
Die C=crap versie slaat dus niet aan. Was bedoelt voor de chineese markt met een kleine 200 miljoen gebruikers. Als het totaal dan net een 4,5 miljoen is , die zeker niet alleen in China verpasts zijn dan kun je spreken denk ik van een zepert.
In de Chineese markt is veel meer te krijgen dat veel meer bied en gelijkwaardig aan prijs of wel goedkoper. Apple dacht zijn marktaandeel zo op peil te houden, niet dus. Chinesen zijn echte gadget freaks, en wat biedt die 5c nu extra? niets bijzonders in vergelijking met bv de 4. oke hij is sneller maar biedt hij meer aan mogelijkheden die nuttig zijn en proof? nee dus.
Apple kan er 50 miljoen in het 4e kwartaal verkopen?
Laten we dan voor de volgende 3 kwartalen de helft aanhouden, dat maakt 125 miljoen per jaar.
Dat is een flink aantal.
Je beseft dat dit hele idee van een budgetmodel voor de Chinese markt volledig op geruchten is gebaseerd? Apple heeft volgens mij nooit beweerd dat zij een budgetmodel op de markt willen brengen, ongeacht het plan om de iPhone in China te introduceren (wat zij met beide toestellen doen). Ik sta echt versteld dat mensen dit gerucht als waarheid beschouwen, puur omdat het door analisten vaak genoeg is herhaald. Geen wonder dat iedereen vervolgens teleurgesteld is. Je verwacht zeker ook dat Apple met een iWatch aankomt en de markt helemaal omgooit?
En omdat Apple China nu voorgetrokken heeft zijn wij de Sjaak qua leveringen. En bedankt hè Apple!
De nieuwe records die Apple vandaag heeft neergezet zijn fors. Afgelopen jaar ging de iPhone 5 in het eerste weekend vijf miljoen keer over de toonbank, en werd iOS 6 op 100 miljoen iOS-apparaten geïnstalleerd.
Niet slecht toch??????
Waarom zit dan iedereen hierboven te klagen over tegenvallende verkoopcijfers…..
Mis ik iets?
Quote van Schiller al lang voor het uitkomen van de 5c:
HOU DUS EENS OP MET PRATEN OVER EEN BUDGETMODEL!!!
@ISIG: Ach nee. 9 miljoen vs. 5 miljoen verkopen. Dat is gewoon beter, klaar.
@Backy: Is niet goed of slecht. Is strategie, dan hoef je het namelijk ook nu niet te vertellen per model. Gewoon slim.
@Civman: Dat valt wel mee. De c is net zo gericht op de Chinese markt als op de Westerse. En geen van beide vanwege de prijs, puur vanwege de kleuren.
@Bubbly: Chinese markt (belangrijkste) hebben ze volkomen verkeerd ingeschat. 5c kan niet mee met midrange smartphones [1], [2], [3], [4]