iPhone verslaat BlackBerry in consumentbond-test

De Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports zette de prestaties van de iPhone af tegen die van de BlackBerry Curve. Beide toestellen verschilden weinig, maar uiteindelijk scoorde de iPhone beter op multimedia en... e-mail!

In een onderzoek van Consumer Reports, waarvan een verslag in het januari-nummer verschijnt, staat een test waarin de iPhone de BlackBerry verslaat als het gaat om batterijduur, gebruiksgemak en synchronisatie met computers. De iPhone kreeg 64 punten terwijl de BlackBerry Curve vlak daaronder eindigde met 61 punten. Dat ligt onder andere aan de gebruiksduur: de iPhone ging in de test 8,25 uur mee terwijl de BlackBerry niet verder kwam dan 6,25 uur. Het bekende verkoopargument van de BlackBerry (push-email) stak volgens de testers schril af tegen het sterkere e-mailprogramma dat Apple meelevert.


De meeste functionaliteit van de toestellen werd als gelijkwaardig beoordeeld, hoewel de consumentenorganisatie de iPhone aanwijst als de betere keuze voor multimedia afspelen. Ze bekritiseren wel de beperkte internettoegang via het trage EDGE. Het rapport bekritiseert ook de keuze voor mobiele operators en dat komt voornamelijk door het feit dat er in de VS twee verschillende netwerken zijn: Verizon en Alltel bieden op hun CDMA-netwerk betere spraakkwaliteit, dekking en technische ondersteuning dan AT&T en T-Mobile, die beide een GSM-netwerk exploiteren.

Via: Electronista

Informatie

Laatst bijgewerkt
20 december 2007 om 11:11
Onderwerp
Categorie
Achtergrond

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.